Olen 20 ja tyttäreni 9kk vanha. Hän syntyi hätäsektiolla ennen aikaisena eikä ikinä oppinut imemään rintaa. Hän sai ensimmäiset maitotippansa pullosta isältään kun olin itse heräämössä. Imetystä yritin heti heräämöstä tultuani mutta se ei onnistunut kuin silloin jos sairaanhoitaja asetteli hänet rinnaleni ja tuki tyynyillä, koska en itse pystynyt liikkumaan...lisäksi tyttäreni oli niin pieni että nänni ei yksinkertaisesti mahtunut suuhun, rintakumia kokeilin mutta sekin oli aivan llian suuri. Vauvelini joi maitoa pelkästään erikoispullosto, jossa on pieni ja kapea tutti-osa, hän joi vain 20 ml kerralla :'( Pumppasin maitoa hänelle 2kk, pumppasin valmiiks jääkaappiin ja aina syötön jälkeen ettei maito loppuisi, mutta maito loppui sitten kumminkin kun en saanut nukuttua kuin 45min. kerallaan enkä ehtinyt syödä tai juoda päivällä..ja sain vielä jännetupen tulehduksen ranteeseeni jatkuvasta pumppaamisesta!
Vasta 4 kuukauden iässä hän hoksas imetyksen tarkoituksen kun vielä kokeilin. Neuvolasta neuvottiin antaa tyhjää rintaa aina ennen syöttöä, niin maito voisi nousta uudelleen...maito voi nousta uudelleen kuulemma jopa puoli vuotta synnytyksen jälkeen.´Mutta eipähän noussut
Mun mielestäni on turhaa syyttäää nuoria (tai vanhoja!) äitejä siitä ettei imetä, se on jokaisen oma päätös imettääkö vai ei. Itseäni harmittaa ihan hirveesti etten pystynyt imettää, jä varmaan monta muutakin, enkä jaksais aina selittää miksi en imetä!