Sä oot aika hukassa ton kommentin kanssa. Mieti miten lapset oppivat kieltä. Kielten luontainen oppiminen on osin apinointia.Ei kieltä voi silpoa osiin kuin teuraseläimen ruhoa. Ei sanojen apinointi etukäteen auta siinä kielen oppimisessa.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Sä oot aika hukassa ton kommentin kanssa. Mieti miten lapset oppivat kieltä. Kielten luontainen oppiminen on osin apinointia.Ei kieltä voi silpoa osiin kuin teuraseläimen ruhoa. Ei sanojen apinointi etukäteen auta siinä kielen oppimisessa.
Kuten joku sanoikin, vaikka kuinka hyvin osaisi ääntää, natiivi on kuitenkin natiivi. Itsekin äännän kauniisti englantia, mutta ei minua kukaan natiiviksi erehtyisi luulemaan![]()
Sitten, kun lapsi on vähän isompi, brainpop on hyvä. Kielenoppimisvideoita ja -pelejä. Meillä on käytössä lapsilla. Yritetään "opiskella" joka päivä pieni hetki.
Kaksikielisyyden opettaminen aloitetaan jo vastasyntyneelle. Ei ole olemassa mitään myöhemmin tulevaa "sopivaa aikaa", jolloin vieras kieli alkaisi tarttua sujuvasti häiritsemättä toista kieltä.
Mielestäni aloittajan idea on jotenkin tosi onneton. Miksi et luota siihen, että lapsi kiinnostuu itse aikanaan vieraista kielistä ja hankki hyvän kielitaidon? Parhaiten voit siinä auttaa luomalla lapselle hyvän pohjan omalla äidinkielellä ja lukemalla, lukemalla ja lukemalla lapselle kyllästymiseen asti.
No sittenhän sä puhut ihan perustason osaamisesta, jollaisen lapsi hommaa peruskoulussakin. Vai haluatko vain saada kiksit siitä, että lapsi huutaa 5-vuotiaana puistossa muiden kuullen, että "kato äiti, a big tree!"
No joo, voihan kielen opistelu olla harrastus siinä missä jumppakin. Kumpaakin voi opettaa amatöörikin ja silti voi olla ihan hauskaa...
Suomessahan on se ongelma kielten opiskelussa, että se katsotaan lähestulkoon koulun yksinoikeudeksi, jossa käytetään iso määrä tunteja melko tehottomaan opiskeluun.
Ihanteellistahan olisi se, että lapset saisivat vieraaseen kieleen tuntumaa jo pieninä. Jos ja kun vieraan kielen oppiminen kerran katsotaan tärkeäksi.
Mikäli vieras kieli "tuhoaisi" äidinkielen lyhyiden tuokioiden myötä, niin miten käy lapsille, jotka muuttavat vanhempiensa kanssa ulkomaille vanhempien työn perässä? Varmaan eivät puhu mitään palatessaan Suomeen ja joutuvat tukioppilaiksi ja puheterapeuteille...
No sittenhän sä puhut ihan perustason osaamisesta, jollaisen lapsi hommaa peruskoulussakin. Vai haluatko vain saada kiksit siitä, että lapsi huutaa 5-vuotiaana puistossa muiden kuullen, että "kato äiti, a big tree!"
No joo, voihan kielen opistelu olla harrastus siinä missä jumppakin. Kumpaakin voi opettaa amatöörikin ja silti voi olla ihan hauskaa...
Mikäli vieras kieli "tuhoaisi" äidinkielen lyhyiden tuokioiden myötä, niin miten käy lapsille, jotka muuttavat vanhempiensa kanssa ulkomaille vanhempien työn perässä? Varmaan eivät puhu mitään palatessaan Suomeen ja joutuvat tukioppilaiksi ja puheterapeuteille...
Tuloksena voi olla kielipuolia lapsia, valitettavasti. Mä tiedän yhden perheen, jonka lapset ovat aloittaneet koulun ulkomailla ja muuttaneet nyt kolmanteen maahan lasten ollessa murrosiässä. Ovat jokaisen asuinmaan kielen oppineet nopeasti niin hyvin, että pärjäävät arjessa hyvin ja suomeakin puhuvat aika sujuvasti, joskin suppeahkolla sanavarastolla. Mut kirjoittaminen on jotain ihan kamalaa. Jos he joskus Suomeen muuttavat ja aikovat täällä kirjoittaa yhtään mitään, on lasten pakko opetella kirjoittamaan jotta tulevat ymmärretyiksi.
Tuloksena voi olla kielipuolia lapsia, valitettavasti. Mä tiedän yhden perheen, jonka lapset ovat aloittaneet koulun ulkomailla ja muuttaneet nyt kolmanteen maahan lasten ollessa murrosiässä. Ovat jokaisen asuinmaan kielen oppineet nopeasti niin hyvin, että pärjäävät arjessa hyvin ja suomeakin puhuvat aika sujuvasti, joskin suppeahkolla sanavarastolla. Mut kirjoittaminen on jotain ihan kamalaa. Jos he joskus Suomeen muuttavat ja aikovat täällä kirjoittaa yhtään mitään, on lasten pakko opetella kirjoittamaan jotta tulevat ymmärretyiksi.
Ei kieltä voi silpoa osiin kuin teuraseläimen ruhoa. Ei sanojen apinointi etukäteen auta siinä kielen oppimisessa.
suosittelen että puhutte omaa äidinkieltänne lapselle.Lapsi oppii sivussa englannin kun seuraa teidän keskusteluanne. Meillä isä puhuu pelkkää englantia ja minä suomea emmekä sekoita kieliä keskenämme (esim.alkaisin itse puhua eng.lapselle etc.) Näin lapsi saa parhaimmat eväät kieliin. Lopulta lapsi oppii yhdistämään kielen ihmiseen ja ryhmäkeskusteluun joka olisi esim.englantia.toivottavasti pikkasen auttoi ajatusta eteenpäin!