Haluaisin neljännen lapsen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haaveilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

haaveilija

Vieras
Vaikka järki sanoo että ei. Nytkin on välillä vaikeata, keskimmäienn uhmaa, nuorin ei nuku jne.. Mutta silti...toive neljännestä on vahva. Mies ei oo asiaan sanonut oikein mitään..

Jos tulis neljäs olis pakko hankkia isompi auto ja ehkä taloakin laajentaa..

Millasilla autoilla ja miten asutte nelilapsiset?

meillä lapset nyt 5v 3v ja 1v

mulle myös tuli hirvee vauvakuume vaik olin aatellu ku tuo 3 synty et nyt taukoa, meilläkin pitäis auto vaihtaa. lapset 6v, 4v ja 11kk,mut taidan kumminkin vielä jaksaa ootella et noi kasvaa

Meille on neljäs tulossa, makuuhuoneita on neljä, joten vauvavuoden jälkeen pienimmät saa jakaa huoneen (en usko että on ongelma, on pieni ikäero tulossa). Auto menee vaihtoon, joku tila-autohan sitä hankitaan sitten - mutta harvemmin tulee sellaisia reissuja että koko poppoo pitäisi saada kyytiin (esim. kauppaan ei varmaan mennä koko perheellä jne...).

Mä haluaisin myös...ja ehkä viidennenkin.

Mutta se tarkoittaisi asunnon ja auton vaihtoa ja kituuttamista äärimmäisen pienillä rahoilla...joten meidän lapsilukumme tullee jäämään kolmeen. Ehkä sitten vaikka joskus se iltatähti? :D

Itse miettisin tarkkaan. Talon laajennus ja tila-auton hankkiminen vie aika paljon rahaa. Neljän lapsen elättäminen ja heidän kanssaan reissaaminen vasta kallista onkin. Vaikka talousasiat eivät ole lastenhankinnassa päällimäisinä mielessä, kannattaisi niitäkin asioita pohtia.

Minäkin haluaisin, mutta mies ei. Ei kannata edes ehdottaa, on tehnyt kantansa niin selväksi. Toisaalta mies kyllä aika mieluusti ottaa riskejä eli ei todellakaan laita heti kondomia eli raskauden mahdollisuus kaiketi on olemassa koko ajan vaikkakin pieni.

Meillä on kolmio, 100 neliöö. Asunto menee vaihtoon joka tapauksessa jossain vaiheessa. Haaveemme on noin 150 neliöinen omakotitalo. Auto pitäisi vaihtaa, mutta kaippa se pitää vaihtaa tulevaisuudessa joka tapauksessa muutenkin koska alkaa olla ikää tuolla meidän autolla.

Mutta ei tosiaan suunnitellusti ainakaan neljättä tule. Iltatähdestä tosin silti haaveilen, ehkä mies siihen suostuu joskus. Nyt olen 30v eli 35v on vielä mahdollista lapsi hankkia hyvinkin. Ja se vahingon mahdollisuus tosiaan, en tiedä miten iso riski se on.

Yhteistyössä