Haluaisin lapsen, mutta inhoan ajatusta synnyttämisestä!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kamala
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kamala

Vieras

Pelottaa, ahdistaa ja kauhistuttaa ajatuskin raskaana olemisesta ja synnyttämisestä.

Mutta ilman niitä lapsia ei saa. Adoptoida en halua.

Ajatustyötä asian suhteen olen tehnyt jo pitkään. Jospa vielä uskaltaudun yrittämään, ennen kuin aika lopppuu kesken. Täytän pian 30 vuotta.

 
Jos haluat biologisen lapsen mutta et halua synnyttää on sinulla vain yksi vaihtoehto. Sijaissynnyttäjä, esim. intiassa tämä on aika halpaa hupia.

http://www.medicaltourismco.com/medical-tourism/surrogate-mothers-in-india-costs-laws-medical-facilities-culture/
 
Alkuperäinen kirjoittaja vaihtoehto:
No onhan sektio olemassa jos ahdistaa ja pelottaa ihan oikeasti.

Onhan se vaihtoehto, mutta ei välttämättä parempi. Näin tv:stä, kun yhdelle äidille tehtiin sektio ja kyllä mua ainakin inhotti enemmän se kuin alateitse synnytys. Vatsanpeitteet ja kohtu aukaistaan... yöks...
 
Jos sä ihan oikeesti haluat lapsen, vaikka synnytys/sektio pelottaa, niin ei muuta kuin kokeilemaan tärppiä! Luonto on meinaan sen asian järjestäny niin, että olo valtavan mahan kanssa loppumetreillä on niin tukalaa, että sitä jo ihan oikeesti TOIVOO JA HALUAA päästä synnyttämään. Näin mulle ainakin kävi... Nyt jaloissa on 6 lasta :)
 

Mulle raskaus ja synnytys on ajatuksena vain se välttämätön pakko, jotta voisin saada lapsen.
Uskon että en tulisi nauttimaan juurikaan raskausajasta, varsinkaan jos on paljon vaivoja.

Mutta lapsen haluaisin niin kovasti :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulle raskaus ja synnytys on ajatuksena vain se välttämätön pakko, jotta voisin saada lapsen.
Uskon että en tulisi nauttimaan juurikaan raskausajasta, varsinkaan jos on paljon vaivoja.

Mutta lapsen haluaisin niin kovasti :)

Mua synnytys ei pelota, sensijaan jotenkin tympii ajatus raskaudesta ja imetyksestä kaikkine vaivoineen, kipuineen ja rajoituksineen, joita pitäis kestää ties miten pitkään...synnytyksessäkin pelkään lähinnä kaikkea sitä pitkäaikaista kiusallista, muttei kuitenkaan hengenvaarallista kremppaa, mitä se suurelle osalle jättää, tyyliin peräpukamat ja laskeumat. No, toivon silti lapsia saavani.
 

Eniten ahdistaa se ettei voi itse vaikuttaa oikein mihinkään asiaan, mikä liittyy raskauteen tai synnytykseen. Se hallitsemattomuus siis.

Haluan yleensä aina pitää kontrollin käsissä, ja minussa on perfektionistin vikaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulle raskaus ja synnytys on ajatuksena vain se välttämätön pakko, jotta voisin saada lapsen.
Uskon että en tulisi nauttimaan juurikaan raskausajasta, varsinkaan jos on paljon vaivoja.

Mutta lapsen haluaisin niin kovasti :)

Mua synnytys ei pelota, sensijaan jotenkin tympii ajatus raskaudesta ja imetyksestä kaikkine vaivoineen, kipuineen ja rajoituksineen, joita pitäis kestää ties miten pitkään...synnytyksessäkin pelkään lähinnä kaikkea sitä pitkäaikaista kiusallista, muttei kuitenkaan hengenvaarallista kremppaa, mitä se suurelle osalle jättää, tyyliin peräpukamat ja laskeumat. No, toivon silti lapsia saavani.

No ei se raskaus aina niin vaivalloista ole. Itse olen nyt rv 29 ja eipä ole valittamista. Vois sanoa, että ainoa muutos on ollut kasvava maha.

 
[/quote] Mua synnytys ei pelota, sensijaan jotenkin tympii ajatus raskaudesta ja imetyksestä kaikkine vaivoineen, kipuineen ja rajoituksineen, joita pitäis kestää ties miten pitkään...synnytyksessäkin pelkään lähinnä kaikkea sitä pitkäaikaista kiusallista, muttei kuitenkaan hengenvaarallista kremppaa, mitä se suurelle osalle jättää, tyyliin peräpukamat ja laskeumat. No, toivon silti lapsia saavani. [/quote]

Minua ei pelota niinkään kipu, vaan repeämät, laskeumat ja inkontinenssivaivat. Sellaisia en missään nimessä haluaisi, vaan kokisin elämänlaatuni heikentyneen merkittävästi jos sellaisia tulisi :(

 
Mua synnytys ei pelota, sensijaan jotenkin tympii ajatus raskaudesta ja imetyksestä kaikkine vaivoineen, kipuineen ja rajoituksineen, joita pitäis kestää ties miten pitkään...synnytyksessäkin pelkään lähinnä kaikkea sitä pitkäaikaista kiusallista, muttei kuitenkaan hengenvaarallista kremppaa, mitä se suurelle osalle jättää, tyyliin peräpukamat ja laskeumat. No, toivon silti lapsia saavani. [/quote]

Minua ei pelota niinkään kipu, vaan repeämät, laskeumat ja inkontinenssivaivat. Sellaisia en missään nimessä haluaisi, vaan kokisin elämänlaatuni heikentyneen merkittävästi jos sellaisia tulisi :(

[/quote]

Noita vaivoja tulee kyllä harvemmille synnytyksen jälkeen, ei suurelle osalle. Mun mielestä sun ei kannata harkita lapsia. Vasta sitten oot valmis, kun tajuat että noi kuuluu siihen pakettiin, hyviä puolia ei saa ilman noita huonoja. Ei lastakaan voi antaa pois känkkäränkkäpäivinä ja pitää vaan hyvinä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja helinä:
Jos sä ihan oikeesti haluat lapsen, vaikka synnytys/sektio pelottaa, niin ei muuta kuin kokeilemaan tärppiä! Luonto on meinaan sen asian järjestäny niin, että olo valtavan mahan kanssa loppumetreillä on niin tukalaa, että sitä jo ihan oikeesti TOIVOO JA HALUAA päästä synnyttämään. Näin mulle ainakin kävi... Nyt jaloissa on 6 lasta :)

Mulla ollut aina niin pieni ja ihana maha ettei koskaan ahdistanut olo. Painokaan ei juuri noussut. Loppumetreillä yksi laskeutui mutta kaikki eivät.
 
Mulla on ennestään jo kaksi lasta ja haluaisin lisää mutta raskausaika ja synnytys ahdistaa niin paljon että se nyt ainakin toistaiseksi on esteenä etten enempää lapsia hanki.Ikävää.
 
Mä oon nyt raskaana. Mulla on hirvittävä synnytyspelko ollut aina, olen todella lyhyt ja must tuntuu ettei mun alakautta mahdu yksikään lapsi syntymään ja sen täytyy sattua niin paljon, että siihen kuolee. No en edes ajattele koko synnytystä nyt, se tulee sitten kun tulee ja murehdin sitten. Se on varmaan ihan kauheaa, mutta jos siitä selviää niin onhan se sen arvoista, kun saa lapsen. No onhan tässä tänäänkin ollut ällöttävää pahoinvointia, mutta toisaalta ihana haaveilla siitä, miten vuoden päästä olisi pieni oma lapsi :)

Olisihan se ihana saada lapsi tuosta noin ilman tuskia, vaikka jos lähikaupassa myytäisin vauvoja.
 

Yhteistyössä