Haluaisin isän takaisin elämääni! Mieilipiteitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miina85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miina85

Vieras
Vanhempani erosivat myrskyisästä suhteestaan kun olin ala-asteella. Isä hakkasi äitiä,ja molemmat joivat paljon. Lapsuus oli aikamoista helvettiä.
Eron jälkeen isästäni tuli täysi alkoholisti. Makasi skeidat housussa katuojassa. Välit katkesivat(vaikka hyvät välit eivät koskaan olleetkaan). isä oli huono isä,ei ottanut syliin tai osallistunut muutenkaan.

Nykytilanne on se, että olen itse perheellinen, ja elämme turvallista lapsiperhearkea. Korostan sanaa turvallinen, alkoholia ei käytetä, lapset hoidetaan paremmin kuin hyvin jne.
Isällä on uusi nainen, asuvat 30 km päässä. Viina maistuu edelleen jonkun verran,voi juoda viikon putkeen ja sitten on kuukauden selvinpäin.
Poliiseja tarvitaan usein, tulee tappeluita juopporemmin kesken. Koskaan en ole isän luona käynyt tämän syyn takia.Kaupassa saatamme törmätä,yleensä isä on humalassa.
Haluan isän takaisin elämääni, varsinkin nyt kun hän sairastelee. Aikaa ei välttämättä ole enää kauaa. Mutta......Ikinä ei tiedä milloin isä on selvinpäin, ketä asunnolla on.....Isä on erikoinen luonne muutenkin, ehkä narsistinen..
Emme ole soitelleet n.4 vuoteen ollenkaan.
Tarkoitus nyt isänpäivänä jotain kautta saada edes kortti perille.

Mitä minä teen?

Minkä ihmeen takia halaut tuollaisen ihmisen elämääsi? Mun mielestä sanonnat tyyliltään; Isä on aina isä, äiti se on huonokin äiti. Ne on ihan perseestä.

Jos se isä haluais lapsensa takaisin niin vois ajatella, että se olis yrittänyt hoitaa itsensä kuntoon.

Ymmärrän kyllä sen, että sulla on isän kaipuu ja ehkä jos isäsi selvinpäin ollessaan olisi valmis keskustelemaan sinun kanssasi sinun olisi hyvä käydä juttelemassa asiat halki. Mutta älä odota, että isäsi muuttuisi ja kykenisi olemaan pappa lapsenlapsilleen ja isä sinulle.

Kun olet itse jutellut isäsi kanssa niin mieti, että haluatko oikeasti tuollaisen sairaan, väkivaltaisen juopon olevan osa sinun perhettäsi. Onko se perhe enää sitten turvallinen?

Kannattaa varmaan varautua siihen, mitä tunteita itselläsi alkaa herätä jos saat välit isään herätettyä. Mitä toiveita itselläsi on isän suhteen? Hän ei ehkä edelleenkään kykene vastaamaan toiveisiisi, ja tämän ihmissuhteen herättely henkiin voi laukaista itselläsi vaikka minkälaisia tunteita ja jopa kriisinkin.
Ymmärrän kuitenkin miksi haluat lähentyä isääsi, kaikilla ihmisillä on varmasti toive, että vanhuudessa välit olisivat kunnossa, eikä mitään jäisi hampaankoloon. Ole kuitenkin varovainen.

Varovainen ainakin olisin, tietääkö missä asut? Itselle ainakin ekana tuli mieleen et jos alat pitämään yhteyttä ja lähennyt ni alkaako tulemaan teille kotiin humalassa, varsinkin kun sanoit että on hankala luonne.

Voisitko vaikka soittaa ja jutella isäsi kanssa? Pidät vaikka ensin puhelimella yhteyttä isääsi, soitat ja kuulostelet onko selvinpäin, eli juttelet kun on selvänä ja jos kauheessa kännissä ni lopetat aina puhelun nopeasti. Sit ajan kanssa voit vaikka sopia tapaamisen kahdestaan kaupungille, meette vaikka kahville. Omia lapsia en ottaisi ainakaan heti mukaan tapaamisiin.

Sit kannattaa varautua pahimpaan, eli et alkaa kännissä soitella, vierailla (jos tietää missä asutte), pyytämään rahaa käyttäen hyväksi isyyttään ja vetoamalla sun tunteisiin.

Tuollaista ehdottaisin.

[QUOTE="Sirkkeli";29178836]Minkä ihmeen takia halaut tuollaisen ihmisen elämääsi? Mun mielestä sanonnat tyyliltään; Isä on aina isä, äiti se on huonokin äiti. Ne on ihan perseestä.[/QUOTE]

Juuri sen takia, mitä tuossa kirjoititkin. SE ON KUITENKIN ISÄ! Et taida olla itse tuollaista kokenut. Itselläni ihan vastaava tilanne, harvakseltaan soitellaan ja nähdään alkoholisti-isäni kanssa. Hän on kuitenkin selvinpäin oikein mukava, kännissä ihan kauhee... :( Lapsuusmuistot tuon vuoksi huonot...

Yhteistyössä