Haluaisin hakea töitä naapurikaupungista, mutta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Maria"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Maria"

Vieras
Kyse hoitoalasta jolle olen valmistumassa pian. Olisi varmempaa työllistyminen jos voisi käydä töissä muuallakin, mutta kun mulla ei ole autoa eikä kolmivuoro eikä edes kaksivuorotyö onnistu julkisten varassa.

Autoa ei ole varaa ostaa ennen kuin on töitä. Töitä taas turha hakea muualta jos ei ole autoa. :headwall:

Muutto ei ole mahdollinen enkä sitä edes haluaisi.

Anteeksi, mutta miksi muutto naapurikaupunkiin ei onnistu? Työttömänä ja ajokortittomana ymmärrän, ettei kulkeminen julkisilla kauas onnistu, mutta naapurikaupungista ottaisin vastaan töitä ilomielin. Mitä jos soittaisit ja kyselisit tarkemmin tästä paikasta ja samalla mainitsisit autottomuudesta. Jos vaikka työnantaja tietäisi mahdollisista kimppakyydeistä?

Jos muutto naapurikaupunkiin pysyvästi ei ole mahdollinen niin miten asunto työn vuoksi? Tosin jos on kovin lähellä, ei taida saada verohelpotuksiakaan siihen, kuten kauemmas saisi.

Muutto nyt ei vain ole mahdollinen eli turha siitä jankuttaa.

Ei voi töitä hakea kun ei pääsisi kulkemaan töissä. Ei tuonne kimppakyydit onnistu, sen olen jo selvittänyt. Ei ole kyse mistään tietystä paikasta vaan olisi kiva laajentaa mahdollisuuksia työllistyä hakemalla muuallekin töihin. Jotkut hoitoalan työpaikat on mahdottomia jopa omalla kotipaikkakunnalla jos ei ole autoa kun asiakkaita on kaukana toisistaan.

Onko sulla perhettä, miestä? En nyt vaan voi kuvitella mikä olisi sellainen tilanne, ettei naapurikaupunkiin voisi muuttaa? Jos kerran työn saanti on siitä kiinni. Tai sitten täytyy lainalla hankkia se auto ja sen jälkeen kun on töissä, on millä maksaa. Hoitoalalla kuitenkin hyvä työllisyys.

[QUOTE="vieras";28225050]Onko sulla perhettä, miestä? En nyt vaan voi kuvitella mikä olisi sellainen tilanne, ettei naapurikaupunkiin voisi muuttaa? Jos kerran työn saanti on siitä kiinni. Tai sitten täytyy lainalla hankkia se auto ja sen jälkeen kun on töissä, on millä maksaa. Hoitoalalla kuitenkin hyvä työllisyys.[/QUOTE]

Muutto ei tule kysymykseen. Se asia käsitelty. Kiitos.

En mä saa lainaa jos ei ole töitä. Tällä hetkellä rahat menee ihan elämiseen joten säästöjä ei ole. En todellakaan lähde töihin 80km:n päähän kun ei täältä muutkaa kulje noin kaukana hoitotyössä.

[QUOTE="a p";28225021]Muutto nyt ei vain ole mahdollinen eli turha siitä jankuttaa.

Ei voi töitä hakea kun ei pääsisi kulkemaan töissä. Ei tuonne kimppakyydit onnistu, sen olen jo selvittänyt. Ei ole kyse mistään tietystä paikasta vaan olisi kiva laajentaa mahdollisuuksia työllistyä hakemalla muuallekin töihin. Jotkut hoitoalan työpaikat on mahdottomia jopa omalla kotipaikkakunnalla jos ei ole autoa kun asiakkaita on kaukana toisistaan.[/QUOTE]

Mistä ihmeestä tiedät jo etukäteen kimppakyyti tilanteen? :)

[QUOTE="a p";28225072]Muutto ei tule kysymykseen. Se asia käsitelty. Kiitos.

En mä saa lainaa jos ei ole töitä. Tällä hetkellä rahat menee ihan elämiseen joten säästöjä ei ole. En todellakaan lähde töihin 80km:n päähän kun ei täältä muutkaa kulje noin kaukana hoitotyössä.[/QUOTE]

Miksi muutto ei tule kysymykseen?

Töiden perässä on muutettu aina, jopa paljon kauemmas kuin 80 km :)

[QUOTE="a p";28225021]Muutto nyt ei vain ole mahdollinen eli turha siitä jankuttaa.

Ei voi töitä hakea kun ei pääsisi kulkemaan töissä. Ei tuonne kimppakyydit onnistu, sen olen jo selvittänyt. Ei ole kyse mistään tietystä paikasta vaan olisi kiva laajentaa mahdollisuuksia työllistyä hakemalla muuallekin töihin. Jotkut hoitoalan työpaikat on mahdottomia jopa omalla kotipaikkakunnalla jos ei ole autoa kun asiakkaita on kaukana toisistaan.[/QUOTE]

Voit vuokrata asunnon esim. 3-4 kuukaudeksi ja muuttaa siksi aikaa naapurikaupunkiin. Saat autorahat tienattua ja sitten alkaa kotoa kaymaan toissa. Kylla keinoja on, jos vain on halua toimia.

[QUOTE="vieras";28225246]Voit vuokrata asunnon esim. 3-4 kuukaudeksi ja muuttaa siksi aikaa naapurikaupunkiin. Saat autorahat tienattua ja sitten alkaa kotoa kaymaan toissa. Kylla keinoja on, jos vain on halua toimia.[/QUOTE]

Miten mä maksaisin kahden asunnon vuokran yksin? Muutto ei ole mahdollinen koittakaa jo nyt uskoa!

[QUOTE="a p";28225252]Miten mä maksaisin kahden asunnon vuokran yksin? Muutto ei ole mahdollinen koittakaa jo nyt uskoa![/QUOTE]

Selityksia, selityksia... oletko kuullut kimppakampasta? Tai soluasunnosta? Kylla niissa asuu muutaman kuukauden ihan hyvin. Itse asuin opiskeluaikana vuosikausia soluasunnoissa.

Voit myos vuokrata oman asuntosi siksi aikaa pois. Tehda maara-aikaisen vuokrasopimuksen. Keinoja loytyy, jos vain on tahtoa.

Ensinnä hankit sen työpaikan (onnistuu bussilla kulkien) ja kun työsopimus on tehty niin kävelet pankkiin anomaan 1000-2000e lainan autoa varten.

Ihan varmasti saat noin pienen summan kun sulla on allekirjoitettu työsopimus mukana!

No kaipa se on pakko yrittää saada pieni laina jostain ja ostaa joku halpa rousku alkuun. Itse valmistun myös pian ja olen jo valmentautunut siihen että haen naapurikunnista töitä. Alani on sellainen että en mielellään halua törmätä asiakkaisiin vapaa-ajalla. Elän omaa elämääni tällä paikkakunnalla ja käyn töissä toisella paikkakunnalla jossa minua ei tunneta. Ymmärrettävää on että et halua muuttaa, ihmisillä on tapana kiintyä kotiinsa ja elinympäristöönsä. Jos on lapsia niin ei heitäkään voi niin vain riuhtaista tutusta ympäristöstä pois.

Mä sain valmistumisen aikoihin työpaikan, jossa työt alkoivat n. 3 kk kuluttua. Ostin auton valmistumisen ja työn alkamisen välissä autokaupasta ja autokaupan rahoituksella ihan ilman työsopimuksen näyttämistä. Maksoin sitten autolainaan nopsaan pois. Opiskeluajan kitkuttamiseen oli niin tottunut, että autolaina tuli lyhennettyä pikapikaa.

Ens hätään löytää netistä kyllä paljonkin alta 500 euron autonrouskuja ja yleensä ovat juuri leimattuja. Ainakin muutamaks kuukaudeks saa menopelin parilla sataa.
Ostaa sitten paremman auton kun on töissä ollut koeajan ja saanut vakkaripaikan. Aika simppeliä?
Toki jos ei kelpaa mikä tahansa auto, niin voihan sitä olla työtön ja pahimmillaan karenssissa sitten, kun tuppaa hoitoalalla löytyä töitä varmasti ja mikäli et itse ole valinnut paikkaasi niin varaudu että juuri työkkäristä laittavat lähes sinne 80km päähän hommiin. Ihan oikein siinä tapauksessa.

Säästöjä ei ollut ja yksinäinen ihminen? No omapa on valintas.. :D

[QUOTE="Vieras";28225563]Paljonko sinne naapurikaupunkiin oikein on matka ap:lla?[/QUOTE]

Matkaa on n.35km.

En ole yksinäinen ihminen vaan mulla on kaksi lasta. Ei opiskeleva yh leveästi elä ja senttejä saa laskea.

[QUOTE="a p";28225632]Matkaa on n.35km.

En ole yksinäinen ihminen vaan mulla on kaksi lasta. Ei opiskeleva yh leveästi elä ja senttejä saa laskea.[/QUOTE]

Opiskeleva yh ei voi muuttaa 35 km töiden perässä, tai hankkia sitä autoa?

Omat työkaverini kulkevat päivittäin 80 km yhteen suuntaan eli 160 km työmatkat.

Yhteistyössä