haluaisin vauvan mutta se synnytys ressaa todella paljon!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauvakuumeilua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vauvakuumeilua

Vieras
elikkäs tilanteemme on tämä : mieheni on töissä, minä opiskelen (valmistun tämän vuoden puolella) ja meillä 2 lasta, 3.5v ja kohta 5v.
olen etsinyt töitä kovasti jo tässä lähes 2 vuotta mutta tuloksetta. en edes tiedä mikä ala minua kiinnostaa, ahdistaa olla tuntemattomien ihmisten seurassa ujouteni ja "saamattomuuteni" takia. nyt siis saan työmarkkinatukea (ja mieheni palkaa) joten rahallisesti meillä ei ole hätään, pärjätään mainiosti näinkin.
mutta mulla on vaan ressi kun en saa töitä, pelkään etten saa ikinä ja sitten kohta opiskelujeni jälkeen olen rahaton, mitä sitten.. uusi vauvako? joo se oliskin kiva, voisin pyöräyttää sen vaikka heti MUTTA, otin juuri kolmen vuoden ehkäisykapselin (ja hinta oli 200e) eli sitäkään en halua heittää hukkaan. toinen syy miksi en haluaisi vauvvaa vielä on se että minulla on laihdutus menossa (n.10kg vielä jäljellä). eli sit parin vuoden päästä voisin vauvan tähän maailmaan synnyttää MUTTA sitten meillä on lapset jo "isoja" enkä sitten enää haluaisi vauvaa tähän "sotkemaan". ja vielä yksi syy miksen halua vauvaa on se että mua ressaa se synnytys aivan stanasti! en tiedä miksi, aikaisemmat synnytykset on menny loistavasti ja todella nopeaa mutta silti se ressaa.. se taitaa olla suurin syy varmaan miksen sitä vauvaa halua vaikka vauvakuume on aika korkeella tässä se .. miehenikin haluaisi kolmannen lapsen joten siltä on turha neuvoja kysellä tähän asiaan.

sekavasti kirjotettu juttu... tovottavasti joku sai jotain selkoa :D

plussat ja miinukset ylös, kato kumpia on enemmän.

oikeesti, sun kirjotuksesta saa kuvan että koko vauvakuume tuo sulle vaan stressiä, kannataa ehkä unohtaa kokoajatus kunnes ei tarte jokaista asiaa ressata. J amitä sitten jos se vauvakuume meneekin ohi? sou, teillä on kaksi ihanaa lasta.

Kyllä sä itse tiedät onko vauvan sopiva aika tulla vai ei. Jos todella lasta haluaa, niin kyllä te sen teette. Mua pelottaa synnytys ihan mahdottomasti vaikka kaksi jo takana. Silti aiotaan se kolmas tehdä, sillä synnytys on vain pieni osa sitä palkintoa. Ja todellakin minua PELOTTAA se ja valvon öitäni kun pelkään. :D

[QUOTE="juu";23032750]plussat ja miinukset ylös, kato kumpia on enemmän.

oikeesti, sun kirjotuksesta saa kuvan että koko vauvakuume tuo sulle vaan stressiä, kannataa ehkä unohtaa kokoajatus kunnes ei tarte jokaista asiaa ressata. J amitä sitten jos se vauvakuume meneekin ohi? sou, teillä on kaksi ihanaa lasta.[/QUOTE]

eiku kyllä tuo synnytys on se suurin ressinaiheuttaja :D aina kun mietin sitä uutta vauvaa niin ekana tulee synnytys mieleen... ja sit päälle nuo muut :D
tuskin tää vauvakuume menee ikinä ohi... oon "kärsiny" tästä jo 2 vuotta...

synnytypelkoon on hankittavsisa apua. ite kävin toisen ja kolmannen raskausaikana pelkopolilla. Kolmas syntyikin sektiolla synnytyspelon vuoksi. Mutta tosiaan...suosittelisin kuitenkin järkkäilemään asiat niin että ei tarvii raskausaikana stressata mistään muusta ja vauvaaikana voi vaan nauttia vauvasta. SE on tosi kuluttavaa jos joutuu miettimään muita asioita ja ressaamaan niistä.

Yhteistyössä