haluaisin et synnytys käynnistettäis.. olenko itsekäs..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ollie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ollie

Vieras
en jaksa selittää mut mul on ollut TODELLA rankka odotusaika.. fyysisestt voinut hyvin.. mut nyt viime aikoina en ole välillä edes päässyt sängystä ylös.. niin kamalat kivut.. hoidettavana 1v, joka ei kävele.. en millään pysty/jaksa katsomaan senperään tässä kunnossa.
toinen on se et mua pelottaa, ku eka tuli niin nopeasti ja arvaamatta et en oikein uskalla edes ulos lähteä, ku pelkään et vedet menee jossain.. tuntuu itsekkäältä ajatus käynnistyksestä mut jotenkin se tuntuis oikealta.. koska pääsisin lepäämään vähän ennen vauvan tuloa.. ja olisin vamiiksi sairaalassa ku synnytys lähtee käyntiin.. sanokaa vaan et oon paska.. mut jos tietäisitte mitä kaikkea tässä on ollut niin kukaan ei sanois mitään.. hyvä kun olen hengissä..

jos sinulla on viikot täynnä niin mielestäni saat toivoa ja tuntea noin. minäkin raskausmyrkytyksessä maatessani sairaalassa rehellisesti sanottuna toivoin joka aamu, että jospa käynnistäisivät. ja käynnistettiin sitten lopulta, koska tilani oli jo todella huono viikolla 37+2.

Uskon, että sinulla on hyvä syy haluta käynnistystä ja ammattitaitoinen lääkäri varmasti osaa arvioida tilanteen! .. etenkin, jos sinun henkesi on uhattuna raskauden vielä jatkuessa! Silloinhan vauvankin henki on vaarassa.

Suosittelen siis juttelemaan lääkärille tuosta käynnistyksestä.

Et ole itsekäs koska jos eka syntyi nopeesti niin voipi tämä toinen tulla vielä nopeemmin.

Ja olisi vain sinun ja vauvan etu että olisitte valmiiksi hyvissä käsissä sairaalassa. =)

Onnea tulevaan ja voimia jaksaa tämä loppuraskaus :hug:

Et ole itsekäs. Kyllä mäkin toivoin, et käynnistettäis kun meni 3 päivää toi kakkonen yliaikaa ja olo oli tuskaa ja kidutusta enkä ollu kahteen viikkoon nukkunut. Onneksi lääkäri ronkki paikat siihen kuntoon et vajaa 12 tuntia myöhemmin oli vauveli ulkona.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
äitipolilla.. onko hän ainoa joka voi tehdä päätöksen.. ei kelpaa yksityislääkärin päätös tai kehotus?

Kait siellä nyt muitakin lääkäreitä on. Menet ja pyydät toisen lääkärin katsomaan tilannettasi. Et mielestäni ole itsekäs.

Soita heti maanantaina neuvolaan ja kerro tuntemuksistasi rehellisesti tai jos olo on oikein huono, mene päivystykseen. Ahdistuneisuutta ja masentuneisuutta voidaan hoitaa.

käskivät ottaa yhteyttä äitipoliin.. on muitakin lääkäreitä.. tää on vaan jotenkin merkitty mulle ku aina on sama.. en jaksais sinne mennä vinkumaan mitään ja tekemään itsestäni tyhmää.. siks ajattelin et jos joku yksityislääkäri vois antaa jonkun suosituksen ni ei olis yksin mun hareilla se puhuminen olosta.. mut ei varmaan ole mahdollista?

Minulla oli hyvin vaikea raskaus joten ymmärrän kyllä mutta käynnistykseen liittyy niin isoja riskejä että tuskin suostuvat. Minulla olisi käynnistetty 41+ vaikka oli neuvolankin suositus,.

No et ole ton perusteella mitenkään itsekäs. Täällä olisi päässyt sairaalaan "lepäämään" viimeisillä viikoilla... siis jos oireita ja sinullahan on noita kipuja. Mulla eka käynnistetty tosin yliaikaisena.... ja tokasta en halunnut edes ajatella, mulla jäi käynnistyksestä hirveet traumat. Sattui niin h...sti ja supistukset tuli koko ajan ja silti kesti kivat 12h + 1,5h ponnistus (ja joudutiin imukupilla ottaan ulos kun voimat ihan finaalissa). Mutta taas kaverilla käynnistyksessä ei mitään ihmeempiä.

Joo,mulla esikoisen kohdalla VIHDOIN käynnistettiin rv 42+2... Kokoarvio jo silloin liki 5kg mut lääkräri vaan tolkutti et parempi et käynnistyy itsestään, vaikka itkin silmät päästäni jo oloni ja ahdistuksen takia. Tyksissä sit 2 vrk:n aikana 2 tablettia emättimeen, seurauksena vain 24/7 supistukset eikä muuta. Vauva ei edes laskeutunut! Sit sunnuntaina (menin siis pe Tyksiin) lääkäri jo kierrollaan sanoi et mennääs alas kokeilemaan jotain tehokkaampaa. Laitettiin tippa, puhkaistiin kalvot ja vasta sitten vauvakin alkoi laskeutua... 48 tunnin helvetillisten supistusten, nukkumattomuuden ja syömättömyyden takia olin aivan poikki. Lisäksi vauva lopulta autettiin pihdeillä ulos kun omat voimat oli aivan loppu. Kaikki mahdollinen meni muutenkin pieleen 3/4 asteen repeämineen yms.
Eli sun takias toivon et saat käynnistyksen. Itse olin pelkopolilla tästä raskaudesta ja menen kokoarvioon rv 37. Jos paino 3500g tai yli, tehdään käynnistys rv 38.

Yhteistyössä