Haluaako joku kysyä jotain? Koko perheellä sikainfluenssa. Diagnoosi varmistui juuri.

• Viestiketjun aloittaja buleria
  • Ensimmäinen viesti
ahistaa
ihmisille jotka ovat hysteerisiä?aloitin keskustelun mieheni työmatkasta ja meillä 3vkon ikäinen vauva nuorimmainen.Mieheni menossa Espanjaan sekä Belgiaan.Olen aivan toivoton kun en tiedä lähteäkö evakkoon jotta vauva ja kakkonen 2.5v vahvistuisivat taudin kohtaamiseen vai pitääkö ottaa riski heti alkuunsa,tuleehan se kuitenkin.Kiitos jos vastaat!!

puddighinu
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttääniinettänäkyypunaista:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttääniinettänäkeepunasta:
Haluaisin kysyä sitä, että eikö sun omatuntoa paina yhtään se, että TE olitte niin itsekkäitä, että menitte sukuloimaan juuri nyt ja toitte mukananne tänne taudin, joka saattaa tappaa? Onko sitten hyvä mieli kun alkaa pietarsaarelaisia ja vaasalaisia lakoamaan? No näittepä ainakin sukulaisia ja teillä oli hauskaa...voi jestas...
No mitä sä ajattelette siitä että mun pitäisi tulla täältä Hollannista sukuloimaan Suomeen? Hollannissa on väkilukuun nähden vähemmän sairastuneita kuin Suomessa. Saanko sitten tulla?
Mun mielestä jokaisen nyt kannatais vaan pysyää omassa maassaan. Tai ainakin käyttää järkeään sen verran, ettei mee niihin maihin, missä on SUURI RISKI saada tuo lenssu.
No multa varmaan jää nyt sitten siskon häät väliin, kun ei kerta saada tulla suomeen. Jäädään tänne ettei tuoda sulle lunssaa tuliaisina, vaikka täällä on 200 tapausta ja 60miljoonaa asukasta, ja suomessa 100 tapausta ja 5 miljoonaa asukasta...

Pikaista paranemista AP:n perheelle!

vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kerrataan nyt kuitenkin vielä faktat. Maailmallahan on lukematon määrä tappavia tauteja koko ajan liikkeellä (esim niinkin vanha keksintö kuin tubi jatkaa ihmisten tappamista edelleen, jopa täällä Suomessa), eikä meidän perheellä tahi meidän matkusteluilla ole osaa eikä arpaa koko asiaan ( voi kun olisikin). Niin ja terveysviraston kanta matkusteluun olisi aivan toinen, jos taudin tulon Suomeen olisi voinut jollain tapaa yleensäkään estää.

Mutta kysymykseen, joo, myönnän kyllä kärsiväni huonosta omastatunnosta, en matkustelumme vuoksi, vaan ehkä siksi, että olisinhan voinut älytä eristää meidät kaikki edes muutamaksi päiväksi palattuamme, ihan varmuuden vuoksi. Sanon tämän siis tosissani, mielessä kyllä kävi.. Sen takia omatunto kyllä kolkuttaa jonkun verran. Puolustukseksi sanottakoon, että kaikki mahd tahot kehoittivat vain jatkamaan norm elämää, kun Espanjakaan ei ole erityistä tautialuetta.
Mene selittämään tuota lastaan hautaavalle äidille :(

ap
edelleenkään kuolemia. Yritän olla positiivinen. Huoli lapsista on kuitenkin kova.

Isompi tyttö joutui sairaalahoitoon, koska hengitys katkeili, lihastoiminnot lakkasivat jaloista ja kuume oli väh 40 lääkityksestä huolimatta. Lisäksi hänellä oli hallusinaatioita ja todella kovat mahakivut. Edelleen kivut ja kuume jatkuu (onneksi jo lievempinä).

Ja tuohon kommenttiin "mene selittämään tuota..", en selitä mitään, itsekin kärsin kovasti. Olen myös suunnattoman pahoillani kaikkien niiden puolesta, joita olemme mahd tartuttaneet. Mutta tuo kuitenkin rupeaa o kuullostamaan siltä, kuin olisin tahallani tehnyt jotain väärää jollekin. Näinhän ei ole. A) Tauti oli täällä jo ennen meidän matkaa. B) Suomen terveysviranomaiset eivät edes kehoita välttämään matkustelua, ei enää edes Mexicoon. Ovatko hekin siis syyllisiä murhiin yms?

No, ylipäänsä olen sitä mieltä ,että syyllisten hakeminen vain ja ainoastaan paljastaa kyseisen henkilön tietämättömyyden taudin kaavasta ja sen leviämisestä. Toki sen leviämisen hidastumiseksi meidän kaikkien on tehtävä oma osamme, kuten kaiken muunkin yleisen turvallisuuden ylläpitämiseksi.

Hysteriasta vielä senverran, että itse en ole pelännyt ennen tätä tautia, enkä tämän jälkeenkään. Jatkamme matkustelua ympäri maaimaa edelleen ja yritämme parhaamme mukaan huolehtia hygieniasta. Sen teen kuitenkin vastaisuudessa, että matkalta palattuamme emme tapaa ketään, emmekä mene mihinkään muutamaan päivään.

Niin ja sinä joko kysyit onko mitään rauhoittavaa sanottavaa, älä pelkää etukäteen. Espanja ja Belgia eivät todellakaan ole korkeanriskin maita. Sinä voit olla ihan rauhassa, ota asia kerrallaan. Käske vain miehesi huolehtia erityisen hyvästä hygieniasta. Niin ja oletteko huomioineet, että yli 90% tautiin sairastuneista saavat ainoastaan lieviä oireita. Tämä on fakta.

:/
Alkuperäinen kirjoittaja buleria:
Siinähän se tulikin..
Tökkii just niin en näe muitten vastauksia, mutta kysyisin seuraavaa???!

Onko koko perhe kuinka kipeinä? Selittikö lääkäri milloin pitää mennä sairaalaan jos pahenee? Milloin?

En pelkää itse sikaflunssaa, mutta pelottaa jos joku läheisistä menehtyy siihen.

Pysyn Suomessa toistaiseksi
Tietenkään sinun ei kuulu kärsiä huonoa omaatuntoa muiden kansalaisten sairastelusta, mutta kuulostaa uskomattoman itsekkäältä, kun sanoit ettet kadu yhtään teidän mukavaa matkaanne, jolta siis saitte tartunnan.

Esikoisenne oireet ja sairastelu on kamalaa, kivut, korkea kuume ja hallusinaatiot - ja samaan hengenvetoon toteat että matkaa et kadu. Tarkoitatko tosiaan että pienen lapsen vakava sairastelu, joka vaatii sairaalahitoa, on ok hinta kivasta matkasta?!?!

voimia
Noh, varmaan se on myös osittain defenssiä tuo, että mitään en olisi tehnyt toisin. Kun vakava tilanne on päällä ja lapset sairaina, ei voi vaan murtua ja lysähtää lattialle itkemään että "miks me matkusteltiin". Se miettiminen tulee ehkä myöhemmin.

ap
Meidan muiden vointi menettelee, eika ainakaan huonompi, mutta esikoinen on taas sairaalassa. Tuli eilen kotiin ja aamulla joutui uudestaan sairaalaan, koska vointi huononi radikaalisti, tulimme juuri kuopuksen kanssa kotiin ja mies jai sinne esikoisen kanssa. Olo on kurja, en jaksa selitella mitaan, enka ottaa kantaa ikaviin kommentteihin.

Parempaa onnea muille!

mnn
VOIMIA koko perheelle ja PARANEMISIA!!! Onneksi Suomessa on ammattitaitoista porukkaa sairaalassa, toivon ,että esikoisenne saa parasta mahdollista hoitoa ja paranee PIAN! Itsellä samanikäiset tytöt niin tuntuu tosi kurjalle puolestanne... :`(

Hiukan pelottaa
Voimia ja paranemista koko perheelle! Lapsen sairastaminen on aina kurjaa ja erityisesti, jos on itse samaan aikaan kipeänä, mutta sairaalahoitoon joutuminen on jo kamalaa. Toivon todella teille ja kaikille muillekin sairastuneille pikaista paranemista!

mnn
Tulethan kertomaan kuulumisianne välillä kun jaksat? uskon, että olette monen plussalaisen mielessä ja moni on oikeesti huolissaan teistä ja erityisesti esikoisestanne. Kuulostaa tosi pelottaville hänen oireensa, voin vain kuvitella miltä teistä vanhemmista tuntuu. Onneksi isä on sairaalassa hänen kanssaan, ei tarvitse pienen olla yksin!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Eikö ne sanonut ettei ne enää testaa onko se sikaa vai tavallista?
PEESI, näin mäkin kuulin jo alkuviikosta..Miksi ap on testattu perheineen?
Tämä on yleinen ohje, jokainen sairaala tekee kuitenkin niin kuin siellä vuorossa oleva lääkäri sanoo.

mutsi
Paranemisia koko perheelle! Itse välillä pelkään välillä en tautia kun toiset sanoo ettei se ole tavan flunssaa kummempi ja toisilla käy niinkuin teillä. Täytyy vaan panna sormet ristiin ja toivoa parasta. Noita syyllistäjiä en ymmärrä. Itse kukin voi tietämättään syyllistyä inflenssan ja muidenkin tautien levittämiseen kun kulkee julkisilla paikoilla ennen taudin puhkeamista. Eristäytykää ihmiset puoleksi vuodeksi koteihinne niin katsotaan miten yhteiskunta pyörii!

Moonbell
PARANEMISIA KOKO PERHEELLE! <3 Ja kovasti voimia esikolle taisteluun tautia vastaan!

Itse pelkään ihan hullunlailla tuota tautia. :( Mein ainoa pieni on 8kk ja juuri sairastanut ripulin ja flunssaa. Niin kuin koko perhe. Pelkään valtavasti menettäväni jonkun heistä. Tälläkin hetkellä koko porukalla kurkku kipeänä. Minulla 5 päivää.

Yhteistyössä