edelleenkään kuolemia. Yritän olla positiivinen. Huoli lapsista on kuitenkin kova.
Isompi tyttö joutui sairaalahoitoon, koska hengitys katkeili, lihastoiminnot lakkasivat jaloista ja kuume oli väh 40 lääkityksestä huolimatta. Lisäksi hänellä oli hallusinaatioita ja todella kovat mahakivut. Edelleen kivut ja kuume jatkuu (onneksi jo lievempinä).
Ja tuohon kommenttiin "mene selittämään tuota..", en selitä mitään, itsekin kärsin kovasti. Olen myös suunnattoman pahoillani kaikkien niiden puolesta, joita olemme mahd tartuttaneet. Mutta tuo kuitenkin rupeaa o kuullostamaan siltä, kuin olisin tahallani tehnyt jotain väärää jollekin. Näinhän ei ole. A) Tauti oli täällä jo ennen meidän matkaa. B) Suomen terveysviranomaiset eivät edes kehoita välttämään matkustelua, ei enää edes Mexicoon. Ovatko hekin siis syyllisiä murhiin yms?
No, ylipäänsä olen sitä mieltä ,että syyllisten hakeminen vain ja ainoastaan paljastaa kyseisen henkilön tietämättömyyden taudin kaavasta ja sen leviämisestä. Toki sen leviämisen hidastumiseksi meidän kaikkien on tehtävä oma osamme, kuten kaiken muunkin yleisen turvallisuuden ylläpitämiseksi.
Hysteriasta vielä senverran, että itse en ole pelännyt ennen tätä tautia, enkä tämän jälkeenkään. Jatkamme matkustelua ympäri maaimaa edelleen ja yritämme parhaamme mukaan huolehtia hygieniasta. Sen teen kuitenkin vastaisuudessa, että matkalta palattuamme emme tapaa ketään, emmekä mene mihinkään muutamaan päivään.
Niin ja sinä joko kysyit onko mitään rauhoittavaa sanottavaa, älä pelkää etukäteen. Espanja ja Belgia eivät todellakaan ole korkeanriskin maita. Sinä voit olla ihan rauhassa, ota asia kerrallaan. Käske vain miehesi huolehtia erityisen hyvästä hygieniasta. Niin ja oletteko huomioineet, että yli 90% tautiin sairastuneista saavat ainoastaan lieviä oireita. Tämä on fakta.