Halpoja ruokia pinoon!

  • Viestiketjun aloittaja KöyhäJaKipee
  • Ensimmäinen viesti
KöyhäJaKipee
Joo, tiedetään että keitot ja laatikot jne. on halpoja, mutta hiukan konkreettisempaa vinkkiä kaipaisin. Mitä ruokia teette kun on tarkan euron linja menossa?
 
Non compos mentis
No, esim. juuri nyt K-ketjulla 6 purkin tonnikalatorni oli jotain 2,99 tms. Sitten ostaa Lidlistä sitä perunamuusijauhetta (juu, tiedän, että ei oo sama ku perunamuusi, mut tää näitten versio on ihan syötävää eikä liian suolaista). Näistä saa tonnikalaperunamuusilaatikkoa.

Sitten teen uuniriisipuuroa. Hernekeittoa. Kaalilaatikkoa. Makkarakastiketta, nakkisoppaa. Uunikalaa (pakastekalasta). Munakasta (silppuaa sekaan mitä kotona on, vaikka juustonkäntyn tai vanhaksi menossa olevaa leikkelettä, pakastekasviksia tms.). Perunoita näin kesällä sellaisenaan.

Ostan myös alennetuilla hinnoilla ruokaa.
 
jontrilet
kalakeitto, makaroonnilaatikko, merimiespihviä jne. eli noita sillon kun on tiukkaa. siit ei vaan pääse mihinkään et noi on halpoja ja riittäviä ja silti tarpeeks ravitsevaa.

lisäksi kaikki liha meille melkein ostetaan -30% ja sit syödään heti pois tai suoraan pakkaseen
 
äippä
Kalapuikkoja ja nuudeleita/riisiä/perunaa/perunamuusia
Makaroonilaatikkoa
Peruna, kasvis, jauheliha keitto
Risotto
Jauhelihapullia ja perunamuusia (riittää monelle ruualle nuo lihapullat, kun tekee kunnon satsin)
Munakasta (täytteeksi sitä mitä sattuu jääkaapista/ pakastimesta löytymään, esim. ne lihapullan jämät)
Pinaattikeitto
Perunavelli
Mannapuuro ja marjakeitto

Näitähän olis vaikka kuinka paljon..
 
vef
-porkkakeitto
-perunapurjo sosekeitto
-pavut + kananmunat + leipä (esim. joskus aamiaiseksi)
-munakas
-broilerikastike
-possukastike
-tomaattikeitto
-sipulikeitto
-pinaattikeitto
-kasvissosekeitto
-makaronijauheliha mössö
-perunat + jauhelihakastike
-lohkoperunat (itse tehtynä)
-kaalikeitto
-seikeitto
-pastat (mm. kinkkupasta, kanapasta)
-täytetyt tomaatit
-täytetyt sipulit
-grillissä sipulia, vartaita, makkaraa
-makkarakastike
-makkarakeitto
-jauhelihakeitto
-kasvisgratiini
-lämpimät leivät

jne.

-sipsitkin voi tehdä itse!!
-leipä tehdään itse
-pitsapohjat ym. tehdään itse
 

Yhteistyössä