Halpistuotteet, -käytättekö niitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Säästö Se on Pienikin :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Säästö Se on Pienikin :)

Vieras
Käytättekö kauppojen omia, brändituotteita vastaavia halvempia tuotteita paljonkin? Mitä mieltä olette niistä?
Oletteko joutuneet pettymään jonkun tuotteen kohdalla, onko joku ollut "merkkiä" parempi?

Mä nyt vaan aloin tuossa leipoessani miettimään tätä asiaa, kun olen itse viimeisen parin vuoden aikana siirtynyt yhä enempi käyttämään halvempaa vastiketta. Monissa kun on hinta noussut niin paljo, ettei köyhemmällä ja nuorella perheellä oikein ole varaa ostaa niitä "alkuperäisiä".
Mm. Pirkan tuotteita on tullut lisättyä ja Eldoradoa. Erityisestikkin Pirkan kohdalla tuntuu, että monet tuotteet olisivat parantuneet aiemmasta ja kehittyneet paremmiksi.

Esim. itse käytin ennen paljolti vaan noita brändi-tuotteita, kun mä jotenkin ajattelin ettei nuo halavemmat ois yhtä hyviä, mutta olen saanut kokea kivan yllätyksen sen suhteen. Join ennen pääasiallisesti vain merkkilimuja, ja mm. Pepsi Max oli mielestäni parasta. Nyt olen kuitenkin siirtynyt pitkälti ostamaan vain Lidlin light-ja kevyt limukoita, sillä ne olivatkin yllätäävän hyviä. Samoin S-ryhmän "Jaffa" -limukka (sokeriton) on tosi hyvää.
Sen sijaan jotkut sokerilliset halpsilimukoista ovat olleet mun makuuni vähän turhan liian äiteläitä.

Ainut missä en "suostu" merkistä tinkimään, on mm. kuukautissuojat. Joissakin halvemmissa kun on ollut todella huono liimapinta. Samoin jotkut säilykkeet (mm. sienet ja ananas) ovat olleet joillakin kaupan merkeillä vähän kumman makusia.. Ja samoin varsinkin juuri näissä hedelmäsäilykkeissä huomaa, että joskus ne on niitä "halvimpia" paloja, mitä sinne purkkiin on laitettu. Esim. hedelmäcoctail -sekoituksissa on monesti ollutkin hedelmien kiviä turhan paljon ja mauttomia, kovia osia hedelmistä.
Mutta pääosin ovat kelvanneet ja lompakko kiittää. :)

Olisikin kiva kuulla muiden kokemuksia ja mielipiteitä brändituotteiden vastikkeista. Mitkä tuotteet on kokeilemisen arvoisia, ja mitä kannattaa välttää ja jättää kokonaan ostamatta?

Valitsen aina halpistuotteen, k-kaupassa käydään niin se on usein Pirkka. Siteet myös, käytin ennen vuokkosia mutta musta tuntuu että ne halpisversiot mitä käytän on ihan samoja kuin noi vuokkosten... siis oikeesti tehty samassa tehtaassa.

• Tykkää
Reactions: Zucchini
Tonnikalasta en tingi.. no korkeintaan rainbow muistaakseni on ihan ok, mutta joku eldorado tai euroshopper on ihan kamalaa! Siel on seassa sitten kaikki, silmiä ja rustoa ja epämääräistä mössöä.Niitä en syöttäis edes lemmikille.

Ihan tosi paljon riippuu tuotteesta omalla kohdallani, mitään merkkiä ei voi väittää yleispätevästi hyväksi tai huonoksi. Esim. Pirkalla on monia hyviä tuotteita, mutta sitten on myös aivan luokattomia. Rainbown tonnikala, lihat ym. ovat hyviä mutta saman firman luomuomenamehu oli kamalan kitkerää. Dailyn vanulaput ovat ok, mutta siteissä ei pidä teippipinta. Siwassa myytävä 2 litran limsa on omaan suuhuni kamalan ja "väärän" makuista, siinä kun on glukoosisiirappia. Jne.

Juuri tänään syötiin pastan kanssa EuroShopper -ketsuppia, joka yllätti positiivisesti. Oli oikeasti hyvää, eikä mitään vetistä litkua niin kuin alunpitäen ennakkoluuloisesti kuvittelin.

Käsipesuaine on extraa, se kelpaa hyvin. Sitä kuluukin niin paljon että täytän vanhan pumppupullon. Sitten käytän aina halpissiteitä. Musta on turhaa tuhlausta pistää siteisiin rahaa yhtään sen enempää kun halvemmatkin ajaa tehtävänsä. En mä kaikessa halpiksia suosi, riippuu ihan tuotteista, nuo nyt on ainakin ne missä voi reilusti halpiksia ostaa.

[QUOTE="vieras";28302563]Valitsen aina halpistuotteen, k-kaupassa käydään niin se on usein Pirkka. Siteet myös, käytin ennen vuokkosia mutta musta tuntuu että ne halpisversiot mitä käytän on ihan samoja kuin noi vuokkosten... siis oikeesti tehty samassa tehtaassa.[/QUOTE]

Olin tulossa kirjoittamaan, että olen vaihtanut alwaysin vuokkosiin. :)

Yöllä always on parempi, mutta päivällä pidän vuokkosia ja tosiaan tykkään. Ja on halvempi. Sitä halvempia en ole kokeillut (pidin siis 15v vuokkosia todella huonona KOKEILEMATTA ja ihmettelin miksi sitä joku käyttää) mutta nyt tämän keskustelun innoittamana voisin kokeilla muitakin halvempia.

Ekan lapsen syntymän jälkeen vaihdoin vuokkosiin, kun jostain luin ettei ole niin muovinen kuin always ja jälkivuotoon sitten kokeilin. Enkä ole katunut.

Olin tulossa kirjoittamaan, että olen vaihtanut alwaysin vuokkosiin. :)

Yöllä always on parempi, mutta päivällä pidän vuokkosia ja tosiaan tykkään. Ja on halvempi. Sitä halvempia en ole kokeillut (pidin siis 15v vuokkosia todella huonona KOKEILEMATTA ja ihmettelin miksi sitä joku käyttää) mutta nyt tämän keskustelun innoittamana voisin kokeilla muitakin halvempia.

Ekan lapsen syntymän jälkeen vaihdoin vuokkosiin, kun jostain luin ettei ole niin muovinen kuin always ja jälkivuotoon sitten kokeilin. Enkä ole katunut.

Harmi, mulla ei nyt ole kaapissa niitä halpiksia mitä ostan.. :/ en muista satavarmaksi merkkiä. Mutta ne on malliltaan ihan sama kuin ne vuokkoset mitä olen käyttänyt, ja tuntuu ihan samalta.

me käytetään paljon rainbow tai extra tuotteita. Käydään aina s-kaupoissa ja jos tuotteesta löytyy jommalta kummalta merkiltä vastaava niin kyllä yleensä aina ostetaan se halvempi. Noista kuukautissuojista, käytän ite aina rainbown tamppooneita, ovat kyllä ihan yhtä hyviä kun jonkun "kunnon merkin". Feta on oikeestaan ainut mikä nyt tulee mieleen missä mielummin ostan arlan kun halpis version. Vähän aika sitten juuri kokeilin rainbown kahvia ja se oli positiivinen yllätys.

Pirkka ja Rainbow on tosi hyviä merkkejä, ja S-marketissa kori aina täyttyykin Rainbow-merkkisillä tuotteilla.Halppiksilla(Extra yms.) ei ole kuin muutama tuote varteenotettavia.

Minä en nykyisin ostakaan muita kuin halpismerkkejä, juurikin sen vuoksi että ovat aivan samaa tavaraa kuin merkkituotteetkin. Ketsuppi on kyllä Heinz-merkkistä, koska se on parasta. Siteissä ostan Vuokkosia ja siltäkin merkiltä niitä puuvillaisia, ovat kaikista mukavammat siteet.

Rainbown leivinarkit tulee samasta tehtaasta kuin Eskimon, ja ovat hieman halvempia.

Lidlin alle 2e shampoota ostin ja ei tuo hullummalta vaikuta. Ennen käytin Tigiä. :) Tää oli kyllä hätätilanne, kun ei Tigin paketti ole tullut ja shampoo loppui. Jotain halpaa piti ostaa. :)

Lidlin mozzarella on puolet halvempaa kuin Prisman ja yhtä hyvää.

Rainbown suolapähkinät on hyviä! Iso sininen pussi. Samoin pistaasipähkinät vihreässä pussissa.

Rainbown salaattijuustokuutiot oli ihan ok, parempia kuin Pirkan.

Pirkan maitorahka (suorakaiteen mallinen paketti) oli sellaisenaan minusta ihan yhtä hyvää kuin Valion ja maksaa 0,59e. Leivontaan ajattelin myös kokeilla.

Pirkan kuohukerma on ok.

Vanulapuista ostan aina halpiksia ja ovat olleet hyviä. Paitsi Prismassa myytävät, mitä ne nyt on Rainbow vai Xtra? Lidlistä saa hyviä ja Euroshopper on hyvä.

Käsisaippua meillä sellainen k-kaupoissa myytävä 3 litran kanisteri, josta täytän pumppupullot. Maksaa 3e tai vähän alle. Euron litrahinta ei oo paha! Lapsiperheessä sitä kuluu.

Calippon kumisaappaat on SURKEITA. :)

Pirkan ja rainbown jauhelihat ok. Lihatuotteissa katson aina valmistajat ja monesti ne on halpiksissakin tunnettuja kotimaisia; Atria, Snellman, HK, jne.

Euroshopperin tölkkiananakset isossa tölkissä ok ja hyviä ja halpoja.

Pirkan sinihomejuusto ok, mutta voimakkaamman makuista mitä Aurajuusto.

Alkuperäinen kirjoittaja Säästö Se on Pienikin :);28302548:
Käytättekö kauppojen omia, brändituotteita vastaavia halvempia tuotteita paljonkin? Mitä mieltä olette niistä?
Oletteko joutuneet pettymään jonkun tuotteen kohdalla, onko joku ollut "merkkiä" parempi?

Mä nyt vaan aloin tuossa leipoessani miettimään tätä asiaa, kun olen itse viimeisen parin vuoden aikana siirtynyt yhä enempi käyttämään halvempaa vastiketta. Monissa kun on hinta noussut niin paljo, ettei köyhemmällä ja nuorella perheellä oikein ole varaa ostaa niitä "alkuperäisiä".
Mm. Pirkan tuotteita on tullut lisättyä ja Eldoradoa. Erityisestikkin Pirkan kohdalla tuntuu, että monet tuotteet olisivat parantuneet aiemmasta ja kehittyneet paremmiksi.

Esim. itse käytin ennen paljolti vaan noita brändi-tuotteita, kun mä jotenkin ajattelin ettei nuo halavemmat ois yhtä hyviä, mutta olen saanut kokea kivan yllätyksen sen suhteen. Join ennen pääasiallisesti vain merkkilimuja, ja mm. Pepsi Max oli mielestäni parasta. Nyt olen kuitenkin siirtynyt pitkälti ostamaan vain Lidlin light-ja kevyt limukoita, sillä ne olivatkin yllätäävän hyviä. Samoin S-ryhmän "Jaffa" -limukka (sokeriton) on tosi hyvää.
Sen sijaan jotkut sokerilliset halpsilimukoista ovat olleet mun makuuni vähän turhan liian äiteläitä.

Ainut missä en "suostu" merkistä tinkimään, on mm. kuukautissuojat. Joissakin halvemmissa kun on ollut todella huono liimapinta. Samoin jotkut säilykkeet (mm. sienet ja ananas) ovat olleet joillakin kaupan merkeillä vähän kumman makusia.. Ja samoin varsinkin juuri näissä hedelmäsäilykkeissä huomaa, että joskus ne on niitä "halvimpia" paloja, mitä sinne purkkiin on laitettu. Esim. hedelmäcoctail -sekoituksissa on monesti ollutkin hedelmien kiviä turhan paljon ja mauttomia, kovia osia hedelmistä.
Mutta pääosin ovat kelvanneet ja lompakko kiittää. :)

Olisikin kiva kuulla muiden kokemuksia ja mielipiteitä brändituotteiden vastikkeista. Mitkä tuotteet on kokeilemisen arvoisia, ja mitä kannattaa välttää ja jättää kokonaan ostamatta?

Tottakai käytän. Monestihan se joku halpistuote on yhtälailla jonkun Fazerin valmistamaa mutta eri lootassa ;)
Rainbowin Silky Soft on hyvää WC-paperia eikä ole kallista. Samoin nenäliinat käy ihan hyvin X-trana ja Pirkkana.
Pirkan kasvovesi sekä puhdistusemulsio ovat hyviä, ja Pirkan Q10-silmänympärysvoide on saanut jo kulttimaineen kosmetiikkapiireissä :) Käsisaippuat on myös ok Pirkkana. Tiskiainetta kokeilin, mutta se tuntui kuluvan turhan nopeasti, ainetta piti laittaa iso pluraus että puhdisti hyvin.
Pirkalla ja Rainbowilla on hyviä jäätelöitä, samoin mausteet ja tomaattimurskat ja ketsuppi on Pirkkaa meillä. Ja Pirkan maalaisperunalastut tai jotkut sellaiset ovat herkkua, samanlaisia kuin Kartanon lastut mutta tosi paljon halvempia vain. Leivinpaperit yms tietysti myös toimivat samoin kaikki pakastekasvikset, ja pakastepizzat on ok.
Rainbowin valmispinaattikeitto on myös mukiinmenevää.

Ainoa mitä en käyttäisi, on X-tra ja Eldorado tonnikalat.. Kamalaa huttua missä mustia möykkyjä ja ruotoja seassa.. Rainbow tonnikala yleensä on ollut ihan hyvää.

Rainbowta ostan tosi paljon, kun yleensä S-ryhmän kaupoissa käyn. K-kaupassa sitten Pirkkaa. Pirkka ja Rainbow ovat ihan samaa kamaa kuin kalliimmat merkkituotteet. Extrassa ja Euroshoppereissa sitten yleensä laatu on selvästi huonompi, esim. tonnikala, jogurtti, käsienpesuaine.

[QUOTE="vieras";28302643]Harmi, mulla ei nyt ole kaapissa niitä halpiksia mitä ostan.. :/ en muista satavarmaksi merkkiä. Mutta ne on malliltaan ihan sama kuin ne vuokkoset mitä olen käyttänyt, ja tuntuu ihan samalta.[/QUOTE]

Muistatko mistä kajpasta ostat niitä?

Rajaa heti vaihtoehtoja. :)

Aika vähän tulee käytettyä halppisjuttuja. Pirkalla on joitain fairtrade tuotteita joten valitsen niitä. Ostan mieluiten tiskiltä, lähituotteita ja luomua (tiedän ettei kaikki ole) vaihtoehtona on hankkia tuotteet suoraan tilalta. Mutta tässä hötäkässä ei ole saanut aikaiseksi tutkia Helsingin lähitilojen tarjontaa...mutta kyllä tää vielä muuttuu ja kaupassa käynti vähenee :)

tuota nyt kun kerroitte ostavanne kuitenkin noita kalliita merkki terveyssiteitä, niin annanpa hyvän vinkin. Siirtykää kuukupin käyttöön. yksi kuukuppi maksaa n 30 euroa, mutta sitäpä voikin sitten käyttää vuosia eli ei tarvitse ostaa joka kuukausi terveyssiteitä.
itse siirryin kuukuuppiin joitan kuukausia sitten ja olen erittäin tyytyväinen (harmi vaan etten keksinyt sitä aiemmin) ei myöskää tartte haisevia verirättejä (mitä terveyssiteet käytössä on) pitää ja pelätä että jos joku ohivuoto sattuu.

Rainbow ja Pirkka tonnikala on hyvää.

Rainbown roskapussit (30l mustat) on hyviä.

Rainbown pakastepusseja en enää osta. Välillä oli hyviä, mutta tosi usein oli koko rullallinen sellaisia, että ratkesi reunasta koko pussi. En reklamoinut. :) Ostan Eskimoa nyt. Pirkkaa en ole kokeillut. Voisin koittaa.

Joku jo mainitsi ne Pirkan perunalastut. Hyviä!

Yleisesti ottaen halpismerkkien karkeista en tykkää, mutta kaikkia en ole maistanut. :)

Pyykinpesuaineesta en tingi enkä adtianpesuaineesta. Puhdasta on tultava.

Onko jotain hyvää astianpesuainetta tiedossa? Fairyä käytän käsinpesussa ja ap-koneessa.

Tää on hyvä ketju. :)

Aika vähän tulee käytettyä halppisjuttuja. Pirkalla on joitain fairtrade tuotteita joten valitsen niitä. Ostan mieluiten tiskiltä, lähituotteita ja luomua (tiedän ettei kaikki ole) vaihtoehtona on hankkia tuotteet suoraan tilalta. Mutta tässä hötäkässä ei ole saanut aikaiseksi tutkia Helsingin lähitilojen tarjontaa...mutta kyllä tää vielä muuttuu ja kaupassa käynti vähenee :)

No entäs muut kuin ruoka?

Ajelen Toyota Avensiksella ja ihan yhtä hyvin sillä pääsee paikasta toiseen kuin Lexuksella. Tosin Avensikseen pitää ladata kaikki mahdolliset lisävarusteet ja nahkapenkit, muutoin menee liialliseksi köyhäilyksi.

tuota nyt kun kerroitte ostavanne kuitenkin noita kalliita merkki terveyssiteitä, niin annanpa hyvän vinkin. Siirtykää kuukupin käyttöön. yksi kuukuppi maksaa n 30 euroa, mutta sitäpä voikin sitten käyttää vuosia eli ei tarvitse ostaa joka kuukausi terveyssiteitä.
itse siirryin kuukuuppiin joitan kuukausia sitten ja olen erittäin tyytyväinen (harmi vaan etten keksinyt sitä aiemmin) ei myöskää tartte haisevia verirättejä (mitä terveyssiteet käytössä on) pitää ja pelätä että jos joku ohivuoto sattuu.

Minä en ala kuukuppien kanssa lotraamaan. Ällöttääkin ajatus niiden keittelystä. Kun kerran on kehityksessä niin pitkälle päästy, että side on helppo nakata roskiin, niin siitä en luovu.

Itse ostan aina tarjoustuotteita ja halpoja merkkejä. Säästyy rahaa melkoiset summat. Ainoa, mistä en suostu luopumaan, on Felixin ketsuppi. Sitä parempaa en ole vielä löytänyt.

Yhteistyössä