Sympatiseeraan ja en sympatiseeraa köyhyysrajan alapuolella olevaa Suvia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 767
19 178
113

Mulla oli parikymppisenä monta vuotta työelämän pelko yhden kamalan työkaverin takia. Mä oli herkkis nuori, ja tämä Tellervo-Terttu pisti alta lipan mun työpanokseni. No, sit jäinkin parista muksusta vauvalomalle ja sain koottua itsetunnon riekaleet takaisin.

Mutta voi Suvi. Joitakin oikoisin.
-Suvin mielestä punalaputetut tuotteet kuuluisi vain köyhille. Ei kuulu. Jotkut rikkaat on rikkaita myös äärimmäisen pihistelyn ansiosta, mieheni suvussa on näitä. Suvi saisi itse olla klo 20 kärkkymässä niitä tuotteita, jotta ehtisi ensin apajille.
-Suvi huokaa, että kai tässä on ruvettava leipomaan. No daa, aika moni pienituloinen leipoo itse (toki sähköuunin käyttö on kallista).
-Onko Suvi kokeillut keikkatyötä? Se auttaa pelkoihin, kun on vain se 1 tai 2 päivää siellä paikassa. Toki tuet vähenisi, mutta CV näyttäis paremmalta.
-Potkut ovat kauheat. Ihan kamalat. Mutta: oliko pomo oikeassa? Nuoret ovat tottuneet pumpulimeininkiin, kun taas mun sukupolven ihmiset tekevät työt joutuisasti.

Ja olen hirveä ihminen, kun lyön masentunutta. Masentunut on semmoisessa vankilassa, että ei siinä tsemppaukset kuin myös patistamiset auta.

Mutta faktat on faktoja. Joku voi masentua uudenkarheassa Mersussa istuessaan ja vakityössä.

Yhteistyössä