V
v
Vieras
Jaa-a. Joka ainoan kerran kun itse olen kolaroinut (okei, ei onneksi kovin montaa kertaa) vakuutusyhtiö on kertonut minne korjaamoon auto viedään ja ovat keskustelleet keskenään. Joten yksittäistapaus tai ei, vaikea sanoa. Näin kuitenkin olivat toimineet.
No kuten jo sanoin, riippuu ihan vakuutusyhtiöstä. Meillä ei vakuutusyhtiö sanele minkäänlaisia ehtoja, vaan ainoastaan haluaa korjausraportin, korjaamon saa valita itse. Valitettavasti on meilläkin kokemusta, varsinkin yrityksen autoista ja koskaan ei ole annettu minkäänlaista ohjetta mihin viedä.
Ja tuohon että minkälainen vanhempi laittaa myyntiin kolaroidun istuimen. Vanhempi, joka ei lue tätä palstaa, eikä muutenkaan ole kiinnostunut ottamaan mitään selvää asioista, vaan katsoo, että istuin on päällisin puolin ehjän näköinen ja oma lapsi tarvitsee kohta toisen laisen, joten hyvä sauma hankkia vakuutusrahoilla uusi ja laittaa vanha eteenpäin. Valitettavasti tunnen henkilökohtaisestikin moisia ihmisiä. Eräskin ystävä ihmetteli viime viikolla, että onko niitä sellaisiakin turvaistuimia, jotka saa selkämenosuuntaan ja hänellä kuitenkin saman ikäinen ja kokoinen lapsi kuin minullakin (2 vuotias), joten olisi luullut olevan jonkinasteista kiinnostusta ottaa selvää, mutta samaan hengenvetoon kertoi hänen lapsensa istuvan turvavyöistuimessa kun se on niin näppärä laittaa autoon ja siihen saa lapsen kaikkein helpoimmin kiinni. Kaikkia ei siis vain yksinkertaisesti kiinnosta.