Hallitus on oikealla tiellä!

vierailija
Samat suhdanteet kaikkialla EU:ssa ja Suomi talouden hännänhuippu. Sanoisin että paska väärin ajoitettu ankeuttava leikkauspolitiikka sen ja kasvavan työttömyyden sekä velanoton lisääntymisen juurisyy.
Sama lopputulema Rahikaisella. Ykkösaamussa Varman johtaja Risto Murto muisteli omaa alkuaan työelämässä. Suomi on paljon muuttunut niistä ajoista.
En haluaisi olla nykyajan nuori. Onneksi en höyrähtänyt tekemään iltatähteä, ja nyt saisin seurata hänen kipuilua Suomessa tai jossain muualla.
Olen Kerttu Kotakorven ideologian fani. Samoin Elokapinan vaikka sitä nyt suurella joukkovoimalla mustamaalataan. Ihmisillä on patoutunutta vihaa, ja eduskuntabunkkeria turhaan pidetään pyhänä. Ihmettelen miksi sen rakennustyyliä aiemmin arvostelleet ovat nyt hiljaa.
 
vierailija
Jos haluatte muutosta nykyiseen, niin muistakaa äänestää vaaleissa. Kannattaa muistaa että nukkuvien puolue on suurin porvaripuolue. Äänestämättä jättäneiden suuri määrä varmistaa parhaiten kokoomukselle hallituspaikan, ja pahimmillaan, kuten 2023 eduskuntavaaleissa, se johtaa porvarihallitukseen 0,9% ja 0,2% marginaaleilla.
Vaikuttaako se äänestäminen oikeasti? Ei enää yllättäisi, jos meilläkin olisi valevaalit.
 
vierailija
Ja vihervassut lapioivat rahaa maamuille, sossupummeille ja aatetovereidensa puuhastelukerhoihin, kuten johonkin punapropagandaa levittävään Sorsa-säätiöön.
Kalevi Sorsa -säätiön lisäksi myös Finnwatchin ja 30-vuotta toimineen Harmaan talouden torjuntaohjelman sekä Kansalaispulssi kyselyjen rahoitus loppuu. En ihmettele, nämä kun tutkivat veronkiertoa, elinkeinoelämän ja suurpääoman epäkohtia. Arvot on taas kohdillaan eiks vaan.
 
vierailija
Edellisen hallituksen aikana. Silloin työttömyys oli matalalla, toki tehdyt työtunnit eivät nousseet.
Kyllä ne nousivat pakostakin, koska kokoaikaiseksi laskettu työllisyysaste nousi Marinin kaudella Pohjoismaiden korkeimmaksi, eli suhteutettuna työläisten määrään suomalaiset tekivät Pohjoismaiden eniten työtunteja - olivat siis Pohjoismaiden ahkerimpia työläisiä!
Myös ansiotulokertymä ja ansiotuloverotuotot nousivat, kun taas työttömyysturvamenot, asumistukimenot ja toimeentulotukimenot laskivat. Nyt vuodessa tilanne on ns. kustu.
 
vierailija
Muistan kun 1990-luvun lamavuosina kerroin työpaikallani kuulleeni uutisen, että työttömyys on 15 %. Esimieheni oikaisi, että tokkopa vain. Asia vieläkin kaivelee. Mikä oli todellinen luku niinä vuosina? Yleiset kansan tunnelmat olivat raskaat, ja perheessäni oli paljon surua omaisten ja tuttavien takia.
Elin kuin sumussa päivä kerrallaan ohjelmalla vaikka en vielä silloin hakeutunut vertaistukiryhmään puolisoni päihdeongelman takia. Ei siihen aikaan yleisesti kirjoitettu ja puhuttu olemassa olevista palveluista. Asioista puhuttiin kuiskutellen, ja vinkatiin tiskin alta ohimennen. Tavallaan kaipaan niitä vuosia. Olin super-energinen voimapakkaus. Maailmani luhistui ympärilläni, ja löysin itsestäni uusia voimia kuin fantasiaelokuvan roolihahmo. Myöhemmin jäin nettikoukkuun Soneran Ellit, sitten Annan palstoille. Tälle palstalle pöllähtämiseni oli elämäni suurin erehdys.
1990-luvun alkuvuosina minulla ei ollut internettiä, ja pienten lasten äitinä sain olla onnellinen, että minulla oli vakituinen valtion virka. Wikipedia kertoo, että olin kuin olinkin oikeassa.

Lamaa edelsi vuonna 1990 alkanut taantuma. Lisäksi Suomen taloudelle äärimmäisen tärkeä Neuvostoliiton vientikauppa supistui vuoden 1991 ensimmäisellä puoliskolla yli 60 prosenttia.[1] Suomen työttömyysaste oli ollut ennätyksellisen alhainen vuoden 1990 lopussa, jolloin aktiivisia työnhakijoita oli ollut vain reilut 3 prosenttia työvoimasta. Heidän määränsä nousi 7 prosenttiin vuoden 1991 loppuun mennessä, 12 prosenttiin vuoden 1992 loppuun mennessä ja 16 prosenttiin vuoden 1993 loppuun mennessä.[2][4] Työttömien määrä oli suurimmillaan vuonna 1994, jonka jälkeen se laski hitaasti aina vuoteen 2009 asti.[5][6] Työvoimahallinnon tilastoima työttömien kokonaismäärä nousi 19 prosenttiin vuonna 1994. Lamalla oli talouden lisäksi syvä vaikutus myös kulttuuriin, politiikkaan ja yleiseen ilmapiiriin.[7][8] Suomen työttömyysaste ei ole palannut vieläkään lamaa edeltäneelle tasolle
 
vierailija
Asiaa voi ajatella myös näin: antaisitko omat raha-asiasi Purran tai Orpon hoidettavaksi? Itse en antaisi, ja olen tavannut Orpon useaan kertaan. Purra vaikuttaa epätasapainoiselta ihmiseltä.
Hallitus ajaa hyväosaisten etua lyhyellä tähtäimella. Lopputulos on huono Suomen kannalta.
Purra luulee olevansa vallan kahvassa, mutta on vain kokoomuksen kasvot säästävä marionetti. Kokoomusta taas ohjaa EK.
 
vierailija
Marinin kaudella piti lähettää 4 työpaikkahakemusta kuukaudessa ja tämä omaehtoinen työnhaku näköjään toimi, kun työllisyysaste saatiin mittaushistorian korkeimmaksi ja kokoaikaiseksi muutettu työllisyysaste jopa Pohjoismaiden korkeimmaksi.

Nyt OrpoPurran kaudella nämäkin ennätykset on pissitty ja työllisyys lähes 50 000 työläisellä vähentynyt vuodessa ja työttömyys kasvaa EU-maiden toisiksi nopeiten. Ei toimi kepitys näköjään sittenkään.
 
vierailija
Asiaa voi ajatella myös näin: antaisitko omat raha-asiasi Purran tai Orpon hoidettavaksi? Itse en antaisi, ja olen tavannut Orpon useaan kertaan. Purra vaikuttaa epätasapainoiselta ihmiseltä.
Hallitus ajaa hyväosaisten etua lyhyellä tähtäimella. Lopputulos on huono Suomen kannalta.
Purra luulee olevansa vallan kahvassa, mutta on vain kokoomuksen kasvot säästävä marionetti. Kokoomusta taas ohjaa EK.
Kovan viikon ilta satiiriohjelma eilen Yle TV1:ssä kutsui osuvasti Petteri Orpoa EK:n kultaiseksi noutajaksi 😁👍
 
vierailija
Asiaa voi ajatella myös näin: antaisitko omat raha-asiasi Purran tai Orpon hoidettavaksi? Itse en antaisi, ja olen tavannut Orpon useaan kertaan. Purra vaikuttaa epätasapainoiselta ihmiseltä.
Hallitus ajaa hyväosaisten etua lyhyellä tähtäimella. Lopputulos on huono Suomen kannalta.
Purra luulee olevansa vallan kahvassa, mutta on vain kokoomuksen kasvot säästävä marionetti. Kokoomusta taas ohjaa EK.
Jostain luin, että Riikka on kirjoittajan mielestä tyypillinen FAS-tapaus.
Eräs julkisuuden henkilö, mieskirjailija kertoi tunteneensa hänen äidin henkilökohtaisesti. Naisella oli joku mieliteko johonkin ruokaan tai marjoihin Riikkaa odottaessaan. Katri Kulmuni, Matti Vanhanen ja Annika Saarikko olivat varmaotteisia ja rauhallisia valtiovarainministereitä. Luotin heihin kuin kallioon.
 

Yhteistyössä