Hallituksen säästölista on hirveä luettavaa - Mitä ihmettä tällaisella vähävaraisten potkimisella haetaan?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Yrityksille lisättiin palkkatukea tänä kesänä.
Eli yritysten palkkakuluja sossutuetaan ja palkanmaksua siirretään enenevästi veronmaksajille. Sossutuetut voitot elinkeinoelämän kaverikapitalisteille ja kulut meille veronmaksajille, kansalle, yhteiskunnalle. Näyttää siltä että oikeistolaistuva yhteiskunta siirtää sossutukemista huono-osaisilta yrityksille ja niiden omistajille. Kleptokraattinen kehityssuunta kohti plutoktatiaa.

Palkkatuen uudistus voimaan heinäkuun alusta lähtien
Uudistettua palkkatukea koskevan lainsäädännön tavoitteena on yksinkertaistaa järjestelmää ja lisätä tuen käyttöä yrityksissä. Laki tulee voimaan 1.7.2023.

Palkkatuen käytön lisäämisellä yrityksissä pyritään lisäämään palkkatuen vaikuttavuutta ja nostamaan tätä kautta työllisyysastetta.

”Palkkatuen uudistus tarjoaa entistä enemmän mahdollisuuksia sekä työnantajille että työnhakijoille. Yksinkertaistettu tuen hakeminen ja nopeutettu maksatus helpottavat tuen käyttöä. Palkkatuen uudistus on yksi monista hallituksen toteuttamista keinoista työllisyyden edistämisessä”
 
vierailija
Essayjah saa todella laittaa Räsäsen kanssa kösiä ristiin ja pitää noitapiiriä että suomalaiset enää tekee lapsia tähän maahan. Hävetköön nämä köyhien syrjijät - vuohet.

Suomalaiset, kostetaan tämä kaikin keinoin. Jos isänmaan edustajat kusee meidän päälle kyllä rivimies sen myös osaa.

4 v päästä uusi hallitus saakin korjata Orpon pojan satoa. Kun ei sillä ollu ketään kuka sille olis sanonu soo soo, kaikki on ihmisarvoisia. Itsekäs Orpo. Ei voi muuta sanoa. Kuvaava nimi miehellä.
 
vierailija
Nämä kannustamiset eli nälkäkuolemaan ajaminen on niin kornia. Ihankuin ihmiset ei jo nyt etsi työtä ja ota sitä vastaan.

Hallitus ei kannusta mitenkään ketään vaan leikkaa kaikkein köyhimpien elämisen mahdollisuudet.

Tuo ihmiskuva on kammottava. Kuin työtön olisi joku laiska, joka pitää pakottaa töihin nälkäkuoleman uhalla.
 
vierailija
Haistaa p-ka oikeistoriistäjät. Esimerkiksi ansiosidonnainen tullaan euroistamaan. Joka tarkoittaa sitä, että minä pienipalkkainen en ole enää mahdollisen työttömyyden iskiessä oikeutettu ansioturvaan, mutta kovapalkkainen on. Silti minä joudun kuitenkin joka kuukausi yhä maksamaan palkastani työttömyysrahastomaksut. Eli osallistun turvaamaan rikkaiden turvaverkkoa. Se ei ole edes veroa, se on varkaus.
 
vierailija
Suomen velkaantumisen estämiseen Orpolla on patenttilääke - otetaan raha keskiluokalta ja annetaan se rikkaille. Köyhiltä ei paljoa voi enää ottaa, mutta otetasn sekin vähä. Orpo on kuin Jyrki II - mutta tyhmempi versio tuosta täystuho-kätteisestä.
 
vierailija
Haistaa p-ka oikeistoriistäjät. Esimerkiksi ansiosidonnainen tullaan euroistamaan. Joka tarkoittaa sitä, että minä pienipalkkainen en ole enää mahdollisen työttömyyden iskiessä oikeutettu ansioturvaan, mutta kovapalkkainen on. Silti minä joudun kuitenkin joka kuukausi yhä maksamaan palkastani työttömyysrahastomaksut. Eli osallistun turvaamaan rikkaiden turvaverkkoa. Se ei ole edes veroa, se on varkaus.
Elämäntapatyöttömyys on varkautta ja senhän sä osaat.
 
vierailija
En ole nähnyt ikinä niin kiimaisen onnellisena VM:n edustajaa mitä se on ollut viime päivinä. Varmasti runkannut hallitusohjelmalle päivittäin. Vihdoinkin pääsee kurittamaan köyhtä hengiltä.
 
vierailija
Ja nämä kurjistavat toimet on ainoa hallituksen työllisyyden lisäyskeino. Ei mitään tukitoimia. Ei uusia työpaikkoja tms.

Ai niin, toki tulee duunarin asemaan heikennyksiä niin on muka helpompi palkata työntekijöitä, kun määräaikaisia saa ottaa ja potkut saa antaa koska tahansa.

EK hurraa!
 
vierailija
Toivotaan ettei maahanmuuttajien tulonsiirtoihin kosketa ja toivotaan sitäkin, että romanit pääsevät jatkossakin eläkkeelle 18-vuotiaina.
Toivotaan, että sinä ja nm m1es löydätte itsellenne sopivamman keskustelupalstan.
Katkeruuttanne voitte purkaa myös monella muulla keinolla kuin kirjoittamalla ja mauttomien kuvien ja videoiden linkityksellä.
 
vierailija
Terveydenhuollon yksityistäminen: saat ostopalvelusetelin kunnalta, ostat palvelun yksityiseltä ja maksat itse erotuksen. Helsingissä hammaslääkärikäynnistä yksityisellä nykyisin maksat yli kaksinkertaisen hinnan verrattuna kunnallisen hammashoitolan maksuun. Kuka voittaa ? Orpon porukka. Kuka sen maksaa, ostopalvelusetelin käyttäjä. Köyhän ei siis kannata ottaa vastaan ostopalveluseteliä.
 
vierailija
Ihan hirvittävää tämmönen kyykytys. Vaikkei itseä niin koskekaan, niin järkyttynyt kyllä olen kuvitellessani miten nämä ihmiset oikein elää siis nämä hitaassa hirressä roikkuvat.
 
vierailija
Uutisissa oli, että suurin osa ihmisistä (virhemarginaali 3%) ei kannata hallitusta. Onneksi näin. Hyvä suomalaiset!!! Ne, jotka kannattavat ovat Kokoomuksen kannattajia.

Jotkut täälläkin lässyttävät valtion velkaantumisesta niin kuin se olisi valtion loppu ja niin kuin noissa "säästöissä" olisi oikeasti kyse siitä. Noin mittava ja empatiakyvyttömyyttä osoittava hyökkäys vaikuttaa enemmänkin vihalta kuin säästämiseltä. Oudoksi asian tekee se, että korona-aikana yrityksiä tuettiin ja sähkökriisin aikana apu kohdentui ymmärtääkseni eniten niille, jotka kuluttavat eniten sähköä, joten tuskin sieltä on jäänyt mitään hampaankolon. Jotain muuta siinä on.
 
vierailija
Pitää hankkia osaamista, jolla saa työtä. Yhteen ja samaan henkilöön ei kaikki nuo muutokset kohdistu. Työ on ratkaisu. Ei yhteiskunta pysty kantamaan ihmistä kahta puolta kainaloista kantamalla. Voimia eteenpäin menoon.
 
vierailija
Haistaa p-ka oikeistoriistäjät. Esimerkiksi ansiosidonnainen tullaan euroistamaan. Joka tarkoittaa sitä, että minä pienipalkkainen en ole enää mahdollisen työttömyyden iskiessä oikeutettu ansioturvaan, mutta kovapalkkainen on. Silti minä joudun kuitenkin joka kuukausi yhä maksamaan palkastani työttömyysrahastomaksut. Eli osallistun turvaamaan rikkaiden turvaverkkoa. Se ei ole edes veroa, se on varkaus.
Euroistaminen päinvastoin helpottaa ansiosidonnaisen tienaamista. Itse olin aikaisemmassa elämänvaiheessa sovitellulla päivärahalla ja piti koko ajan pelata niiden tuntien kanssa, ettei vahingossa tulisi tehtyä sellaista viikkoa, joka juuri ja juuri täyttää työssäoloehdon, mutta ei ole tarpeeksi rahakas uuden päivärahan kannalta. Ihan älytöntä hommaa. Monesti tuli kieltäydyttyä ylitöistä kun tunnit olisivat tulleet täyteen tai sitten kieltäydyttyä työvuorosta kun alkuviikolla ei ollut saanut vuoroja.
 
vierailija
Pitää hankkia osaamista, jolla saa työtä. Yhteen ja samaan henkilöön ei kaikki nuo muutokset kohdistu. Työ on ratkaisu. Ei yhteiskunta pysty kantamaan ihmistä kahta puolta kainaloista kantamalla. Voimia eteenpäin menoon.
Mutta tätäkin ollaan hallitusohjelmassa hankaloittamassa. Aikuisopiskelun tuki on myös lähtemässä. Nykypäivän yhteiskunnassa kuitenkin jatkuva oppiminen ja ajan hermolla pysyminen ovat työllistymiskeinoja. Eikä nuorten opiskelijoidenkaan tilanne häävi ole.

Ja velkaantumisesta kirjoittaneiile: moni hallituksen kaavailuista ei liity velkaantumisen estämiseen. Työntekijän turvan laskeminen, ja erinäiset toimet, joilla luodaan liikennettä julkiselta yksityisillle firmoille on puhtaan ideologista. Ei mitään ”suomalaiset ensin” tai ”stop velkaantumiselle” toimia, joilla vaaleissa ratsastettiin.
 

Yhteistyössä