Hallitseva luonne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietteisiinsä vaipunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mietteisiinsä vaipunut

Vieras
Taas on vähän mieli maassa. Mieheni holhoaa ja kohtelee minua aika usein nolosti. Hänellä on tapana määräillä, eikä oikein halua ottaa mielipidettäni huomioon. Toki minä nyt saan päättää, ostetaanko ruisleipää vai kauraleipää, mutta isommissa asioissa..oi voi.

Hyvin usein hän sanoo, etten saa ottaa kantaa, saati kyseenalaistaa mitään kodissamme tapahtuvaa.Mies käyttää aika paljon alkoholia ja se ei minulle kuulu, koska maksaa itse viinansa.On syvästi närkästynyt kun ilmaisen etten pidä siitä kun juo jo perjantai-iltana kolmen litran viinitötsän nopeassa tahdissa yksin.Tämä on jatkunut.

Olemme tekemässä remonttia kodissamme.Miehelle sopii, jos minulla ei ole mielipiteitä, mutta kun vaan joskus on.Mies asensi naapurin kanssa ovea tänään saranoilleen. Olin maalannut oven vaakasuorassa. Minun piti painaa vipuvartta, mutta en tiennyt kuinka paljon. KUn kysyin, mies huusi tapansa mukaan:"Suu kiinni, tee mitä sanotaan."

Vaikka olen päättänyt, etten turhasta loukkaannu, aloin itkeä ja tämän viikon pettymykset taas purkautuivat.Nyt taas tuntuu siltä, ettei tätä jaksa VArsinkin vieraitten läsnä ollessa tämmöinen on noloa.
Miehellä on hyviäkin puolia. Hän käy tyossä ja on tavallaan sivistynytkin, mutta tuo ylikävely on sangen loukkaavaa.
Onko tuttua? Miten toimisitte vastaavssa tilanteessa? Kysymys ei ole leikistä vaan kaikki on kuoleman vakavaa, vaikkakaan varsinaista fyysistä väkivaltaa ei ole.

Onko sinun ihan pakko asua hänen kanssaan? Ilmoita hänelle, mitkä asiat sinua painavat ja kuulostele onko hänellä halua tulla sinua vastaan. Jos tunnet itsesi noin alistetuksi, niin sinä sairastut itse, olet jo hieman masentunut?

Mietin mikä panee miehen toimimaan noin. Joko hän ei välitä sinusta tai hänellä on asiat pahasti. Minkäikäinen? Onko luonne siis muuttunut?
Ei sinulla hyvät nuo oltavat tunnu olevan. Voisitko ajatella lähtöä, et kai kun remonttia teette, mutta silti. Mieti sitä minne voisit mennä.

Miehesi on alkoholin suurkuluttaja, jollei jo alkoholisti, niin ainakin kovaa vauhtia tulemassa alkoholistiksi. Alkoholismi on sairaus, joka sairastuttaa koko perheen, puolison ja lapset. Pelasta itsesi, kun vielä voit. Se on oman etusi mukaista, usko pois.

KUn ajattelet asiaa miehen näkökulmasta, mistä voi olla kysymys. Mies ei toki ole mikään tyhmä ihminen. Miksi siis hän tuolla tavoin puhuu? En ole kuullut, että puhuisi muille epäkohteliaasti.Pitäkö vetää suorat johtopäätökset kun itse ole nyt kohteena tämmöiselle?
Totta on, että olen ajoittain hyvinkin masentunut, mutta toimintakyky on hyvin jäljellä.Ero tuntuu tosi raskaalta vaihtoehdolta.En ole pasiivinen ja saamaton, mutta yritän ymmärtää. Sen verran tiedän, että miehen isä on ollut hyvin autoritäärinen ihminen ja perheessä on ollut sellaista sokeaa kunnioitusta.
Ihmettelen eniten sitä, ettei näennäisesti fiksu ihminen edes tajua tai koskaan myönnä käyttäytyvänsä loukkaavasti.
Voiko käytöksessäni joku provosoida toimimaan näin? Mitä voisin muuttaa ja tai yrittää muuttaa? kokeilla? Haluaisin ensin toimia hyvällä. En usko, että mikään uhkailu puree ja puhumiseen hänellä ei juuri ole aikaa tai halua.Joku ristisanatehtävä on aina tärkeämpi. Etkö itse ole niitä miehiä, joita puhuminen ärsyttää?
Minä en kai ymmärrä miehiä ollenkaan.

Lyötyä on helppo lyödä, varsinkin, jos sieltä ei tule vastusta. Kai sinun pitäisi olla jämäkämpi hänen kanssaan ja vähät välittää hänen sanomisistaan, jos hän sitten alkaisi kunnioittamaan sinua.
itse puhun paljon.

Kysymyksessä voi olla tapa hallita sinua?

Ei tällaiset kuulu hyvään suhteeseen, mutta...

Tiedän monia miehiä, jotka näennäisestä fiksuudestaan huolimatta toimivat juuri noin kuin kerroit. Anteeksipyytämisen taito puuttuu, vaikka kuinka selvästi olisi ilmaisuut oman syvän loukkaantumisen ja mielipahansa. Ei mitään elettä pyyttää anteeksi tai olla olla pahoillaan. Sellainen oman toiminnan oikeellisuus ja julmuus on kaikessa.

Jos siitä loukkaantuu, on vain turhamainen, neuroottisen herkkä, nokkinsa ottava, jopa naurettava. Naisen tunteille ei liikene minkäänlaista kunnioitusta. Eikä todellakaan voi olla kyse teoreettisen älyn puutteesta, tunneäly kyllä laahaa jatkuvasti miinuksella.

Voisi jotenkin kuvitella, että tuollainen mies omien vaikeiden lapsuuden kokemustensa jälkeen osaisi kunnioittaa toista ja ymmätää toisen tunteita, mutta ei. Sen kuitenkin voi aistia, ettei miehellä itselläänkään ole hyvä. Todennäköisesti jatkuva ahdistus ja mitättömyyden tunne, jota kaikella suureellisella tekemisellä kompensoi. Ei ole edes häveliäs juomisensa suhteen. Leveileekö jopa silla, miten osaa nautiskelila?

Autoritäärinen, hallitseva ja alistava kuvittelee saavansa toisten kunnioituksen jyräämällä, komentamalla ja käskemällä, mutta aiheuttaakin vain pelkoa. Varmaan mies on täydellisen sokea omalle käyttäytymiselleen. Ehkä koko piirre "on geeneissä". Alkoholismi, pettäminen, kaikenlainen psykopatologia voi olla periytyvää. Tarkoittaako se sitten sitä, ettei asialle voi mitään?

Alkuperäinen kirjoittaja Aloittaja mies1:lle:
Sen verran tiedän, että miehen isä on ollut hyvin autoritäärinen ihminen ja perheessä on ollut sellaista sokeaa kunnioitusta.
Ihmettelen eniten sitä, ettei näennäisesti fiksu ihminen edes tajua tai koskaan myönnä käyttäytyvänsä loukkaavasti.

Eikö ylläoleva jo kerro aika paljon? Hänen maailmassaan miehen kuuluu määrätä ja päättää ja "nainen on hiljaa seurakunnassa". Mistä hän olisi koskaan oppinut, että mies ja nainen ovat tasavertaisia ja että siksi kumpaakin pitää kunnioittaa yhtälailla? Ei ole, ei, eikä hän siis kunnioita sinua vertaisenaan, vaan olet ns. alempi ja vähäpätöisempi. Ikävä kyllä, hän ei luultavasti edes tajua loukkaavansa sinua, joten myöntäminen, anteeksipyynnöstä nyt puhumattakaan, on (toistaiseksi) turha toivo. Mainitsemasi sokea kunnioitus on se, mitä hän sinulta edellyttää, sillä nyt hän vuorostaan näkee itsensä perheen päänä.

Mikä sitten neuvoksi? Nja, sepä onkin vaikeampi rasti. Selitä ja väännä kerta toisensa jälkeen rautalangasta, kertoen kuinka pahalta sinusta tuntuu. Älä syytä, se saa vaan yleensä puolustuskannalle. Yritä saada hänet ymmärtämään, miltä tuntuisi olla sinun housuissasi. Lisäksi vielä; kova kovaa vasten. Liialla pehmeydellä ja periksi antamisella vaan todistat sen, että hänen katsantokantansa on se oikea.

En sietäisi yhtään, se on selvä.Etkö huomannut aikaisemmin tätä piirrettä hänessä?Sain samanlaisen, oli ollut aikaisemmin aviossa ja siellä tuo päällikön homma oli onnistunut oikein hyvin. Vaimo oikein halusi alistua.Ero tuli muista syistä. Minä taas luulin saaneeni valmiiksi koulitin miehen, mutta mitä vielä. Päättää ja pörhää kuin mettookukko. Yritän puhua, mikäs tässä muukaan auttaa, mutta on kumma kun mies ei puhetta kuule.Yritä nyt kertoa miltä tuollainen suun tukkiminen tuntuu. Paha kyllä epöilen, ettet saa mitään aikaa. Joko lähdet tai alistut.

Alkuperäinen kirjoittaja Mietteisiinsä vaipunut:
Taas on vähän mieli maassa. Mieheni holhoaa ja kohtelee minua aika usein nolosti. Hänellä on tapana määräillä, eikä oikein halua ottaa mielipidettäni huomioon. Toki minä nyt saan päättää, ostetaanko ruisleipää vai kauraleipää, mutta isommissa asioissa..oi voi.

Hyvin usein hän sanoo, etten saa ottaa kantaa, saati kyseenalaistaa mitään kodissamme tapahtuvaa.Mies käyttää aika paljon alkoholia ja se ei minulle kuulu, koska maksaa itse viinansa.On syvästi närkästynyt kun ilmaisen etten pidä siitä kun juo jo perjantai-iltana kolmen litran viinitötsän nopeassa tahdissa yksin.Tämä on jatkunut.

.

Nooh, asiaan vaikuttaa kyllä melkoisesti varmaan se, että jos juo kolmen litran viinitötsän yksin on melko alkoholisoitunut. Se että on alkoholisoitunut vaikuttaa oleellisesti kykyyn kohdata toista. Ei se aina ole kaikki kaikessa. mutta ei se kyllä asiaan vaikuttamatta ole (suurin osa meistä sammuu viimeistään siinä tötsän puolivälissä)

Voiko ihminen siis juoda sairastumatta noin paljon alkoholia? Kuinka kauan noin voi tehdä? Missä vaiheessa alkavat oireet? Vaikuttaako tuo ihmisen aivoihin?Oletko huomannut, että mies olisi muuttunut? Mitä mies on asian kanssa yrittänyt? Onko hän voinut sairastua viinasta? Suostuuko hoitamaan sitä puolta, jospa saisitte sitä kautta apua?
Voiko hän olla yhä työssä? Mikä työ tuollaista kestää? Nämä eivät ole yhden ja kahden ihmisen juttuja enää ollenkaan.
Tuntuu kummalliselta, että ihminen kadottaa elämänsä noin. Otan osaa.On meilläkin vaikeaa, mutta kyse on parista kaljapullosta silloin tällöin.

Alkuperäinen kirjoittaja Mietteisiinsä vaipunut:

Olemme tekemässä remonttia kodissamme.Miehelle sopii, jos minulla ei ole mielipiteitä, mutta kun vaan joskus on.Mies asensi naapurin kanssa ovea tänään saranoilleen. Olin maalannut oven vaakasuorassa. Minun piti painaa vipuvartta, mutta en tiennyt kuinka paljon. KUn kysyin, mies huusi tapansa mukaan:"Suu kiinni, tee mitä sanotaan."

Vaikka olen päättänyt, etten turhasta loukkaannu, aloin itkeä ja tämän viikon pettymykset taas purkautuivat.Nyt taas tuntuu siltä, ettei tätä jaksa VArsinkin vieraitten läsnä ollessa tämmöinen on noloa.
Miehellä on hyviäkin puolia. Hän käy tyossä ja on tavallaan sivistynytkin, mutta tuo ylikävely on sangen loukkaavaa.
Onko tuttua? Miten toimisitte vastaavssa tilanteessa? Kysymys ei ole leikistä vaan kaikki on kuoleman vakavaa, vaikkakaan varsinaista fyysistä väkivaltaa ei ole.

Miehelle sopii, jos minulla ei ole mielipiteitä, mutta kun vaan joskus on"
ai,jaahas. olet jo niin manipuloitu ,että pyydät itseltäsi kaiken päälle vielä 'anteeksi' että mullakin on omamielipide?????
Hyi hemmetti sentään!! inhoan tuollaisia naisia jotka alistuvat miehelle! että voi olla vielä tuollaisia naisia olemassa ANNO 2007! perkeleeeeeeeeeee!!!
Selkärankaa perkule! ja jos mies huutaa " suu kiinni tee mitä sanotaan!! tulisi ainakin minulta suoraan turpaan! ei lopettaisin koko suhteen jos minun mies olisi tuollainen! Mielummin yksin kun tuollaisen tyypin kanssa joka yrittää manipuloida ja komentaa sinua!
enkä olisi nöyrä niin kuin sä! että alat vääntää itkua,peräännyt ja olet sitten hiljaa,kun HERRA KOMENTAA???????? iso YOOOOOOOOOOOOOOOOOOOK!

Etkö jo heti alussa huommannut, että tuo tyyppi on sellainen tyyppi joka haluaa alistaa naisia?
miksi aloitit suhteen sen kanssa sitten?

Kai minä olen sitten tuollainen kun kerrotte.Kukaan ystävistäni ei kyllä tunnista, mutta suuret suruthan me salaamme.
Tämä kohtaamattomuus, suorastaan kovuus ja julmuus ovat pahentuneet vähitellen. Olen sitä mieltä, että alkoholi tai joku muu on muuttanut miehen luonnetta.Kun joku mainitsi tästä toisen kohtaamisen vaikeudesta, se jotenkin pysähdytti nyt minua.
En itkenyt siksi, etten voisi huutaen vastata, mutta tiedän, ettei se hyödytä yhtään mitään. En todella kykene enää tuollaiseen energiapaukkuun.On harmittava mihin vähät voimansa laittaa.Itkin siksi, että aloinb tajuta iaiken olevan ohitse. On ollut niin paljon myöskin hyvää ja kaunista. Ainutlaatuista. Viinaa juovallakin ihmisellä on terveet puolensa. Rakastava ihminen ei helpolla toivoaan menetä.
Nuo "miksi aloitit suhteen jne" ovat hyviä kysymyksiä. Niihin on raskasta vastata.Pääasia, että vastaus nyt minulla kuitenkin on ja vastaan itselleni.

Vaikka tiedänkin, että tämmöinen ihminen löytää uuden hoitajan, on minulla suuri huoli itseni lisäksi hänen selviytymisestään. Tunnen olevani vastuussa niinkuin olen osaltani vastuussa kaikista maailman avuttomista lapsista tai sairaista ihmisistä. Olen kuitenkin kaikkein läheisin hänelle, kukaan ei tunne häntä yhtä hyvin kuin minä.Minulla on ollut suuri selviytymisemme unelma, josta ilmeisesti on nyt luovuttava. Mitään ei ole tulossa tilalle ja suruni on suuri.

olen tehnyt avauksen tuolla alempaa otsikolla "miten selvitä tästä toistuvasta tilanteesta".

Tilanteemme on hyvin samankaltainen. Kirjoitin, että miehesi halusi eron. Onko hän pysynyt päätöksessään? Minun mies on sanonut monta kertaa, mutta kohta on kuin ei olisi mitään tapahtunut. Hienoa, jos hän pysyy päätöksessään. Jos haluat ymmärrystä ja kokemusten vaihtoa tässä ristiriitaisessa tilanteessa, ilmoita.

" mutta kohta on kuin ei olisi mitään tapahtunut. Hienoa, jos hän pysyy päätöksessään"

ja kaiken hienon alistavaa susta,siis jos mies ei pysy päätöksessään niin,sinäkin olet olevinaan aivan kuin ongelmaa ei olisi? elät miehen ehdoilla. ja odotat ,koska se HERRA PääTTää ja jättää mut? mutta,olet itsekin olevinaan kuin ei olisi mitään tapahtunut ja jatkat suhdetta tuollaisen suuren K.pään kanssa?
Mix? pelkäätkö elää yksin? 'joku pitää olla? vaikka se loukkaa ja haukkuu sua? ei mitään väliä kunhan ei tarvitse olla yksin?

koita nyt hyvä ihminen tajuta että tuota miehesi käytöstä ei tarvitse sietää. Seuraavan kerran kun hän avaa sanaisen arkkunsa vieraiden läsnäollessa tuolla tavalla, toimi.

Itse löisin raskaalla esineellä niin lujaa kuin hauiksesta lähtee. Ja uudestaan niin kauan että turpa pysyy tukossa.

Alkuperäinen kirjoittaja perkeleedo:
koita nyt hyvä ihminen tajuta että tuota miehesi käytöstä ei tarvitse sietää. Seuraavan kerran kun hän avaa sanaisen arkkunsa vieraiden läsnäollessa tuolla tavalla, toimi.

Itse löisin raskaalla esineellä niin lujaa kuin hauiksesta lähtee. Ja uudestaan niin kauan että turpa pysyy tukossa.

Hienoa perkeleedo! ;D
Noin sitä pitää ap ja te toisetkin...! jos jollakin naisella on tuollainen äijä mä en edes viitsi kysyä mutta, mie kyselen kuiteskin.. ;D
Eli miten te voitte vielä antaa tuollaisen paskiaisen panna teitä????????????????????? ja jos sua ei haluta jyssää sen kaa niin, mitä ällö sitten sanoo ja komentaa ja huutaa sulle? huutaako se sitten myös ettäpä " Suu kiinni, tee mitä sanotaan!!

Itse en katsoisi tuollaista mokomaa enää yhtäkään päivää ja tuhlata aikaa jättäisin kyllä tuollaisen tyypin!

Mistä se tulee että siedätte tuollaista paskaa? onko äitisi ollut myös tuollaista alistuvaa naissorttia miesten/isäsi suhteen?
Mä en vaan ymmärrä ,että joku nainen voi jatkaa suhdetta tuollaisen sian kanssa joka vain loukkaa ja komentaa alistaa naista? ja sitten kun se paijaa teidän päätä niin...
joku kirjoitti: " on kuin ei olisi mitään tapahtunut. ""

jooh todella Hienoa jatkaa tolleen ja pilata oma elämä YHDEN tyypin takia!
...elää miehen ehdoilla ...

Tuo on kuin nightmare!

Yhteistyössä