Halkeileeko muilla sormenpäät näin talvella??

Vieras
Kyllä! Ja kun sairaalassa joutuu koko ajan hölväämään käsidesiä, niin se vasta tuntuu "mukavalta"...

Paljon rasvaa vaan, itse ainakin nukun yöt puuvillahansikkaat kädessä. Ja kun kynnet on tarpeeksi pitkät, ne suojaavat sormenpäitä.
 
Mulla on kynnet aika lyhyet aina :D

Bepanthenista ei ole mitään apua. Lansinohia oon koittanut laittaa yöksi.
Mutta päivät on ikäviä, kun pitäisi tehdä kaikkea ja aina tökkää kipeällä sormenpäällä vastaan ;)

Mä olen nyt kotona pikku-ukon kanssa, mutta musta tuntuu, että töissä ollessa just käsidesin käytön vuoksi kädet oli paremmassa kunnossa.
 
vieras
Onko ne sormenpäät myös punaiset? Ku meiän 2 vuotiaalla neitillä oli tässä 1,5viikkoo sit ihan kuin pieni haava etusormen päässä, putsasin sen.. sit parin päivän kuluttua huomasin et sormen kärkiosa on punainen ja kuiva.. se jo näytti täl viikol paremnmalta kunnes tänään huomasin et on ainakin yhtä paha kuin viikko sitten ja se on vähän sellainen halkeileva. En ole laittanut mitään rasvaa (luulin alkuun et on joko paleltuma tai palovamma, tosin ei ole tietääkseni polttanut missään sormiaan ja ulkonakin ollut hyvin vaatetta päällä). Tänään sit tutkin tarkemmin sormii niin huomasin et myös peukku ja toisen käden pikkurillin pää on punaiset ja kuivat.. Uskaltaiskohan laittaa jotain rasvaa? Tosin ajattelin kyllä jo juosta ma terveyskeskukseen näyttään niitä, kun en tiedä mitä ovat ja miten tulisi hoitaa.. kiitos, jos joku vihtii vastaan..
 

Yhteistyössä