Halitteko ja hellittekö poikavauvojanne yhtä paljon kuin tyttöjä?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Mun mielestä pojat ovat kiltimpiä ja helpompia :D. Pojat ehkä ovat tietyssä iässä vilkkaampia, mutta kun omaa lapsuuttani ja teini-ikää muistelen, niin äiti olisi päässyt varmasti helpommalla, jos olisin ollut poika:). Minulla on itselläni kaksi siskoa ja yksi veli. Kyllähän äiti selvästi pitää pikkuveljeäni jotenkin enemmän "äidin mussukkana", kuin meitä tyttöjä. En silti sanoisi, että äiti rakastaisi veljeäni enemmän. Varmasti rakastaa meitä kaikkia yhtä paljon.

Mulla on kaksi tyttöä ja yksi poika. Rakastan heitä aivan yhtä paljon ja kaikki saavat pusuja kyllä ihan yhtä paljon. Tosin nuorin tyttöni ei ole kovin sylissä viihtyvä.

hermo
Ihmisillä on joku kummallinen käsitys siitä, että pojat olisivat jotenkin parempia. Pojat osaa sitä ja tätä ja pojista voi tulla sitä ja tätä ja pojat ovat niin sitä ja tätä. Tyttölapsi on jotenkin "heiveröinen" henkisesti ja fyysisesti heti synnyttyään. Tyttöihin ei kannata edes panostaa, koska on todennäköisempää että pojasta tulee kuuluisia jalkapallon pelaaja tai edes lakimies. Tai vähintäänkin lihaksikas ja menestyvä metsäkoneenkuljettaja. Tytöstä nyt tulee korkeintaan joku hoitsu ja kotiäiti ja plaaplaa HAISTAKAA PITKÄ!

Mun mielestä kiltteys, menestys, osaaminen jne EI OLE MITENKÄÄN SUKUPUOLESTA KIINNI, VAAN __IHMISESTÄ ITSESTÄÄN___ JA KASVATUKSESTA____!!!!!!!!!!!!!!!!!

"Suvi"
[QUOTE="vieras";25601539]ihan uskomatonta, että vielä 2000 luvulla on tällaisia ihmisiä...ensinnäkin, voin lyödä vetoa, että meillä on täällä kotona tällähetkellä pienempi poika kuin yksikään sinun lapsistasi. Lapsen koolla ei tietääkseni ole merkitystä? Onko iso lapsi jotenkin vähemmän hellittävä? Ja mikä tekee tytöistä kiltimpiä kuin pojat? Tunnen MONTA tyttöä, jotka ovat ihan täysiä persereikiä, ja taas monta poikaa jotka ovat rahallisia, ihania vilpittömiä lapsia (tietenkin tunnen myös kamalia poikia ja ihania tyttöjä, mutta sanon silti että tunnen enemmän ihania poikia kuin tyttöjä). Pojat ovat myös usein äitinsä kanssa vieläpä läheisempiä kuin tytöt, etenkin murrosiässä tytöt ja äidit ottavat paljon enemmän yhteen kuin pojat ja äidit, ja tästä oli sitten joku tutkimuskin tehty. googlaappa vaikka.[/QUOTE]

Uskomaton purkaus... Käsitit väärin tai sitten tahallesi vääristelet sanojani, mutta ihan sama mulle.

Hellin kyllä "isompia" poikianikin ja hekin ovat läheisiä mulle ja aikuinen tytär on mulle hyvin läheinen KOSKA olen välittänyt hänestä yhtä paljon kuin pojistani ja myös osoittanut sen. :)

Ps. Onko tyttö jotenkin vähemmän hellittävä?

"Vieras"
Minulla on tyytö ja poika Poika syntyi ensin ja ainokaisena saipaljon hellittelyä. Kun tyttö syntyi, hellittelin häntä pikkuvauvana paljon, mutta hän on ei ole oikein viihtynyt sylissä ja lisäksi on enemmän "isin tyttö". Poika taas on niin rakastunut äitiin ja äidin poikaa, että hänelle tulee ehkä siksikin jaettua hellyyttä vähän enemmän. Hmm, pitääkin miettiä tätä, ettei jää epäsuhtaa.

Pojan omat rakkaudenosoitukset varmaan saavat aikaan sen, että häneen päin hellintää on ehkä enemmän, en osaa sanoa. Kummallista oikeastaan, koska mä luulin aina että pojat on isänsä perään, mutta minusta on ollut ihana nähdä, että äitikin on tärkeä (ja poika äidille).
Olen ehkä pitänyt todennäköisempänä, että äiti ja tytär ovat parivaljakko jokatapauksessa... Tosin itse en ollut koska äitini kohteli minua kuin häiritsevää itsestäänselvyyttä. Tyttäreni on minulle tärkeä koska toivoisin, ettei meidän suhteemme ole sellainen, vaan perustuisi toisen kunnioittamiseen ja rakastamiseen sellaisena kuin hän on.

Kyl mää oon tota poikaa alusta asti pitäny hyvänä ja viekuttanu yöt ekat 5kk. Yhtälailla kun tyttöäkin oisin. Edelleen tuo 4v tulee usein halimaan, syliin ja suukkoja jakaa. Ei minusta oo väliä sukupuolella,jokatapauksessa lapsi tarvii sitä läheisyyttä ja hoivaa.

Yhteistyössä