Halikko/Salo?

Ketään sieltä? Enempi kiinnostaa Halikko...työjuttujen takia saattaakin olla muutto sinnepäin edessä. Minkälaisia paikkoja, erityisesti lapsiperheen kannalta? Asuinalueet, asuntojen hinnat, koulut, päikyt, eskarit...KIITOS jo etukäteen!
 
"noh"
salosta kylläkin mutta ei halikosta, itse suomusjärveltä (halikkoon noin 30km). mutta muuten voin salosta kertoa että on vaikuttanut todella mukavalta asuinpaikalta! halikon lähellä ainakin urheilukenttä/uimahalli ja tietty sairaala/terveyskskus.
 
"noh"
tää suomusjärvi on pieni kylä ja täällä ainakin meno rauhallista, mutta salon keskustakin vaikuttanut rauhalliselta alueelta! ei tunnu paljoon uutisissa mitään olevan kuin jotain tulipaloja. todella vaan jotenkin nättiä kaikkialla, peltoja ja laiduntavia eläimiä!. salon keksustassa kannattaa varautua hankalaan liikenteeseen kestää oppia(en oo vielläkään oppinut) ajamaan siellä mistä pääs mihinkin :D. ainiin halikossa on suhkot iso prisma joka on nyt laajentumassa!
 
dfdf
Tätini asuu Halikossa. Rauhallinen paikka. Varmasti hyvä lasten kasvaa siellä. Lähellä on kuitenkin isompia kaupunkeja: Salo vieressä ja Turkuunkin ajaa hetkessä.

Pääkaupunkiseutuun verrattuna asuntojen hinnat ovat alhaiset.
 
näin
Olen syntynyt Salossa, asunut 20vuotiaaksi asti, tein 10 vuoden asuinretken muualle ja palasin takaisin seudulle. Ei pahaa sanottavaa sikäli. Rauhallista ja palvelut on ok. Halikosta lyhyt matka myös Turkuun ja käytännössä palvelut ihan vieressä (Salon ja Halikon). Nykyään ovat samaa kuntaa. Mutta Salon palveluita tullaan leikkaamaan, koska Nokia lähtee Salosta (suurin työllistäjä).

Tähän asti palvelut ovat olleet hyvät. Jos muutatte halikkoon, niin kouluista kannattaa selvittää, mihin kouluun lapsi on menossa. Joku Halikon kouluista on kärsinyt home-ongelmista. En muista mikä. Hyvä ystäväni asuu Halikossa ja on päiväkotiin erittäin tyytyväinen, niitä löytyy alueelta käsittääkseni useampikin.

Lapsena oli turvallista kasvaa, harrastusmahdollisuudet hyvät. Ja hesaan ja turkuun verrattuna asuntojen hinnat alhaisemmat.
 
Mä asustan Salossa (Tupurissa), muutin tänne reilu kuukausi sitten Turusta. Mä kyllä viihdyn hyvin, kuten tuntuu koko perhe tekevän. Täällä on paljon lapsiperheitä ja päivähoitopaikat järjestyi tosi hyvin kunnan puolelta. Kaikkialle pääsee pyörälläkin. Musta tää on just sopivan kokoinen paikka, kaikki tarvittava löytyy. Ja tietty tuo Salon tori aina torstaisin, ihan parhautta! :)
 

Yhteistyössä