Halaatteko usein perheenjäseniä ja ystäviä?

  • Viestiketjun aloittaja "Kukkahattu"
  • Ensimmäinen viesti
"Kukkahattu"
Mikä siinä voi olla niin pahaa? Tuntuu, että kaikki joita yritän halata ovat naama rullalla ja välttelevät sitä viimeiseen asti. Niin se vaan on, että ihminen tarvitsee toisen läheisyyttä ja ihokontaksia.
 
Ihmisellä tulisi olla oikeus valita kenen kanssa haluaa olla ihokontaktissa. Itse en pidä kuin tosi harvojen haleista, mutta olen opetellut sietämään niitä. En tykkää, jos joku kollega vaikka varoittamatta kapsahtaa kaulaan.
 
"Hanna"
Perheenjäseniä useasti päivän aikana.
Mutta halaukset muiden kanssa, ei kiitos. Mä en tykkää että muut tuppaa iholle.

Meillä on esikoisella ollut ympärillään ihan pienestä asti sellainen puolen metrin "oma alue", siihen ei yhdelläkään hiukkaakaan vieraammalla ole mitään asiaa.
 
nooh
En tykkää halata ketään muuta kuin miestäni ja lapsiani ja heitä halaankin paljon ja mielelläni. Muita halaan takaisin kun kun joku halaa, ja ystäviä halaan aina kun ne haluavat sitä, enkä näytä sitä että se on mulle vaikeaa. Toivoisin vaan että kuka tahansa ei hyppäisi kaulaan, silloin on vaikea olla näyttämättä inhoa kun joku etäisempi tuttu noin vain halaa...
 
"mammu"
Lapsuudesta jäi pälle, että en edes istunut sohvalla jos huoneessa oli muita...etten vaan joutuisi kosketukseen= olin siis erittäin läheisyyskammoinen. Nykyään tykkään halailla, mutta olen huomannut, että jopa läheiset ystävät katsovat ihmeissään, että "Mitä hittoa sinä teet!!". Kotona, lapsiani, halailen ja suukottelen vaikka ovat jo toisellakymmenellä, mutta eiköhän he kohta saavuta "sen iän" kun äiti ei saa tulla lähellekään :D Enää en siis kammoksu, mutta en myöskään tuppaa toisen lähelle koska tiedän, omakohtaisesti, kuinka kiusallisena sitä voi joku pitää.
 
"piip"
Miestä päivittäin (joskin se yleensä tekee aloitteen), lapsipuolista tyttöä halaan aina kun nähdään (ei enää asu kotona) ja poikaa (joka asuu meillä) en halaile, kerran se on mua halannut kun pyysi anteeksi törttöilyään mua kohtaan.

Kavereita halaan takas jos ne tekee aloitteen.

Mä en vaan koe sitä halaamista sellasena, että saisin siitä jotenkin erityisen hyvän mielen.. En oikein tykkää, että mun 'alueelle' tullaan. Miehen halaaminen on eri asia, siinä on rakkautta ja välittämistä ja halu olla toisen iholla.
 
"piip"
Niin ja muista perheeseen/sukuun kuuluvista - vanhempien kanssa ei halata, mummoa halasin aina ja useimmat sukulaiset halaa kun nähdään. Mutta silloinkin mä halaan vaan takas, en tee itse aloitetta.

Taidan olla vähän tylsä halailuihminen. :)
 
Ystäviä aina tavatessa, ydinperhettä jatkuvasti, muuta perhettä jos ei olla hetkeen nähty tai muuten on hellä olo.

En yhdistäisi halaamisesta pitämistä tai pitämättömyyttä kansanluonteisiin stereotypioihin tai edes yksilön temperamenttiin. Koskettaminen voi olla toisille hiljaisille/juroille luontevaa, toisille puheliaille ahdistavaa.

Halaaminen on varsin kokonaisvaltaista koskettamista, jossa joutuu altistamaan koko haavoittuvan alueen kaulasta liki nivusiin toisen kosketukselle. Tuntemattomien kanssa lähtisin kosketukseen selästä, hartioista, käsistä ja käsivarsista, jolloin kosketus tulee suhteellisen vaarattomalle ja neutraalille alueelle. Siis jos halutaan tuoda kosketus kanssakäymiseen tai tarkoituksellisesti pyritään rakentamaan luottamusta ihmisten välille.
 
IhQ
No tietty omaa perhettä, siis miestä ja lapsia halaan päivittäin, äitiäni ja mummoani aina kun nähdään ja yhtä kaveria onnitellessa/juhlissa. Joskus tosi harvoin halaan isää tai veljeä.
En tykkää siitä jos joku vieras tulee liian lähelle, miulla on aika reilu se "oma alue" jonka haluan pitää.
 

Yhteistyössä