Hakkaraisen eurovaaliehdokkuus estetään!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Teuvo Hakkarainen ulos PS:n ehdokaslistalta – Näin hän kommentoi: "Minä pysyn kuin tatti täällä"
Europarlamentaarikko Teuvo Hakkarainen itse tiedotti hakevansa jatkokautta Brysseliin.

Perussuomalaisten puoluesihteeri Harri Vuorenpää
kertoo, että perussuomalaisten puoluehallitus on päättänyt, että Teuvo Hakkaraista ei aseteta puolueen ehdokkaaksi kesäkuun EU-vaaleihin.

Perussuomalaisten viitasaarelainen europarlamentaarikko Teuvo Hakkarainen ilmoitti lähtevänsä ehdokkaaksi jatkokaudelle europarlamenttiin.

Perussuomalaisten puoluesihteeri Harri Vuorenpää tyrmää Hakkaraisen aikomukset.

– Perussuomalaiset ei tule asettamaan häntä tuleviin eurovaaleihin ehdokkaaksi ja hän on myös itse tietoinen asiasta, Vuorenpää kertoo Iltalehdelle.

Ensimmäisenä perussuomalaisten päätöksestä uutisoi Keskisuomalainen.

Vuorenpää sanoo, että perussuomalaisten puoluehallitus on asiasta päättänyt.

– Perustelut pidetään puolueen sisäisenä asiana, Vuorenpää sanoo.

– Teidän kannattaa Hakkaraisen toiminnasta kysyä Hakkaraiselta,

Vuorenpää vastaa kysymykseen, miksi Hakkarainen mahtaa tiedottaa ehdokkuudestaan, jos on tietoinen, että häntä ei puolueen ehdokkaaksi hyväksytä.
 
vierailija
PS pelkää, että vaaleissa Teukka laukoisi totuuksia jotka haittaisivat valtaapitäviä.
Toinen vaihtoehto on se, että Teukka tulee eläkeikään ja nyt pyritään varmistamaan hillotolpan jatko puolue-eliitille.

PS kannatus tulee varmuudella romahtamaan kun työväestöön kohdistuvat muutokset ja sosiaaliturvaan tehtävät leikkaukset realisoituvat eli vuoden 2025 aikana. Silloin myös saadaan vuoden 2024 luvut pakolaisten määrästä joka on jälleen ennätyksellinen.
 
vierailija
Hakkaraisen kaltainen vanhan liiton mies ei taida oikein sopia nykyiseen citypersupomojen sivari/vegaanilinjaan.

Kauniita somehomopoikia kyllä haalitaan eduskuntaan.
 
vierailija
Pikkuhiljaa persut hautaavat ne tyypit jotka puolueen aikanaan nostivat maan suurimpien joukkoon. Toisaalta persujen nykyinen duunarivihamielinen linja kaiketi edellyttääkin Hakkaraisten kaltaisten työmiesten ulos potkimista.
 
vierailija
Europarlamentaarikko Teuvo Hakkarainen (ps) on joutunut erikoiseen tilanteeseen. Hakkarainen julkaisi maanantaina tiedotteen, jonka mukaan hän olisi lähdössä ehdolle eurovaaleissa. Perussuomalaisten puoluesihteeri Harri Vuorenpää kuitenkin sanoi IS:lle, että Hakkarainen ei ole perussuomalaisten ehdokkaana tulevissa eurovaaleissa.

Miksi ilmoitit asettuvasi ehdolle eurovaaleissa, jos asia ei näin puoluesihteerin mukaan ole?

– Sitä minä ihmettelen, Hakkarainen sanoo.

Ilmeisesti olette kuitenkin keskustellut puoluesihteerin kanssa?

– Muistaakseni toissa päivänä soitti minulle. Mulla ei ole hänen numeroaan. Mutta puoluesihteeriksi esittäytyi ja sanoi, että sinä et voi lähteä ehdokkaaksi. En muista kaikkea, mitä hän siinä sitten sanoi, Hakkarainen sanoo.

– Mutta minulle tulee näitä puheluita. Joku esittäytyy poliisiksi ja joksikin toiseksi viranomaiseksi. En minä nyt tuollaisen puhelun perusteella kyllä mitään ratkaisuja tee. Ja sitten kun mulle tulee niin paljon soittoja, yhteydenottoja, kaikkia, että sinun pitää lähteä ehdokkaaksi. Ja sitten tuommoinenkin puhelu tuli, niin tottakai minä laitoin viikonloppuna tiedon Keskisuomalaiseen, niin ei tarvi sitten soitella.

Aiotko tästä huolimatta pyrkiä ehdokkaaksi, vaikka puoluesihteerin mukaan et perussuomalaisten listoilta ehdolla ole tule olemaan?

– Minä olen sitä mieltä, että annettaisiin demokratian laulaa, kun tuolla kuulee sellaista, että onko perussuomalaisten mainos ”demokratia rikki” esimerkiksi. Olettaisin, että hoidettaisiin homma demokraattisesti, eikä jonkun puoluesihteerin soiton perusteella. Kuka tahansa voi soittaa minulle puoluesihteerin nimellä, koska minulla ei ole hänen numeroaan.

IS huomautti Hakkaraiselle, että puoluehallitus nimittää ehdokkaat vakiintuneen käytännön mukaan, ei puoluesihteeri. Puhelu kuitenkin katkesi yllättäen.

Perussuomalaisten puoluehallitukseen kuuluvat puheenjohtaja, valtiovarainministeri Riikka Purra, varapuheenjohtaja, oikeusministeri Leena Meri, varapuheenjohtaja Mauri Peltokangas, varapuheenjohtaja Sebastian Tynkkynen ja puoluesihteeri Harri Vuorenpää.
 
vierailija
No, täysin odotettua toimintaa persuilta. Eihän Hakkarainen ole edes ensimmäinen puolueen dumppaama äänikuningas. Eikä viimeinen. Muiden puolueiden dumppaamat (Seppänen, Rydman jne) kyllä otetaan ilopissa valuen riveihin.
 
vierailija
Teuvo Hakkarainen ulos PS:n ehdokaslistalta – Näin hän kommentoi: "Minä pysyn kuin tatti täällä"
Europarlamentaarikko Teuvo Hakkarainen itse tiedotti hakevansa jatkokautta Brysseliin.

Perussuomalaisten puoluesihteeri Harri Vuorenpää kertoo, että perussuomalaisten puoluehallitus on päättänyt, että Teuvo Hakkaraista ei aseteta puolueen ehdokkaaksi kesäkuun EU-vaaleihin.

Perussuomalaisten viitasaarelainen europarlamentaarikko Teuvo Hakkarainen ilmoitti lähtevänsä ehdokkaaksi jatkokaudelle europarlamenttiin.

Perussuomalaisten puoluesihteeri Harri Vuorenpää tyrmää Hakkaraisen aikomukset.

– Perussuomalaiset ei tule asettamaan häntä tuleviin eurovaaleihin ehdokkaaksi ja hän on myös itse tietoinen asiasta, Vuorenpää kertoo Iltalehdelle.

Ensimmäisenä perussuomalaisten päätöksestä uutisoi Keskisuomalainen.

Vuorenpää sanoo, että perussuomalaisten puoluehallitus on asiasta päättänyt.

– Perustelut pidetään puolueen sisäisenä asiana, Vuorenpää sanoo.

– Teidän kannattaa Hakkaraisen toiminnasta kysyä Hakkaraiselta,

Vuorenpää vastaa kysymykseen, miksi Hakkarainen mahtaa tiedottaa ehdokkuudestaan, jos on tietoinen, että häntä ei puolueen ehdokkaaksi hyväksytä.
Jos et voi Hakkaraista äänestää, niin äänestä sitten jotain muuta hyvää persuehdokasta.
 

Yhteistyössä