Hakisitteko uutta työtä tässä tapauksessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minävain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minävain

Vieras
Olen nyt töissä paikassa, jossa työnteko on todella "vapaata" (kuten huomaa siitä, että voin kesken työpäivän käydä täällä... :D ), saan siis käytännössä tulla ja mennä lähes miten itse haluan, kukaan ei juuri kaipaile, kunhan työni teen. Teen nyt myös lyhennettyä työviikkoa (lapset 4v ja 2v ovat päiväkodissa). Eli perhe-elämän sujuvuuden kannalta ihannetyö ja palkkakin ihan ok. MUTTA työ ei ole enää kovin motivoivaa, en saa siitä ehkä tarpeeksi itselleni, ja työsopimukset ovat aina vain vuodeksi kerrallaan, eikä jatkosta ole ikinä varmuutta...

Nyt olisi haussa VIRKA, joka vastaisi varsin pitkälle sitä, mitä haluaisin tehdä. MUTTA työ alkaisi jo 1.6. mikä tarkoittaisi sitä, että lomat jäisivät pitämättä. Palkka tässä uudessa työssä olisi pienempi. Enkä lisäksi usko, että minulle myönnettäisiin heti lyhennettyä työviikkoa uudessa työssä :( Eli perhe-elämä ottaisi tässä takkiinsa: äidillä ei kesälomaa eli lapset kesällikin päiväkodissa (yleensä olemme pitäneet koko kesän kotona), lapsille pitkät päiväkotipäivät jne. MUTTA äiti saattaisi saada työn, josta tykkää...

Eli vanha epävarmatyö ja tyytyväiset lapset vai uusi haastavampi työ ja haasteellisempi perhe-elämä ja mahdollisesti tyytymättömämmät lapset?

APUA!

vaihtasin työn.
pidemmällä tahtäimellä viisaampaa. eikä ne lapset kärsi vaikka äiti tekiskin normaalia työaikaa.
ja yhdet lomat. no ei painas mun puntarissa paljoo tässä tapauksessa :)

Sinun sijassasi pysyisin nykyisessä työssä ja etsisin haasteita vapaa-ajalla. Ehkä ne vapaa-ajan haasteet voisivat joskus tuoda leivänkin pöytään. Olihan Einsteinkin töissä toimistossa tehden vähän tylsempää työtä, ei silti haitannut vapaa-ajan toimintoja.

Vaikeaa sanoa sun puolesta kun päätös on lopulta sinun. ajattelisin sen niin, että kun saat itse motivoivamman ja ennenkaikkea JATKUVAN työn niin sinua stressaa vähemmän ja lapsesi saavat osansa hyväntuulisesta äidistä.

nyt mut lynkataan täällä, mutta kyllä sinunkin tarpeet on tärkeitä. Mä veikkaan että yhden kesän lapset voi olla pk:ssa, tuskinpa ne inhoavat sielläkään oloa??? Minkäikäisiä sun lapset on?

Lomat voisit pitää toukokuussa, vanhasta paikasta tod.näk. täytyykin pitää pois ennen lähtöä. Voisithan kysäistä tuota osa-aikaisuutta, jos pääset haastatteluun. Eihän sekään ole vielä varmaa, saatko paikan, vaikka hakisitkin...

Alkuperäinen kirjoittaja nanna:
Vaikeaa sanoa sun puolesta kun päätös on lopulta sinun. ajattelisin sen niin, että kun saat itse motivoivamman ja ennenkaikkea JATKUVAN työn niin sinua stressaa vähemmän ja lapsesi saavat osansa hyväntuulisesta äidistä.

nyt mut lynkataan täällä, mutta kyllä sinunkin tarpeet on tärkeitä. Mä veikkaan että yhden kesän lapset voi olla pk:ssa, tuskinpa ne inhoavat sielläkään oloa??? Minkäikäisiä sun lapset on?

Kohta siis 4v ja 2v, joten aika pieni tuo nuorempi vielä... siksi ajatus pidemmästä päiväkotipäivästä tuntuu jotenkin ikävältä, kun tämä lyhyt on ollut niin toimiva ratkaisu :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lomat voisit pitää toukokuussa, vanhasta paikasta tod.näk. täytyykin pitää pois ennen lähtöä. Voisithan kysäistä tuota osa-aikaisuutta, jos pääset haastatteluun. Eihän sekään ole vielä varmaa, saatko paikan, vaikka hakisitkin...

Joo, ei toki olekaan varma, että paikan saisin (vaikka oletan kyllä että minun työ ja koulutustaustalla olen aika varmasti ainakin haastattelussa :) ) Toki pitäisinkin sitten toukokuussa kaikki lomat pois ja lapset olisivat silloin "kesä"lomalla, mutta sitten varsinaisen kesän aikana he joutuisivat varapäiväkotiin, kun tuo meidän oma pieni päiväkoti on aina kesät kiinni.

Mietin vain, minkä kuvan annan, jos heti haastattelussa alan kyselemään lyhempää työpäivää...hmmmm...

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
mitä sä teet työsesi tällä hetkellä,itse painan 8h tuntia ja parhaillaan ylityöt päälle paska palkalla olemattomilla tauoilla.alan vaihto kiinnostaa.

En viitsi tarkemmin paljastaa, mutta akateemisilla alalla, tohtorinkoulutus.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kohta siis 4v ja 2v, joten aika pieni tuo nuorempi vielä... siksi ajatus pidemmästä päiväkotipäivästä tuntuu jotenkin ikävältä, kun tämä lyhyt on ollut niin toimiva ratkaisu :(
no voih...

omasta mielestä sun lapset on kyllä jo ihan suht. "vanhoja" jos näin voi sanoa, ei ainakaan mtn vauvoja enää... Sulla on paljon puntaroitavaa kyllä. mieti kuitenkin sitä että jos tuon työn saisit niin se toisi sun elämään aika paljon lisää, lähinnä juuri se että työvuosia varmasti on vielä paljon, joten sulle itsellesi se olisi aika hieno juttu. Lapset sopeutuu ja oppii onneksi, vietät kaiken vapaa-ajan sitten heidän kanssaan?? Millasta työtä isä tekee?? onko isovanhempia ,tms. lähellä??

no voih...

omasta mielestä sun lapset on kyllä jo ihan suht. "vanhoja" jos näin voi sanoa, ei ainakaan mtn vauvoja enää... Sulla on paljon puntaroitavaa kyllä. mieti kuitenkin sitä että jos tuon työn saisit niin se toisi sun elämään aika paljon lisää, lähinnä juuri se että työvuosia varmasti on vielä paljon, joten sulle itsellesi se olisi aika hieno juttu. Lapset sopeutuu ja oppii onneksi, vietät kaiken vapaa-ajan sitten heidän kanssaan?? Millasta työtä isä tekee?? onko isovanhempia ,tms. lähellä??

Isä tekee osittain työtä toisessa kaupungissa, joten sen varaan ei paljoa voi laskea, eli työpäivät välillä pitkiä. Isovanhemmat asuvat eri kaupungissa.

Joo, puntaroitavaa tosiaan on, ei toisaalta uskaltaisi jättää hakemattakaan, kun on niin OMAA alaa toi uusi työ, ja ei varmasti ihan heti tule täällä kaupungissa vastaavaa.

Ja minunhan toki tämä päätös on tehtävä, mutta kiva kuulla aina muiden ajatuksiakin :)

no voih...

Isä tekee osittain työtä toisessa kaupungissa, joten sen varaan ei paljoa voi laskea, eli työpäivät välillä pitkiä. Isovanhemmat asuvat eri kaupungissa.

Joo, puntaroitavaa tosiaan on, ei toisaalta uskaltaisi jättää hakemattakaan, kun on niin OMAA alaa toi uusi työ, ja ei varmasti ihan heti tule täällä kaupungissa vastaavaa.

Ja minunhan toki tämä päätös on tehtävä, mutta kiva kuulla aina muiden ajatuksiakin :)

Toivotan sulle kovasti voimia asian kanssa, uskon että päädyt ratkaisuun joka teille parhaiten sopii. Halusin vaan sanoa sulle että muista myös oma itsesi :) Vaikutat erinomaiselta, lasten parasta ajattelevalta äidiltä!

Toivotan sulle kovasti voimia asian kanssa, uskon että päädyt ratkaisuun joka teille parhaiten sopii. Halusin vaan sanoa sulle että muista myös oma itsesi :) Vaikutat erinomaiselta, lasten parasta ajattelevalta äidiltä!

Kiitos :)

En vaihtaisi työpaikkaa. Itselläni myös tällä hetkellä "helppo" työ, jossa työaikoja voi muokkailla aika vapaasti perhe-elämän tarpeiden mukaan. Työ on myös ihan ok muutenkin. Sitten kun lapseni ovat isommat (ovat nyt 4v ja kohta 3v), niin voin taas katsoa haastavampaa ja ehkä parempipalkkaista työtä (palkka nytkin iha ok). Olen myös akateemisesti koulutettu koulutusta vastaavassa työssä.

Tuota loma-asiaa ajattelin kommentoida: joillakin kavereilla on onnistunut sellainen, että vanha työpaikka on korvannut kertyneen loma-ajan rahana ja uusi antanut palkatonta lomaa kesälle. Silloinhan on varaa pitääkin palkatonta vapaata.

Mun mielestä sun kannattaa ainakin tiedustella työstä ja hakeakin paikkaa. Kysy erilaisista vaihtoehdoista mutta älä ole ehdoton. :)

Lapset onneksi vanhenee koko ajan (me vanhemmat ei...;))

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuota loma-asiaa ajattelin kommentoida: joillakin kavereilla on onnistunut sellainen, että vanha työpaikka on korvannut kertyneen loma-ajan rahana ja uusi antanut palkatonta lomaa kesälle. Silloinhan on varaa pitääkin palkatonta vapaata.

Kiitos tästä vinkistä :)