Hajustamattomien pyykinpesuaineiden käyttäjät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Reetta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"Reetta"

Vieras
Ostin juuri ekaa kertaa elämässäni hajusteetonta pyykinpesuainetta ja vielä nestemäistä. Olen aina käyttänyt hajusteellisia ja uskokaa tai älkää, aina pesupulveria, en koskaan nestemäisiä.
Nyt kuitenkin mulla todettiin atooppinen iho ja olen jo pidemmän aikaa kärsinyt kamalasta ihon kutinasta johon ei edes antihistamiinit aina auta.
Lääkäri suositteli hajustamattomia pesuaineita ja nestemäistä koska siitä ei kuulemma jää pyykkiin jäämiä.
Eli, asiaan =)
Ostin Bio luvil sensitive color pesunesteen mutta huomasin kotona että siinä ei ole allergia- ja astmaliiton merkkiä. Tavallisessa sensitivessä ilman tuota color-sanaa tuo merkki löytyy.. Mistäköhän johtuu? Kun tuokin ostamani on allergisille ja herkkäihoisille tarkoitettu. Osaatteko sanoa mikä juttu tuo on?

No mä taas oon huomannu semmosen asian, että jos käytän nestemäistä pesuainetta, niin koneen nukkasihti ja kodinhoitohuoneen lattiakaivo (jonne pesukoneen poistovesi johdetaan), ovat jatkuvasti täynnä sellaista limamaista ainetta, ilmeisesti tuota nestemäistä pesuainetta, joka ei ole liuennut yhtään mihinkään... Jauhemaista käytettäessä nukkasihti ja lattiakaivo pysyvät puhtaina.

Itse käytän Erisania jauhemaisessa muodossa.

Ite käytän allegroa. Tulee tummastakin pyykistä raikkaan tuoksuista, uskomatonta miten se puhtaus "tuoksuu". Ja pitää muuten koneenkin puhtaana kun ei sisällä zeoliittia.

Voi tuntua kalliilta satsata 40€ pakettiin, mutta meidän kolmen hengen talous pesee sillä 4 kuukautta pyykkiä ja pesen joka päivä vähintään yhden koneellisen :)

Lainattu bio luvilin sivuilta: Bio Luvil Sensitive -pyykinpesuaineet eivät sisällä hajusteita, eivätkä väriaineita. Näiden pesuaineiden ainesosat ja niiden pitoisuudet eivät yleisesti ärsytä tai herkistä. Tuotteet on kehitetty yhteistyössä Allergia- ja Astmaliiton kanssa.

Allegro Plus-jauhe (netistä tilattava) on ihan MUST, 8kg pönikkä kestää 3hlön perheessä vuoden eikä tule ihottumaa eikä kone/pyykki haise.