Hajukeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja ais
  • Ensimmäinen viesti
ais
Tiedän, että tämä tuntuu monesta joko oudolta, hauskalta tai sitten ällöttävältä... Ja varmaan jotkut taas haluaa kettuillakin...

Asia on kuitenkin niin, että oma hajuaistini on hyvin hyvin herkkä. Haistaisin varmasti vaikka häkä ilmassa leijailisi, vaikkei se *kuulemma* haise :).
Ongelma tuntuu kuitenkin olevan oman rakkaan tuoksu. Rakas ei haise pahalta, vaan ""erilaiselta"". Hän on puhdas, siisti ja hygieeninen: ominaistuoksu on kuitenkin niin eri kuin minulla, että se jopa häiritsee kun pitäisi olla intiimisti (vain silloin kun pussaillaan/ esileikitään. Ei muulloin)...

Tiedän miehiä, joiden feromonien erittämä tuoksu (jota en haista, tunnen sen vain) saa minulta jalat alta! Inhottaa, kun oma rakas ei kuulu näihin miehiin, sillä luonne hänellä on aivan paras :)!

1. Miten toiselle voisi asiasta sanoa? Mihin voisi kehottaa?
2. Onko muilla kokemuksia samasta? Tuntuuko kenestäkään, että tällainen /vastaava seikka (mikä?) haittaa seksielämää? *musta tuntuu...*
3. Miten tuoksuun voisi vaikuttaa (kyse siis ei ole, mainittakoon vielä puhtaudesta: vaatteet ja hygienia on aina vimpan päälle!) ?
4. Miten minä voisin muuttaa asiaa itsessäni? Laittamalla pyykkipojan nenään :)? Kuten sanoin, aistini on tosi herkkä, joten ""älä haistele"" -kommentti ei paljoo auta :(

 
Tiipetti
Toisen ominaishajuahan ei pysty muuttamaan, joten siittä sanomisesta ei olisi mitään hyötyä, eikö niin? Toinen vain hämmentyisi siitä. Olisi minusta ainaka ahdistavaa, jos minulle sanottaisiin, että haiset oudolle. Jos se haju ei johdu shampoosta tai muusta jonka voi vaihtaa. Ehkä ajan mittaan opit tykkäämään tai edes tottumaan siihen hajuun, ettei nyt ihan tarvi pidätellä yökkäystä silloin kun toinen on lähellä.
 
Jäbä
Kumma että oman rakkaan tuoksu ei jo aikoinaan estänyt suhteen syntymistä. Kuten itse toteat, joidenkin tuoksu vie jalat alta. Sellainen mies olisi ollut varmasti paras kumppani sinulle. Enpä näe kovin valoisaa tulevaisuutta suhteellenne. Valitettavasti.
 
anna
Onpa erikoinen ongelma... Muuta kommenttia minulla ei ole, muuta kuin, että ominaishaju voi muuttua ruokavalion myötä. Mieheni tuoksui erilaiselle - ja mulla on siis huono hajuaisti - 2 kuukauden Intian komennukselta tullessaan vaikka kuinka oli suihkussa hinkannut;). Mutta en nyt sitten tiedä, ei se ruokavaliokaan varmaan niihin feromoneihin vaikuta? Ja Suomessa ei varmaan niin erilaista ruokaa saa, että se siitä helposti muuttuisi?

Mutta jos hän on kerran niin ""hyväluonteinen"";), voisiko siitä kuitenkin keskustella? Tässä on tietysti se riski, että siitä tulisi sitten liian iso ""issue"", toisaalta se voisi helpottaa omia suhtautumisstrategioitasi...
 

Yhteistyössä