Haittaisiko sinua, jos miehesi ei olisi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No, jos mies tietäisi että haluaisin naimisiin ja pitäisin sitä tärkeänä niin silloin varmasti harmittaisi. Ainakin se että suhtaudumme asiaan täysin eritavoilla.

Mtta jos tyyliin olen ensimmäiset yhteiset vuodet vakuutellut miehelle ettei avioliitto ole minulle millään lailla tärkeä ja sitten pikkuhiljaa olen tullut toisiin ajatuksiin ilmaisematta sitä suoraan miehelle niin silloin se kai olisi lähinnä oma moka. Pitää ottaa huomioon ettei miehet edes aina ymmärrä naisen pieniä vihjailuja...

muoks. ja siis ihan henkilökohtaisena kysymyksenä niin kyllä tässä tilanteessani harmittaisi. Ollaan nyt oltu se 7v yhdessä ja meillä on kaksi lasta. Puhuttiin jo seurustelun alussa siitä että molemmat pitivät avioliittoa tätkeänä vaikkei mitään kiirettä pidettykään. Jos se nyt vain olisi mieheltä unohtunut vuosien varrella niin kyllä se ihmetyttäisi/harmittaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
No, jos mies tietäisi että haluaisin naimisiin ja pitäisin sitä tärkeänä niin silloin varmasti harmittaisi. Ainakin se että suhtaudumme asiaan täysin eritavoilla.

Mtta jos tyyliin olen ensimmäiset yhteiset vuodet vakuutellut miehelle ettei avioliitto ole minulle millään lailla tärkeä ja sitten pikkuhiljaa olen tullut toisiin ajatuksiin ilmaisematta sitä suoraan miehelle niin silloin se kai olisi lähinnä oma moka. Pitää ottaa huomioon ettei miehet edes aina ymmärrä naisen pieniä vihjailuja...

Mies kyllä tietää, että haluan naimisiin ja on sanonut, että kosii kyllä vielä. Jos olisi hänestä kiinni, niin emme varmasti menisi ikinä naimisiin, avioliitto ei ole hänelle tärkeä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Harmittaisi varmasti.

Tosin tuollaista tilannetta ei olisi meillä koskaan edes päässyt syntymään.

Miksi ei?

Koska menimme kihloihin melkein tavattuamme ja siitä vuoden päästä naimisiin. Lapsia en olisi halunnut tehdä kuin avioliitossa, eikä miehenikään.

meillä sama kuin ap:llä: 5v yhdessä ja mies tietää että odotan kosintaa. Sanoikin kerran hiparakassa että on päättänyt jo päivän. Tää tapahtui pari vuotta sitten. Sen jälkeen oon jännäilly kaikki 080808, 090909 ja nyt odotan 101010. Plus kaikki ystävänpäivät ja synttärit.. Ei oo kivaa ei..

Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
meillä sama kuin ap:llä: 5v yhdessä ja mies tietää että odotan kosintaa. Sanoikin kerran hiparakassa että on päättänyt jo päivän. Tää tapahtui pari vuotta sitten. Sen jälkeen oon jännäilly kaikki 080808, 090909 ja nyt odotan 101010. Plus kaikki ystävänpäivät ja synttärit.. Ei oo kivaa ei..

Kuulostaa erittäin ärsyttävältä. Muistaakohan hän itse, että on näin sanonut?

No sitäpä minäkin oon miettinyt. Se heitto saattoi olla vaan yritys saada mut lopettamaan keskustelu :) Enkä todellakaan halua udella/painostaa joten en oo sit jälkeenpäin mitään kysellyt. Miettinyt vain omassa pääkopassa.

Me päätettiin naimisiin menosta siinä vaiheessa kun lasten hankkiminen oli ajankohtaista. Mies kosi vaikka eihän se sit enää varsinaisesti ollut yllätys. Mä en olis tehny lapsia avioliiton ulkopuolella. Mulle avioliitto meinaa sitä että halutaan yhdessä olla nyt ja aina ja sitoudutaan toisiimme. Moni sanoo että lapsi sitoo enemmän yhteen kuin aviovala mutta mä en koe sitä niin, lapsen syntyessä sitoudutaan siihen lapseen eikä siihen puolisoon.

Alkuperäinen kirjoittaja edellinen:

No sitäpä minäkin oon miettinyt. Se heitto saattoi olla vaan yritys saada mut lopettamaan keskustelu :) Enkä todellakaan halua udella/painostaa joten en oo sit jälkeenpäin mitään kysellyt. Miettinyt vain omassa pääkopassa.

Höh...Ens kerralla, kun ootte ottanu pari lasillista, niin kysyt :) Onko teillä lapsia?

Ajattelisin varmaan, et onko ajatellut olla mun kans aina vai sit siihen asti, kun löytyy parempi. Eli kyllä ärsyttäisi.

Ja kaikkein ärsyttävintä ois se, et oltais muka kihloissa, mut vihille mies ei koskaan veisi. Rengastais vaan siksi, että kaikki näkee, et oon varattu.

Niin ja ollaan naimisissa, oltu 6,5v. :)

Yhteistyössä