Haittaako teitä jos edessä oleva auto ajaa hitaasti??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja car
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei haittaa jos tajuaa vetää välillä sivuun sen verran että letka pääsee ohi. Sitä en tajua, miten joku edes kehtaa madella reilusti alle nopeusrajoituksen päästämättä välillä sitä kilometrin letkaa takanaan ohi. Ei pitäisi olla iso vaiva. Itse päästän autoja ohi jos haluan ajella hissukseen syystä tai toisesta ja toiset taas kovempaa.

Haittaa, mut osaan ohittaa. :) Kovassa lumipyryssä tai vesisateessa saattaa tulla itsekin ajettua vähän alinopeutta ihan oman turvallisuuden vuoksi. Tosin, jos on epävarma omista kyvyistään niin kannattaakin ajaa hiljempaa eikä lähteä leikkimään. Ainahan sitä voi muut ohitella...

Riippuu tilanteesta. Jos on suht hyvä keli ja joku ajaa 70km/h, kun on 100km/h rajoitus, niin kyllä pännii. Mutta rajoituksien mukaan pitää mennä, kun kumminkin riskut pitää ottaa huomioon.

Yleisesti mua haittaa, jos ajaa alle rajoitusten ja vielä niin keskellä tietä, ettei ohikaan tahdo päästä. Kaatosateella en oleta kenenkään ajavan niin lujaa kuin kuivalla kelillä, mutta jos huomaat perääsi tulevan autoja niin anna vilkulla heille ohitus merkki ja hiljennä vauhtiasi hetkeksi reilusti.

ei jos pääsee ohi, mutta kyllä jos menee jollain pikkutiellä missä muutenkin rajotus 50 niin jotain 30-40 niin pikkasen pännii. Tossa just kävi niin ja kuitenkin sen verran vilkas tie ettei pääse ohikaan...vähän rasittava, mutta hätäkös tässä, valmiissa maailmassa. Kyllä sää pitää ottaa huomioon, eli ajelet ihan sitä vauhtia kun turvalliselta tuntuu.

Haittaa, mua haittaa ylipäätään kaikki muut liikenteessä olijat silloin kun ajan autolla. Mutta sitten taas jos on huono keli ja näkyvyys ja pelottaa, niin ajan itsekkin hiljaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Aika pelottava ajatus, jos suurin osa autoilijoista ärsyyntyy yhtä helposti liikenteessä kuin suurin osa palstalaisista...

Se ettei huomioi toisia on ärsyttävää, voi voi. Anteeksi jos ihmisten itsekkyys ja ajattelemattomuus ärsyttää. Eli se, ettei päästä autoja ohi jos itse matelee liikenteessä alle nopeusrajoitusten ja esim mutkainen tie, muu liikenne ym tekevät ohittamisesta riskaabelia/ mahdotonta/ hyvin vaikeaa. Ei ole kovin vaikeaa välillä vetää bussipysäkille ja päästää muut ohi. Ystävällinen ele jonka itsekin teen jos olen tien tukkona.

Yhteistyössä