Häistä kun nyt paljon puhutaan, niin vielä lisää..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TavisÄiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

TavisÄiti

Aktiivinen jäsen
06.06.2008
2 436
0
36
Kenen tulisi maksaa hääkustannukset?

Hääparin? Hääparin vanhempien?

Ja asiasta kukkapuskaan, eihän kukaan valita sitäkään voiko synttäreille mennä ilman lahjaa tai minkä hintainen synttärilahja olisi sopiva, niin jännä että jotkut rippilahjat/häälahjat on niin vaikea miettiä?! Se mikä omaan lompakkoon sopii, sanoo maalaisjärki? Vai onko se niin että 20e tuntuu jonkun mielestä liian pieneltä laittaa tilille, kun hääpari näkee keneltä se on? Hävettääkö pieni summa sitten? MISSÄ OMA tahto ja järki....

:o

Hääpari maksaa, heidän on häät. Mutta mielestäni ei ole mitään pahaa, jos vanhemmat haluavat rahoittaa häitä, edes jonkin verran, mutta ei se ole kummankaan vanhempien "velvoite".

Mä olen myös sitä mieltä että hääpari itse maksaa. Tosin meillä miehen vanhemmat auttoi, anoppi teki ruokia omakustanteisesti ja appiukko hommasi juotavia. Kuitenkin pääpaino kuluista oli ehdottomasti meillä.

Hääparin kuuluu minusta maksaa häänsä. Vanhemmat voi HALUTESSAAN osallistua, mutta mikään edellytys se ei ole. Meillä ei osallistunu.

Ite tunnustan ainakin sen, että hiema nolottaa laittaa "vain" 20 euroa tilille just tuon takia, että näkee keltä se on. Tosin tähän asti ollaan onnistuttu ostamaan hääparille mieluinen lahja ihan tavarana. Monet häät kun ollaan juhlittu etelä-suomessa ja itse ollaan pohjoisesta niin löytyy aina jotain paikallista ostettavaa. ja toistaiseksi kaikki saajat on tykänneet vaikka listan ulkopuolelta ollaan ostettu :)

Alkuperäinen kirjoittaja TavisÄiti:
Alkuperäinen kirjoittaja kp:
Hääpari maksaa, heidän on häät. Mutta mielestäni ei ole mitään pahaa, jos vanhemmat haluavat rahoittaa häitä, edes jonkin verran, mutta ei se ole kummankaan vanhempien "velvoite".

Itse ajattelen myös näin..

Tätärataa. Ei ainakaan pidä olettaa automaattisesti että joku muu ne maksaa.

En mää kans käsitä, että vieraat on kutsuttu maksamaan juhlat ja kulunsa. Säälittävää suorastaan. Ja jos häälahjalistassa halvin toive on tietty noin 90? maksava juustohöylä, niin tekis mieli viiä Tiimarin omenapora.

Onhan se kiva, että lahja on toivottu ja kiva, mutta jotain rajaa ahneudellakin. Ja jos rahalahjaa toivotaan, niin liikutaan noin 30-40? summissa.

Niin ja tuo, kuka maksaa... Hääpari maksaa. Jos vanhemmat haluaa avustaa, niin ok. Velvoite se ei saa olla.

Me maksetaan omat häät ihan ite. Ei olis tullut mieleenkään pyytää kummankaan vanhemmilta apua..
Lahjalistalla meillä on astiasarjaa, sen hintasta, että ihan kaikilla on varaa ostaa vaikka pari lasia/lautasta. Rahaa antavat ne jotka haluavat..

Yhteistyössä