Hah-hah, joku yli-innokas lastenkasvattaja alkoi opastamaan minua tänään päiväkodin portilla

Oltiin siis menossa päiväkotiin (kävelläään sinne pienempi 2v. rattaissa ja isompi 4,5v pyöräili vieressä) ja jätin pienemmän hetkeksi rattaissa portille odottamaan kun ohjasin isomman omaan ryhmäänsä kun heillä oli kiire lähtemään metsäretkelle. Pienempi inhoaa kumisaappaita ja lähtiessä se oli kotona repinyt ne jalastaa jo monta kertaa, laitoin siis rattaisiin ilman saappaita ajatuksella että puetaan ne sitten pk:n pihassa. Matkalla 2v. repi suutuspäissään myös sukat jalasta ja oli siis paljain jaloin.

Tämä yli-innokas täti (joku ihan ulkopuolinen jota en tunne) kyseli sitten onko rattaissa istuva minun lapseni kun palasin hakemaan (olin poissa max minuutin, n. 20m päässä näköetäisyydellä), vastasin myötävästi ja sanoin että ei suostunut aamulla saappaita pukemaan, johon tämä tätyli sanoo: 'hyvä ihme, eihän lapsi päätä puetaanko saappaat, vaan aikuinen.' Menin jotakuinkin sanattomaksi ja hymyilin ja sanoin kai jotain että niinhän se on. Olisi varmaan siis pitänyt esikoinen myöhästyttää siltä metsäretkeltään kun jäädään pukemaan niitä saappaita sen sata kertaa kotona. Saappaat ja sukat puettiin siinä sitten hetken kuluttua pk:n pihalla.

Kai se sitten on niin järkyttävää, jos rattaissa istuva lapsi on paljain jaloin hetken (+14 astetta) :LOL:
 
Niin... VOihan ne väkisin pukea mutta tuon ikänen ne osaa jo ottaa pois, laita siinä sitten 5 metrin välin rattaat parkkiin ja saappaat lapselle jalkaan. Mä olen niin huono äiti että joskus kannan muksuni autoon sukkasillaan ja autosa päikkyyn, en vaan kehtaa aamulla ruveta tappelemaan sellaisesta asiasta kuin kengät, uhmäikäisen kanssa.
 
Niin... VOihan ne väkisin pukea mutta tuon ikänen ne osaa jo ottaa pois, laita siinä sitten 5 metrin välin rattaat parkkiin ja saappaat lapselle jalkaan. Mä olen niin huono äiti että joskus kannan muksuni autoon sukkasillaan ja autosa päikkyyn, en vaan kehtaa aamulla ruveta tappelemaan sellaisesta asiasta kuin kengät, uhmäikäisen kanssa.
Luojan kiitos, en siis ole ainoa, joka näin tekee :D
 
"hehe"
[QUOTE="vieras";22043394]Oletpa avuton! Meillä ainakin on haalarissa jalkarenksut, ei lähde jalasta kengät.[/QUOTE]

No kyllä 2 v osaa ottaa ne renksutkin pois! Taidat olla pikkuvauvan tai "avuttoman" taaperon äiti ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja PåDenDär;22043420:
Luojan kiitos, en siis ole ainoa, joka näin tekee :D
Joo ja kantaminen kuuluu asiaan koska ihme kyllä aamuisin ei oo aikaa neuvotella 20 minuuttia siitä miten autoon mennään ja onko ne kengät jalassa vai ei... Ja juu, en ala heräämään 5.30 ja herätä muksujakaan :xmas:
 
"vieras"
[QUOTE="hehe";22043426]No kyllä 2 v osaa ottaa ne renksutkin pois! Taidat olla pikkuvauvan tai "avuttoman" taaperon äiti ;)[/QUOTE]

Jotkut taaperot vaan on näppärämpiä ja nopeampia oppimaan kuin toiset. Kumpi sitten on parempi, sen päättäköön jokainen itse...
 
Tottakai ne tietää sillä lähes 100 vuoden kokemuksella kaiken lastenhoidosta ja siitä kuinka asiat kultaisella 50 luvulla hoidettiin. :xmas:
Mielipiteet on ku persreikiä. Jokaisella on omansa, mut mulle o aivan turha puputtaa missään mitään lastenkasvatuksesta. Helvetti... Muutaman kerran on joutunut mulkasee murhaavasti, niin on sit tajunnut pysyy kauempana
 
..
Mulle tuli tässä joku aika sitten kaupankassalla edellinen tätönen sanomaan että "älä herran jestas osta tuttipulloa, jatka sinnikkäästi vaan sitä imetystä, kyllä se lähtee vielä sujumaan"

Olin siis 24h huoltsikalta yöllä klo 03 tuttipulloa ostamassa 1,5v tytölle jolta oltiin aikoja sitten pullot heitetty roskiin, kun teki hampaita ja vanhasta tottumuksesta tiesin että nukahtaa vain kun saa kylmää maitoa joka viilentää suun...
 
Sairasta...
Aika reiluja äitejä ootte, kun haukutte täällä jonkun toisen lasta muun muassa hitaammin motorisesti kehittyneeksi tai avuttomaksi taaperoksi, jos ei osaa riisua jalkarenksuja. :/
 
...
No kylläpä te olette lapsellisia, huonosti kasvatettuja ja ihmeen epävarmoja vanhemmuudestanne, kun tuolla lailla täytyy mulkoilla ja ärsyyntyä.
Minut on kasvatettu niin, että jos joku minua vanhempi täti minulle tulee neuvoja antamaan, niin osaan kiittää kauniisti ja hymyilläkin ihan aidosti ilman mitään ärsyyntymisen tunnetta.
Jos koen, että täti on ihan väärässä, niin mitä sitten? Ihan lapsen parasta se kuitenkin ajattelee.

Mielipiteet on ku persreikiä. Jokaisella on omansa, mut mulle o aivan turha puputtaa missään mitään lastenkasvatuksesta. Helvetti... Muutaman kerran on joutunut mulkasee murhaavasti, niin on sit tajunnut pysyy kauempana
 
^ kyseinen vieras haukkui meitä äitejä melko näsäviisaasti avuttomiksi... siinä ei ole siis ole mitään pahaa? Totuushan on että että lapset ovat motoriselta kehitykseltään erilaisia, jotkut nopeampia jotkut hitaampia- mitä haukkumista se on?
 
No kylläpä te olette lapsellisia, huonosti kasvatettuja ja ihmeen epävarmoja vanhemmuudestanne, kun tuolla lailla täytyy mulkoilla ja ärsyyntyä.
Minut on kasvatettu niin, että jos joku minua vanhempi täti minulle tulee neuvoja antamaan, niin osaan kiittää kauniisti ja hymyilläkin ihan aidosti ilman mitään ärsyyntymisen tunnetta.
Jos koen, että täti on ihan väärässä, niin mitä sitten? Ihan lapsen parasta se kuitenkin ajattelee.
Neuvoja? Mistä helvetistä kukaan muu tietää, miten meillä toimitaan ja millanen kasvatus on? Taidan olla onnistunut helvetin hyvin, ku mun muksu ei kiukkuu kaupassa, ei tappele, on muutenki todella kohtelias. Vaikkakin jotku kattoo meidän keskinäisiä puheita kieroon.
 
"vieras"
Aika reiluja äitejä ootte, kun haukutte täällä jonkun toisen lasta muun muassa hitaammin motorisesti kehittyneeksi tai avuttomaksi taaperoksi, jos ei osaa riisua jalkarenksuja. :/
Fakta on, että toiset lapset ovat eri asioissa hitaammin kehittyneitä kuin toiset. Keskiarvohan kaikesta lasketaan yleensä kahden ääripään mukaan ja kaikki lapset eivät kertakaikkiaan voi olla keskiarvoja. Ehkä täällä oletetaan saatujen tietojen perusteella, että kyseinen lapsi oli ainakin alkuperäistä motorisesti vähemmän kehittynyt juurikin tämän saappaitten poisottamiskyvyn vuoksi. Tässä mielessä lapsi on avuttomampi verrattuna siihen lapseen, joka kykeni itse ottamaan saappaansa pois. Lapsi joka ei kykene ottamaan saappaitaan itse pois, saattaa kuitenkin olla jo parempi puhumaan kuin se motorisesti lahjakkaampi. Että haukut ja faktat on josku ehkä vaikea erottaa toisistaan.
 
ehhehheee
Ettekö yhtään näe tätä vitsikkäänä?
Täällä kauhistellaan, kun kaiken maailman tädit käy ojentamaan.
Ei saa puuttua toisten asioihin!!

:D Joo... parempihan se on, että kotiin tultua sitten kauhistellaan kaksplussalla, kun taas joku oli ilman kenkiä, ilman hattua, likaisissa vaatteissa, söi ranskalaisia, oli lihava, juoksenteli ravintolassa, puhui rumia, huusi bussissa...

Olette parempia.

jos niillä täteillä ei oo nettiä...?
 
dfdf
Amerikassa olisit joutunut pidätetyksi ja syytteeseen lapsesi laiminlyömisestä. Juuri katsoin Dr. Philin jakson, jossa äiti oli jättänyt nukkuvan 1 vuotiaansa autoon turvaistuimeen siksi aikaa, kun kävi 10 metrin päässä antamassa rahalahjoituksen hyväntekeväisyyslippaaseen. Hänellä oli näköyhteys koko ajan autoon.

Poliisit olivat nähneet tapauksen ja pidättäneet äidin saman tien. Häntä uhattiin jopa lasten huostaanotolla. Monet äidit olivat ihan tosissaan sitä mieltä, että häneltä pitäisi ottaa lapset poisk koska oli niin vastuuton.
 

Yhteistyössä