Hävetkää poliitikot palkkoinenne, etuinenne, eläkkeine!!!!!

• Viestiketjun aloittaja "kansalainen"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;25805738:
No matkakulut ovat mielstäni suurimmalta osalta ok. Työhön kuuluu paljon liikkumista paikasta toiseen ym. Kyllähän monella "taviksellakin" on työsuhdeauto ja matkakorvaukset juoksevat haipakkaan.

Se mistä voisin nipistää, niin valiokuntien kokouspalkkoista sun muusta sellaisesta. Ja ei se pieni verotuskaan pahastaolisi. Mutta peruspalkka ei mielestäni ole tyhön nähden liian suuri.
Eiköhän ne valiokuntien kokouspalkkiot kuulu kansanedustajan peruspalkkaan. Ketjussa huomaan uutenkin, että palstalaiset eivät kovinkaan paljon tiedä asioista, mutta hirveästi on mielipiteitä ja kannanottoja.

Asuntokorvaus on vain niille, jotka eivät asu pääkaupunkiseudulla vakituisesti, vaan joutuvat hankkimaan toisen asunnon Helsingistä. Aika monella kansanedustajalla on myös perhe elätettävänä kuten muillakin kansalaisilla ja hekin tarvitsevat asunnon kotiseudulla. Edelleen työnantaja maksaa muillekin matkakulut ja - korvaukset, jos matkat liittyvät työhön.

Samoin yhä jotkut "tietävät", että kansanedustajat päättävät itse palkoistaan. Näinhän asian laita ei ole. Heidän palkkionsa määritellään ulkopuolisessa työryhmässä aina neljän vuoden edustajakaudelle ja sopimuskorotuksia ei tule joka vuosi, kuten duunareille. Työaikaa ei ole määritelty, eikä makseta ylityökorvauksia tai yö- ja iltalisiä.

"vieras"
En minä niin väittäny. Sanoin että sitä varmimmin se houkuttelee niitä rahanahneita leikkimään poliitikkoa. Kaikenmaailman hakkaraista ja pikkaraista pulpahtelee eduskuntaan.

Kyllä jokainen voi rehellisesti myöntää, että kansanedustajien palkat on riistäytyneet käsistä jo ajat sitten.
Kaiken maailman hakkaraiset ja pikkaraiset äänestää kansa sinne eduskuntaan, ikävä kyllä. Kansanedustajine palkat eivät ole minusta riistäytyneet minnekään. Itse ansaitsen suurin piirtein saman kuukaudessa kuin kansanedustaja, enkä pidä kummankaan palkkaa vääränä tehtäviin nähden.
Se, että kaikki hakkaraiset ja pikkaraiset eivät ole tehtäviensä tasalla. ei tarkoita, että niiden asiansa osaavien palkkaa pitäisi laskea - ehkä päinvastoin.
Mutta osa kansaa on riittävän tyhmää äänestääkseen näitä surkeita edustajia nostamaan sitä muille asiallista palkkaa.

• Tykkää
Reactions: LauhkeaLehmä
Koko asian ajatushan oli se että jokaikinen ihminen käyttää verovaroja jossakin kohtaa elämäänsä. Joka ikinen ihminen maksaa veroja jossain kohtaa elämäänsä.
Kohtuutonta on se että vähäosaisimmat kärsivät veromuutoksista ja leikkauksista eniten. Ja mielestäni kansan edustajilla on liian iso palkka ja liika etuja.
Mutta kenenkään on turha tulla kitisemään että pelkästään yhteiskunta elättää kotona ESIM. lasta hoitavat vanhemmat. Se sama yhteiskunta elättää myös ne hoidossa olevat lapset, ei päivähoitomaksu ole kuin murto-osa kokonaiskustannuksista, sama koskee sairaita vanhuksia jne..

[QUOTE="vieras";25805965]Kiitos kansanedustajien oien päätösten verotuksen progressio meillä huolehtii siitä, että bruttopalkka on aivan eri asia kuin nettopalkka. Myös kansanedustajien kohdalla.[/QUOTE]

Nämä vaan edelleen luulee, että kansanadustajat eivät maksa veroja.

Alkuperäinen kirjoittaja Päivän paras;25805896:
En ole mitään väittänyt, totesin vaan sinun olevan vähän pihalla talousasioista ja se perustuu viestiesi lukemiseen ja niiden ymmärtämiseen. :LOL:
Eli sulla on siis ymmärryksessä vikaa! Hyvä että selvisi tämäkin asia!!
p.s toivottavasti ymmärsit! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25805970:
Nämä vaan edelleen luulee, että kansanadustajat eivät maksa veroja.
Minä olen siinä käsityksessä, että kansanedustajat maksavat veroa. Ministerin ja presidentin palkkioista ei mene veroa.... olenko nyt ihan pihalla? Valaiskaa asiasta paremmin tietävät :)

"vieras"
Juu, mutta myönnä jo sinäkin, että kansaedustajien palkat on liian korkeat.
Minusta ei. Olen seurannut vuosia vierestä kansanedustajan työtä enkä ikimaailmassa suostuisi olemaan 24/7 käytettävissä, julkisessa työssä jossa paskaa sataa niskaan ettei tosikaan. Ette uskokaan millaista häirintää kansanedustajat kokee. Ja ei, sitä ei voi perustella sillä että itsepä ovat valinneet. Kyllä jokaisella on oikeus koskemattomuuteen ja turvallisuuteen.

Lunatic
[QUOTE="vieras";25805934]Kaiken maailman hakkaraiset ja pikkaraiset äänestää kansa sinne eduskuntaan, ikävä kyllä. Kansanedustajine palkat eivät ole minusta riistäytyneet minnekään. Itse ansaitsen suurin piirtein saman kuukaudessa kuin kansanedustaja, enkä pidä kummankaan palkkaa vääränä tehtäviin nähden.
Se, että kaikki hakkaraiset ja pikkaraiset eivät ole tehtäviensä tasalla. ei tarkoita, että niiden asiansa osaavien palkkaa pitäisi laskea - ehkä päinvastoin.
Mutta osa kansaa on riittävän tyhmää äänestääkseen näitä surkeita edustajia nostamaan sitä muille asiallista palkkaa.[/QUOTE]

Juu mutta kun pointti onkin se, että sellaset pikkaraiset ei olis edes ehdolla, jos kansanedustajien palkka olis kohtuullinen.

Lunatic
[QUOTE="vieras";25806094]Minusta ei. Olen seurannut vuosia vierestä kansanedustajan työtä enkä ikimaailmassa suostuisi olemaan 24/7 käytettävissä, julkisessa työssä jossa paskaa sataa niskaan ettei tosikaan. Ette uskokaan millaista häirintää kansanedustajat kokee. Ja ei, sitä ei voi perustella sillä että itsepä ovat valinneet. Kyllä jokaisella on oikeus koskemattomuuteen ja turvallisuuteen.[/QUOTE]

Palkkaa voisi huoletta leikata parilla tonnilla, ja se olisi silti hyvä.

Yhteistyössä