Mul on nyt kp 27/29 eilen aamun testiin ei tullut mitään. Päivän rfsu n testiin tuli haalea viiva. Illalla neljän tunnin pidätetystä pissasta pc raskaustesti nega. Nyt aamun pc raskaustesti nega. Siinä ne mun viivat taisi olla. Ei muuta kun menkkoja odottelemaan. Ei ole vielä alkanut. Onks mul vielä toivoo vai oliks tää nyt tässä? Ellei elämä yllätä et viivat vielä tulis niin tää oli varmaan tässä.
miks mulle aina käy näin?
Tänä aamuna ennen kun söin ja nyt vielä on vähän pahoinvointinen olo. Miten voi olla raskausoireita vaik testit jo negoja.
Aina toki on toivoa ennen kuin menkat alkaa, mutta rehellisyyden nimissä haluan itse sanoa, että itse asennoituisin menkkoihin kuitenkin.
Ja mitä tulee esim.pahoinvointiin, niin se oli itsellä hyvin tyypillinen oire ennen menkkoja. Joskus sitä oli alkaen viikko ennen ja toisinaan muutama päivä ennen alkoi. Luulen, että keltarauhasen surkastuminen tekee tätä kun hormoonitasot alkaa muuttua nopeasti.
Mullahan negakierroissa oli järjestäin nämä oireet:
-alavatsan nippailut ja toispuoleiset jomotukset ja repäisykivut
-normaali lämmön kohoaminen heti oviksen jälkeen ja lämmön sahaaminen ylös ja alas alkoi dpo10 jälkeen joka ennakoi menkkoja
-pahoinvointia
-kylmä tai kuuma
-heikotusta/huimausta
-nälkä/ruokahaluttomuus
-hajuherkkyys
-2-3pv ennen kierron loppua ilmavaivoja ja voimakasta kurlutusta vatsassa
-vatsa sekaisin
-tihentynyt pissaamisen tarve alk.5vrk ennen menkkoja
-itkuherkkyys tai super iloinen olo
-ärtyneisyys
-suonenvedot nivusissa 2vrk ennen menkkoja
-kohdunnapukka oviksen jälkeen pitkulaisen mallinen, kiinteä ja kiinni
Sen sijaan plussakierrossa ennen plussaa
-ei erityistä lämmöissä (normista poikeavaa siis)
-kohdunnapukka kiinteytyi ja sulkeutui normaalisti oviksen jälkeen, mutta dpo5 mennessäkään ei muuttunut pitkulaiseksi, vaan pysyi ylhäällä ja oli lyhyt sekä niin kiinni ettei osannut sanoa missä suuaukko oli
-hajuaistin voimakkaammat muutokset, kaikki haisi etikkaiselta
-vv ei muuttunut missään kohti vaaleaksi ja paksuksi vaan oli kuin oviksen aikaan, joskin kellertävää
-raivareita miehelle mm.metukan tarjoamisesta kissalle
-kuumeinen tunne suussa
-rinnat ensikertaa hitusen arat ja kihelmöivät (takana pitkä imetys joten rintatuntemuksia ei yleensä ollut)
Pahoinvointia alkanut ilmetä vasta nyt ihan selkeästi rv5+4
Mä suosittelen pitämään kirjaa kaikista oireista joka kierrossa. Ihan sillä että voi vähän tarkistella mitä kaikkea kokee kierron aikana vaikka ei tärppäisikään.
Ainakin itsellä helpotti nuo tiedot, pystyi tavallaan suojelemaan itseään turhalta innostumiselta, vaikka tottakai aina se toive oli kierrosta toiseen kova, että onnistuisi. Ja aina se tuntui pahalta kun sai vaan negoja tai viivanpaikkoja.
Mutta ei ihan niin pahalta mitä silloin parissa ekassa kierrossa kun oireet oli kovat ja oli ihan satavarma tärpistä jota ei sitten tullutkaan.