Hätähousut himotestaajat ja piinailijat vol.4

@Minni-83 oon täällä sivusta seuraillu ketjua, onko sulla suolisto-oireita tai sitten jotain kipuja? sun vatsa vaikuttais suolistosairaudelta, ärtyvä suoli tms, sillon turpoaa maha millon mistäkin mitä syö ja pahimmillaan jatkuvasti pallo. Tai toinen mahdollisuus on endometrioosi joka myös saa vatsan turpoamaan.( voi myös aiheuttaa lapsettomuutta, joten vaadi että tutkitaan) suosittelisin että tutustut netissä www.endometrioosiyhdistys.fi. toivottavasti tilanne selviää, mutta älä vaan jätä tutkimatta, vaikka et raskaana olekkaan, tuon voi aiheuttaa krooninen sairaus . tsemppiä :)
 
  • Tykkää
Reactions: SunSweat28
Tänään apteekin testillä ihan puhdas nega. Onko nuo rfsun testit tosiaan noin onnettomia, että antavat noin selkeitä haamuja, ku mulla eilen? Noiden molrmpien herkkyyshän pitäisi olla sama 25iu, eli luulis näkyvän kummassakin testissä jos ois oikea plussa. Vai onno nyt vaan liian aikaista testata :eek:
 
Ja pitääpä vielä päivittää. Olin nakkaamas aamukuudelta tehtyä apteekin testiä roskiin, ni haamuhan se siinäki kummitteli. Hyvin hailakka, mut vähintään viivanpaikka. Mitäs tässä ny uskois :O Rfsun testissä edelleen näkyy samainen haamu ku eilenkii.
 
@mmmarie kiitos hyvistä vinkeistä mitä kannattaa tutkia. Mulla on kuvattu puoli toista vuotta sit paksusuoli ja oli silloin ainakin ihan normaali. Endometriooosi sitä ei ole tutkittu. Viimeks kun kävin gynellä ultrassa 2016 toukokuussa niin gyne sano että kaikki hyvin. Pitääpä tutustua tuohon sivuun minkä laitoit. Pitää pyytää että ne tutkii sen endometrioosin.
 
Mulla on nyt kp 15 ja eilen ja sitä edellisenä päivänä alaselkä ollut tosi kipee ja tänään on alaselkä ja alavatsa tosi kipee. Oliskohan ovulaatio päällä. Voiko ovulaatio tuntua kolme päivää ja voiko tällainen kipu tulla ovulaatiosta?
 
Ajattelin tehdä ruokavalioon muutoksia jos sillä sais tämän turvotuksen pois ja koitan myös laihduttaa. Sokerin syönti minimiin, makeutusaineet kokonaan pois, kahvia vain yksi kuppi päivässä ja paljon muun kotiruuan ohella kasviksia.
 
Täällä menossa dpo 13 ja kp 24/25. Oviksen sain erittäin selkeästi tikkuun ja päivät hyödynnettiin nähdäkseni varsin optimaalisesti, mutta tulokset näyttäisivät kaikesta huolimatta jäävän heikoiksi. Mitään oireita ei ole ollut vaikka kuinka yrittäisin kuvitella, eilen vähän mahakipua mutta se oli todennäköisesti suolistoperäistä. Erilaisten oireiden bongaamisesta meni vähän maku tässä kierrossa, kun ekaa kertaa ovistikkuja käyttäessäni tajusin edellisen kierron "raskausoireiden" olevankin ovisoireita..

Eilen aamulla OneStepin raskaustesti näytti niin puhtaan valkoista negaa että melkein silmiin sattui. Huomenna aamulla voisi tehdä vielä Pregcheckin testin, jollei menkat ala ennen...
 
@mmmarie kiitos hyvistä vinkeistä mitä kannattaa tutkia. Mulla on kuvattu puoli toista vuotta sit paksusuoli ja oli silloin ainakin ihan normaali. Endometriooosi sitä ei ole tutkittu. Viimeks kun kävin gynellä ultrassa 2016 toukokuussa niin gyne sano että kaikki hyvin. Pitääpä tutustua tuohon sivuun minkä laitoit. Pitää pyytää että ne tutkii sen endometrioosin.

joo :) se on vaan silleen kinkkinen se endometrioosi että sitä ei voi nähdä ultrassa eikä sisätutkimuksessa, eikä edes magneetissa kuin vain viitteitä ( endometriooma kystat voi nähdä ultrassa mutta niitäkään ei kaikille endoa sairastaville tule) eli se endometrioosi voidaan diagnosoida oireidein perusteella ja lähteä hoitamaan mut varsinaisen diagnoosin saa vasta laparoskopiasta eli tähystysleikkauksesta missä poltetaan niitä pesäkkeitä pois ja nähdään millanen tilanne sielä on , onko tullut kiinnikkeitä yms. Usein endoa sairastavalla on paremmat mahdollisuudet tulla raskaaksi laparoskopian jälkeen kun on sitä endoa poltettu pois tukkimasta paikkoja. mutta toivotaan että sulla on kyse jostain helppohoitosemmasta vaivasta :) tuolta linkistä jonka jaoin löytyy kattava lista mm oireista :)
 

Yhteistyössä