Mä siis tulin raskaaksi vajiksesta huolimatta ja sain lääkityksen rv 7 muistaakseni. Mulla oli kaikki oppikirjan oireet; hiustenlähtö, painonnousu (10kg 8 viikossa , ja ei muuten tipu sitten millään), uupumus, nukuin 14h/vrk ja olin silti niin väsynyt että nukahtelin pystyyn, pahantuulisuus jne jne jne. Olin siis oikea hirviö varmaan vuoden verran, ihme ettei tullut eroIhana kuulla, kiitos kokemuksestasi ja onnea!
Kuinka pian kilpparilääkitys tehosi "lapsettomuuteen"? Ja mitä oireita kilpirauhasen vajaatoim. aiheutti sinulle?
Voi ei haleja!Noniin, varhaisultrassa käyty eikä se sit menny ihan niinku strömsössä....
Siellä näkyi kohdunsisäinen raskaus, tosin sikiötä taikka sydämen sykettä ei näkynyt. Gyne sai sikiöpussin mitaksi 10,7ml ja sanoi että mitan pitää olla 15ml ennenkuin siellä voi mitään ollakaan, joten tämän perusteella arveli että raskauden kesto olisi vasta jopa 5+????!!!! Mikä ei sitten millään logiikalla voi pitää paikkaansa koska sain sen ovulaatioplussan/melkein plussan silloin 12.4, voi olla että oli plussa vasta 13.4. Mutta vähimmilläänkin viikkojen pitäisi olla ainakin 6+3. Sanoi kyllä että sydämen syke alkaa näkyä 6+3-6+4 et voidaan olla ihan niillä rajoilla..
Mut ei tässä mikään einstein tarvii olla että ymmärtää mikä on tilanne..
Gyne oli ihana ja sanoi että jos tulen uudelleen viikon kuluttua, on ihan varma että silloin siellä jo sikiö ja sykekin näkyy. Mulla ei vaan itelläni oo kovin hyvä fiilis tän asian suhteen.. Vaikee pidätellä itkua nyt.
Mulla kahdesta raskaudesta kokemus kun rv6+3 ultrassa käynyt ja näkynyt pelkkä pussi. Sanottu että voin odotella vuotoa. Odottelin molemmilla kerroilla rv8,menin uudestaan yksityiselle ja siellähän pienet sydämet sykki molemmilla kerroilla. Toivottavasti sulla jotain vastaavaa. Haleja ja jaksuja odotella uutta ultraa.Noniin, varhaisultrassa käyty eikä se sit menny ihan niinku strömsössä....
Siellä näkyi kohdunsisäinen raskaus, tosin sikiötä taikka sydämen sykettä ei näkynyt. Gyne sai sikiöpussin mitaksi 10,7ml ja sanoi että mitan pitää olla 15ml ennenkuin siellä voi mitään ollakaan, joten tämän perusteella arveli että raskauden kesto olisi vasta jopa 5+????!!!! Mikä ei sitten millään logiikalla voi pitää paikkaansa koska sain sen ovulaatioplussan/melkein plussan silloin 12.4, voi olla että oli plussa vasta 13.4. Mutta vähimmilläänkin viikkojen pitäisi olla ainakin 6+3. Sanoi kyllä että sydämen syke alkaa näkyä 6+3-6+4 et voidaan olla ihan niillä rajoilla..
Gyne oli ihana ja sanoi että jos tulen uudelleen viikon kuluttua, on ihan varma että silloin siellä jo sikiö ja sykekin näkyy. Mulla ei vaan itelläni oo kovin hyvä fiilis tän asian suhteen.. Vaikee pidätellä itkua nyt.
Älä vielä vajoa synkkyyteen. Itsekin menin ultraan kun viikkoja piti olla jo 7+Noniin, varhaisultrassa käyty eikä se sit menny ihan niinku strömsössä....
Minulta löytyi keliakia kun selviteltiin lapsettomuuden syytä. On muuten hoitamattomana hemmetin tehokas "ehkäisykeino"
Sitä mäkin toivon. Ihan kilpparit, keliakiat, jotkut hormonit jne. Nyt on yk 10 menossa ja toinen haaveissa. Vaan ei meinaa kuulua, esikoinen tuli 5 kierrosta. Lääkäri epäili että hormoneissa häikkää, tammikuussa kävin gynellä ja sillon ei ainakaan näkynyt että ovuloisin. Eli siitä kierrosta en ainakaan ovuloinut sillon. Sen jälkeen testit tummuneet kuitenkin aina ovulaatioplussaksi mutta eihän se sitä sano kait Terolutia söin 3 kiertoa keltarauhasen vajaatoimintaan. Kauhee omanapa-kirjoitus. Mutta ehkä tästä voi olla vertaistukeakin jollekkin/ jollain omia kokemuksia. Kuulisin mielelläni. Nyt menossa Terojen jälkeen toinen "oma" kierto.
Mitä omaan silloiseen ultrakuvaan vertaan, niin samanlaiseltahan tuo näyttää Älä siis vielä lannistu!Nii, mä en sit tiedä että helpottaisiko se verikokeen tulos mua millään tavalla vaikka se nousisikin normaalisti, koska eihän se kerro mitään jos on tuulimunaraskaus? Parempi vaan odottaa viikko, ainut mikä mua rauhoittaa on se että siellä näkyy sikiö ja syke. Turha tässä on hermolla, en voi tehdä asialle enää yhtään mitään, oli niin tai näin.
Tässä vielä kuva tämän päivä äskeisestä "sinne päin -kustusta" pc-tikusta, jonka mukaan hcg ei ole alkuajoista laskenut ainakaan radikaalisti
http://aijaa.com/Wsi3ih
Ja tässä kuva siitä tyhjästä munapussista
http://aijaa.com/EIMIkF
Sen pitäis muistaakseni kahden päivän välein vähintään tuplaantua jos on normaali raskaus kyseessä, eli luulis vaikka ois tuulimuna, eikä laskussa vielä olis niin ei myöskään kuitenkaa nousis yhtä vauhdilla kun mitä kuuluis. Mutta kannattaa kysyä ja tarkastaa miten se menee, jos on tuulimuna kyseessä. Mulla oli noilla viikoilla arvot jo yli 50000, ne on niin yksilöllisiä, mutta parin päivän jälkeen muistaakseni about 39000.Vai pystyykö siitä hcg:stä päättelemään onko tuulimunaraskaus vai ei?
Jotenkin tää oireettomuus ei yhtään helpota asiaa..