Hätähousut himotestaajat ja piinailijat vol.4

Noniin, varhaisultrassa käyty eikä se sit menny ihan niinku strömsössä....

Siellä näkyi kohdunsisäinen raskaus, tosin sikiötä taikka sydämen sykettä ei näkynyt. Gyne sai sikiöpussin mitaksi 10,7ml ja sanoi että mitan pitää olla 15ml ennenkuin siellä voi mitään ollakaan, joten tämän perusteella arveli että raskauden kesto olisi vasta jopa 5+????!!!! Mikä ei sitten millään logiikalla voi pitää paikkaansa koska sain sen ovulaatioplussan/melkein plussan silloin 12.4, voi olla että oli plussa vasta 13.4. Mutta vähimmilläänkin viikkojen pitäisi olla ainakin 6+3. Sanoi kyllä että sydämen syke alkaa näkyä 6+3-6+4 et voidaan olla ihan niillä rajoilla..
Mut ei tässä mikään einstein tarvii olla että ymmärtää mikä on tilanne..

Gyne oli ihana ja sanoi että jos tulen uudelleen viikon kuluttua, on ihan varma että silloin siellä jo sikiö ja sykekin näkyy. Mulla ei vaan itelläni oo kovin hyvä fiilis tän asian suhteen.. Vaikee pidätellä itkua nyt.
 
Ihana kuulla, kiitos kokemuksestasi ja onnea! ❤
Kuinka pian kilpparilääkitys tehosi "lapsettomuuteen"? Ja mitä oireita kilpirauhasen vajaatoim. aiheutti sinulle? :)
Mä siis tulin raskaaksi vajiksesta huolimatta ja sain lääkityksen rv 7 muistaakseni. Mulla oli kaikki oppikirjan oireet; hiustenlähtö, painonnousu (10kg 8 viikossa :eek:, ja ei muuten tipu sitten millään:devil:), uupumus, nukuin 14h/vrk ja olin silti niin väsynyt että nukahtelin pystyyn, pahantuulisuus jne jne jne. Olin siis oikea hirviö varmaan vuoden verran, ihme ettei tullut ero :oops:
 
  • Tykkää
Reactions: Välli
Noniin, varhaisultrassa käyty eikä se sit menny ihan niinku strömsössä....

Siellä näkyi kohdunsisäinen raskaus, tosin sikiötä taikka sydämen sykettä ei näkynyt. Gyne sai sikiöpussin mitaksi 10,7ml ja sanoi että mitan pitää olla 15ml ennenkuin siellä voi mitään ollakaan, joten tämän perusteella arveli että raskauden kesto olisi vasta jopa 5+????!!!! Mikä ei sitten millään logiikalla voi pitää paikkaansa koska sain sen ovulaatioplussan/melkein plussan silloin 12.4, voi olla että oli plussa vasta 13.4. Mutta vähimmilläänkin viikkojen pitäisi olla ainakin 6+3. Sanoi kyllä että sydämen syke alkaa näkyä 6+3-6+4 et voidaan olla ihan niillä rajoilla..
Mut ei tässä mikään einstein tarvii olla että ymmärtää mikä on tilanne..

Gyne oli ihana ja sanoi että jos tulen uudelleen viikon kuluttua, on ihan varma että silloin siellä jo sikiö ja sykekin näkyy. Mulla ei vaan itelläni oo kovin hyvä fiilis tän asian suhteen.. Vaikee pidätellä itkua nyt.
Voi ei :cry: haleja!
 
Noniin, varhaisultrassa käyty eikä se sit menny ihan niinku strömsössä....

Siellä näkyi kohdunsisäinen raskaus, tosin sikiötä taikka sydämen sykettä ei näkynyt. Gyne sai sikiöpussin mitaksi 10,7ml ja sanoi että mitan pitää olla 15ml ennenkuin siellä voi mitään ollakaan, joten tämän perusteella arveli että raskauden kesto olisi vasta jopa 5+????!!!! Mikä ei sitten millään logiikalla voi pitää paikkaansa koska sain sen ovulaatioplussan/melkein plussan silloin 12.4, voi olla että oli plussa vasta 13.4. Mutta vähimmilläänkin viikkojen pitäisi olla ainakin 6+3. Sanoi kyllä että sydämen syke alkaa näkyä 6+3-6+4 et voidaan olla ihan niillä rajoilla..
Mut ei tässä mikään einstein tarvii olla että ymmärtää mikä on tilanne..

Gyne oli ihana ja sanoi että jos tulen uudelleen viikon kuluttua, on ihan varma että silloin siellä jo sikiö ja sykekin näkyy. Mulla ei vaan itelläni oo kovin hyvä fiilis tän asian suhteen.. Vaikee pidätellä itkua nyt.
Mulla kahdesta raskaudesta kokemus kun rv6+3 ultrassa käynyt ja näkynyt pelkkä pussi. Sanottu että voin odotella vuotoa. Odottelin molemmilla kerroilla rv8,menin uudestaan yksityiselle ja siellähän pienet sydämet sykki molemmilla kerroilla. Toivottavasti sulla jotain vastaavaa. Haleja ja jaksuja odotella uutta ultraa.
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82
Veeruli, älä heita kievestä kaivoon. Melkeen plussa ovistesti 12.4 tarkoittaa, etta ovis todennakoisesti on tapahtunut 13-14.4. Ja munasolu matka kohtuun voi ottaa parikin paivaa, ja hedelmoittyneen munasolun kiinnittyminen voi ottaa 5-12 paivaa siihen paalle, eli jos olet siina hitaammassa paassa, gynen arvioimat viikot pitaa helposti paikkansa.

Kannattaa siis muistaa, ovistestien plussa on noin 12-36h ennen varsinaista munasolun irtoamista.
 
  • Tykkää
Reactions: nelHM
Noniin, varhaisultrassa käyty eikä se sit menny ihan niinku strömsössä....

Siellä näkyi kohdunsisäinen raskaus, tosin sikiötä taikka sydämen sykettä ei näkynyt. Gyne sai sikiöpussin mitaksi 10,7ml ja sanoi että mitan pitää olla 15ml ennenkuin siellä voi mitään ollakaan, joten tämän perusteella arveli että raskauden kesto olisi vasta jopa 5+????!!!! Mikä ei sitten millään logiikalla voi pitää paikkaansa koska sain sen ovulaatioplussan/melkein plussan silloin 12.4, voi olla että oli plussa vasta 13.4. Mutta vähimmilläänkin viikkojen pitäisi olla ainakin 6+3. Sanoi kyllä että sydämen syke alkaa näkyä 6+3-6+4 et voidaan olla ihan niillä rajoilla..
Mut ei tässä mikään einstein tarvii olla että ymmärtää mikä on tilanne..

Gyne oli ihana ja sanoi että jos tulen uudelleen viikon kuluttua, on ihan varma että silloin siellä jo sikiö ja sykekin näkyy. Mulla ei vaan itelläni oo kovin hyvä fiilis tän asian suhteen.. Vaikee pidätellä itkua nyt.
Älä vielä vajoa synkkyyteen. Itsekin menin ultraan kun viikkoja piti olla jo 7+
Samoin kävi, alkiota ei näkynyt kunnolla ja lääkäri arvioi raskauden kestoksi 5 tai max 6 viikkoa ja kehotti tulemaan viikon päästä uudelleen, en tosin mennyt kun jotenkin olin niin hölmön luottavaisena että ihan ok se on :D
Olin itsekin saanut kierrosta ovisplussat jne. joiden mukaan olisi pitänyt tosiaan olla sen 7+ mutta muuta syytä en sitten keksinyt kuin että joko lutenisoivat hormonit olleet korkealla, mutta ovis ei tapahtunutkaan silloin vaan sitten myöhemmin. Tai sitten oli ollut kaksi ovulaatiota.
Kaveri joka tapauksessa istuskelee sylissä ja hekottelee näppiksen äänille (y)

Isot peukut sinne ja toivottavasti on vain luultua nuorempi kyytiläinen kyseessä :)
 
:unsure::unsure:

Sitä mäkin toivon. :( Ihan kilpparit, keliakiat, jotkut hormonit jne. Nyt on yk 10 menossa ja toinen haaveissa. Vaan ei meinaa kuulua, esikoinen tuli 5 kierrosta. Lääkäri epäili että hormoneissa häikkää, tammikuussa kävin gynellä ja sillon ei ainakaan näkynyt että ovuloisin. Eli siitä kierrosta en ainakaan ovuloinut sillon. Sen jälkeen testit tummuneet kuitenkin aina ovulaatioplussaksi mutta eihän se sitä sano kait :( Terolutia söin 3 kiertoa keltarauhasen vajaatoimintaan. :unsure: Kauhee omanapa-kirjoitus. Mutta ehkä tästä voi olla vertaistukeakin jollekkin/ jollain omia kokemuksia. Kuulisin mielelläni. Nyt menossa Terojen jälkeen toinen "oma" kierto.
Minulta löytyi keliakia kun selviteltiin lapsettomuuden syytä. On muuten hoitamattomana hemmetin tehokas "ehkäisykeino" (n)
Positiivista kuitenkin on, että mikäli sellainen löytyy niin on ns. helposti korjattavissa, vaikkakin tietty loppuelämä muuttuu täysin gluteenittomaksi + lapset pitää käyttää kolmen vuoden välein kontrolleissa kun on sen verran periytyvää sorttia.

Meillä meni palttiarallaa ~1,5 vuotta raskautumiseen kun gluteenito ruokavaliohoito oli aloitettu. Aika pitkään, joillain napsahtaa jo ihan parin kuukauden jälkeen.
 
Kiitos haleista ja kannustavista viesteistä <3

Ei kai tosiaan kannata kirvestä heittää kaivoon ja gynekin sanoi, että älä nyt murehdi ja tule käymään viikon päästä uudelleen niin saadaan katsottua kunnolla ne raskausviikot. Ja sanoi ettei ne ovulaatiotestit todellakaan ole mitään 100% varmoja. Ja sanoi vielä että kaikki näyttää olevan oikein hyvin kunnossa, mutta pussi ei vaan vastaa laskettuja viikkoja. Mulla oli kyllä ihan selkeät ovistuntemukset sillon tiistaina, siis sattui ihan kävellä ja ekan haamun sain testiin ma 25.4 illalla, tarkoittaako se sit mitään, en tiiä.. kai ihmiset niitä haamuja saa jo dpo9 ja dpo10.

Jotenki sitä on vaan selvittävä ens maanantaihin asti ja varauduttava siihen pahimpaan.
 
Veeruli87, mulla oli vuosi sitten täsmälleen sama tilanne samoilla viikoilla, niin multa otettiin sitten samana päivänä hcg arvot ja kahden päivän päästä uudestaan. Mun tilanteessa laskusuunnassa olivat, mutta tosiaan voi ihan hyvin olla kumpi tahansa. Mulle ainaki ois ollu henkisesti liian raskasta odottaa seuraavaan ultraan, ehdin jo siinä kahden päivän aikana elätellä toivoa ja uskoa ihan liikaa siihen että kaikki on hyvin. Eli sinuna kyllä vielä pyytäisin että ottavat noi arvot, nii saat tietää nopeammin. Toivottavasti kaikki olisi hyvin. :)
 
Nii, mä en sit tiedä että helpottaisiko se verikokeen tulos mua millään tavalla vaikka se nousisikin normaalisti, koska eihän se kerro mitään jos on tuulimunaraskaus? Parempi vaan odottaa viikko, ainut mikä mua rauhoittaa on se että siellä näkyy sikiö ja syke. Turha tässä on hermolla, en voi tehdä asialle enää yhtään mitään, oli niin tai näin.

Tässä vielä kuva tämän päivä äskeisestä "sinne päin -kustusta" pc-tikusta, jonka mukaan hcg ei ole alkuajoista laskenut ainakaan radikaalisti

http://aijaa.com/Wsi3ih

Ja tässä kuva siitä tyhjästä munapussista

http://aijaa.com/EIMIkF
 
Nii, mä en sit tiedä että helpottaisiko se verikokeen tulos mua millään tavalla vaikka se nousisikin normaalisti, koska eihän se kerro mitään jos on tuulimunaraskaus? Parempi vaan odottaa viikko, ainut mikä mua rauhoittaa on se että siellä näkyy sikiö ja syke. Turha tässä on hermolla, en voi tehdä asialle enää yhtään mitään, oli niin tai näin.

Tässä vielä kuva tämän päivä äskeisestä "sinne päin -kustusta" pc-tikusta, jonka mukaan hcg ei ole alkuajoista laskenut ainakaan radikaalisti

http://aijaa.com/Wsi3ih

Ja tässä kuva siitä tyhjästä munapussista

http://aijaa.com/EIMIkF
Mitä omaan silloiseen ultrakuvaan vertaan, niin samanlaiseltahan tuo näyttää :) Älä siis vielä lannistu!
 
Noista hcg mittauksista.. Mulla se kyllä lähti sit laskuun siinä rapiat 600 kohdalla, rv oli jotain 6+.. Eli ei normaalisti noussut edes ja tuulimunasta oli kyse. Mutta tosiaan.. Asialle kun ei voi mitään, mittauttaa niitä tai ei. Itse halusin sillon tietää kun tuli olo että ei kaikki kunnossa. Arvasin heti matalasta arvosta ja ultrassa sit paljastui tyhjä pussi. Täytyy vain toivoa Veerulille parasta nyt. Tämä homma jos mikä on täysin "Herran haltuun" settiä. Haleja!

Ja mikä ihme se on kun dpot nousee niin alkaa toivomaan ja haaveilemaan entistä enemmän.. Vaikka mulla se on niin turhanpäivästä. Mutta kyllä mä silti tässä kelaan että oisko mitenkää mahdollista.. Lähinnä tän olotilan takia. Aiemmin en ole vastaavia tuntemuksia tuntenut. Pitäs heretä haaveilemasta ja varsinkin testaamasta. Pelkkää rahan tuhlausta. Mutta ehkä täällä joku voi himpun saada mun fiiliksistä kiinni.. Kukaan muu tuskin ymmärtäisi. Pitäisi minua ihan hulluna.
 
Vai pystyykö siitä hcg:stä päättelemään onko tuulimunaraskaus vai ei?

Jotenkin tää oireettomuus ei yhtään helpota asiaa..
Sen pitäis muistaakseni kahden päivän välein vähintään tuplaantua jos on normaali raskaus kyseessä, eli luulis vaikka ois tuulimuna, eikä laskussa vielä olis niin ei myöskään kuitenkaa nousis yhtä vauhdilla kun mitä kuuluis. Mutta kannattaa kysyä ja tarkastaa miten se menee, jos on tuulimuna kyseessä. Mulla oli noilla viikoilla arvot jo yli 50000, ne on niin yksilöllisiä, mutta parin päivän jälkeen muistaakseni about 39000.
 
Veerulille tsempit!

Tänään käyty lääkärineuvolassa ja 14mm sintti siellä kölli, sykekin löytyi edelleen. Laskettu aika menee nyt kuitenkin menkkoje mukaan kun heittoa sintin kokoon ei ollu yli 5 päivää. Eli sintti vastas 7+5 & menkkojen mukaan nyt 8+3

Jos ny uskaltas jo hieman uskoa että joululahja saadaan..
 
  • Tykkää
Reactions: marrasmai

Yhteistyössä