Hätähousuiset Himotestaajat ja Piinailijat Vol.3

  • Viestiketjun aloittaja mymosa
  • Ensimmäinen viesti
Mäkin pistän lusikkani soppaan tässä km asiassa. Itsellä varhainen keskenmeno (rv 6+0) yk 18. Ja kyllä mä ihan oikeasti olin iloinen että olin ylipäänsä tullut raskaaksi, vaikka tietysti olisin halunnut että se olisi synnytykseen päättynyt. Se vaaan on kun on pitkään yrittänyt niin haluaisi tietää että on edes mahdollista tulla raskaaksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Jännää
mimmi92 Juuri niin, ois ees joku toivo että ois mahdollisuus .. yli 6v. on pitkä aika ja tässä itse vanhenee, ja keho ei oo reagoinut mihinkään..

mut varhainen keskenmeno voi esim. olla kohdun ulkopuolinen, kemiallinen jne..joka ei voisi kehittyä..En nyt oikein osaisi itkeä kemiallisen raskauden perään, mutta me ihmiset olemme erillaisia, minulle se merkkaisi paljon. Ja useimmille naisille yleistä tuollainen varhainen, kaikki ei ees välttämättä tiedä sellaisesta, jollei oo himotestaaja..

Kaikki raskaudet toki toivon että menis loppuun saakka. Arvostan kyllä elämää!

Toki pidemmälle kehittynyt raskaus, sen menetystä suree, se on traaginen tapahtuma, joista ei ehkä selviä kokonaan koskaan, ja saa surra siihen on oikeus, enkä aijo sitä keneltäkään riistää, enkä kellenkään toivo sitä. Voin vain esittää pahoitteluni!
 
Viimeksi muokattu:
empuska En oikein näe mitään, mut mun näyttö on vähän pölyssä niin ehkä oon jäävi sanoo..

Mulla on kans ollut joskus vain yhden päivän menkat, mutten ollut raskaana. Tää naisen kroppa on vaa kummallinen joskus.
Onnea oviksen metsästykseen, se on kivoin vaihe..kun omassa kropassa ainut toimiva, toisille sekin on vaikeaa ja tarvii lääkkeet avuksi. <3
 
Viimeksi muokattu:
Sepä se kun reagoin siihen kun tietämättä taustoja sain kuulla asiasta että eihän se nyt niin paha ole. Ja varhaisista km.. ne on helpompia kestää kuin myöhemmät. Tai näin ainakin omalla kohdalla. jonkun toisen kohdalla voi olla eri. peace :flower:

Empuska.. en valitettavasti nyt näe.. :(
 
:hug: Theran kiva kun ymmärsit, :heart: enkä oo ollut sotajalalla, eli lepo vain, ja kun oon hypäny tänne keskustelee vasta, en oikein tiedä taustoja.

Tuo on herkkä aihe, ja sanoin aluksi vähän hassusti, selittämättä, josta sai varmaan väärän käsityksen, vähän oma syyni myös. Pyydän anteeksi, jos toin tuskaisat muistot esiin.. <3
 
Viimeksi muokattu:
itsellä on myös km tausta.
11. rasjaudesta 4 onnistui (5 lasta).
myös yksi rv 19 tehty keskeytys on koettu (toivoa ei annettu)

mulle henk kohtasesti helpottavaa oli kun edes tulin hyvin raskaaksi. ei se lohduttanut mutta tutkimukset oli helppo aloittaa kun selkeästi oli jokin vika kun kaikki meni kesken. 2 ekaa lasta tuli ongelmitta.

jossainvaiheessa plussa ei enää tuntunut millekkään. siitä alkoi vain uusi pelko. joka useimmiten osoittautu aiheelliseksi. jotenkin siihenkin turtui.

mutta, tutkimukset oli helppo kohdistaa vain minuun(mieheltä otettiin verikokeet myös), kun selkeesti miehen tavara toimi. tietty painin kovasti sen asian kanssa että vika on minussa.
mulla löytyi kilpirauhasen vajaatoiminta ja kun sain lääkityksen sain terveen tytön heti ja perään kaksostytöt.

jossain vaiheessa tuntu tosi pahalle ihmisten "on sulla jo 2 lasta" kommentit ja "jumalan tahto" kommentit varsinkin teki mut raivohulluksi. toisaalta myös " sä sentään tuut edes raskaaksi" lausahdukset. itseasiassa mikä tahansa kommentti vitutti jos tarkkoja ollaan.

mutta ymmärrän siis molemmat näkökannat nykyään kun aikoinaan en hyväksynyt kumpaakaan.
voimia lapsettomuuden ja/tai keskenmenojen kanssa painiville <3
 
Jep. Onhan se kakspiippuista. Se että mutki on tuomittu lapsettomaks eikä ole annettu toivoa. Tuloksettoman hoidon jälkeen luomu plussa --> menetys. Taas negahoitoja , luomuplussa --> menetys ja sitä rataa. On tietysti ollu "kiva" tietää että kroppa raskautuu mutta eipä se siinä menetyksen kohdalla lohduta. Lähinnä tuntuu ivalle ja kohtalon paskaiselle naurulle. Tää on siis seitsemäs raskaus ja taas katsotaan nauraako kohtalo paskaisia.
Että ymmärrän molemmat ajatukset. Enkä toivo kenellekään sitä kohtaloa kun pitää sylissään rv21 "syntynyttä " vauvaa.
 
No juu totta tuokin Tammityttö, eihän niitä oo kivaa saada montaa perään, tai ei oo kiva saada tietysti sitä yhtäkään, kyllä ymmärrän senkin kannan ja todella jos menee pitkälle ja sitten kesken se on kamalaa... Lisäys: peukkuja, että tämä kerta menee kaikki hyvin! <3

Mut silti, :attn: ajattelen vain omalle kohdalleni , et tulis ees se varhainen km kemiallinen tai kohdun ulkopuolinen..kun ei tuu YHTÄÄN mitään, olisi edes ongelma, mutta kun ei ees sitä, mun pää ei vai tahdo kestää, että kaikki totee: ei oo mitään vikaa itsessä ja miehessä ja ootte viel nii nuoria. älkää stressatko ja kyllä se siitä. ja silti mistää luomuista, insseistä ja ivf hoidoista ei tule reaktiota.

Noh tää menee ny surkeeksi nää mun ajatukset..
 
Viimeksi muokattu:
No ehkä omalla kohdalla pitää kituu täs ivf hoidoissa jonkun aikaa ja sitten heitän hanskat naulaan.. se vaan kun jotai toivoo ja haluu ei oo helppo päästää irti.. omasta piinastaan. mutta nyt synkät ajatukset nurkkaan..

Mä luulen, et mun pitää vaan olla jatkossa koira ihminen :D jos ei muuta suoda.
 
Viimeksi muokattu:
Että näin.


Ei ole tällaisesta kokemusta niin en oikein tiedä mitä nyt pitäisi tehdä? Odotanko vain että vuoto alkaa vai pitäisikö tässä soittaa neuvolaan/lääkäriin?
:hug: En osaa sanoa kun mulla on aina jäänyt kesken keskenmeno. Ei mitään vuotoja koskaan tullut eikä kipuja. Pitäiskö sun soittaa neuvolaan ja kysyä verikokeeseen lähetettä?
 
Kiitos kaikille viivojeni tulkitsemisesta <3 ja halaus kaikille näiden rankkojen keskustelujen keskelle :hug: itsellähän nyt ensimmäinen km (tuulimuna) takana, ja en oikein tiedä miten siihen suhtautuisin...nyt ainakin pelkään enemmän kuin ennen... Ja nyt vielä kun on ollut vähän ihme kipuilua tuolla alavatsalla, yöllä melkein olin varma että kohta vuotaa, mut ei aamulla mitään ollu tullu... Näyttäis pyyhkiessä tulevan vähän jotain sellaista keltaista limaa (vähän kuin keltaista räkää), semmosia pieniä kököjä...taidan repiä siitä nyt stressiä... Vähän alaselkäkin jomoilee, noi vatsakivut on ihan eri kuin menkkoja ennen/aikana...

Apteekista lähti tänään mukaan 2 apteekin omaa ja 2 digiä, voin seurailla jos digiin jotain viikkoja ilmestyy että kuinka ne muuttuu (tai on muuttumatta niinko viimeks), huomenna ajattelin tehdä yhden liuskan ja mahd. apteekin oman, ja jos jotain viivaa näkyvissä ni varmaan soitella jo hetimiten terkalle. Jo sen hepatiittitehosteenki takia, enkä tiedä miten täällä pääsis polille varhaisultraan, vai menenkö yksityiselle (jos sinne asti koskaan pääsen...)
 

Yhteistyössä