Tässä vaiheessa mut voi varmaan laskea omanlaisekseen "piinailijaksi". Eikä sitä paitsi ole eka kerta kun pelkään olevani raskaana, joten se tunteiden vuoristorata on pariin kertaan koettu.
Taustana siis, että lopetin noin vuosi sitten pillerit, jonka jälkeen kierto on ollut 25-30 päivää. Jokaisten menkkojen alkamispäivän olen merkannut kalenteriin. Ehkäisynä on ollut käytössä keskeytetty/varmat päivät (kp 21-> kunnes menkat alkaa), tai kumi jos haluaa laueta sisään muuten. Ajatuksella, että ei olisi katastroofi vaikka lapsi tulisi. Mutta ei siis ole näkynyt, joten olen miettinyt että joko toimii tai olen maho (miehellä on yksi lapsi)
Nyt otettiin kuiten tietoinen riski kp 10. Nauroin jälkeenpäin miehelle kun puhuttiin asiasta, että harvapa kerrasta tulee raskaaksi. Sillä mielellä myös olin...
Kunnes, iski elämäni ensimmäinen virtsatietulehdus kp 21. Jatkuva pissahätä heti aamusta. Olin vielä vanhempieni luona toisella puolella maata viettämässä viikonloppua, mutta ei siinä auttanut kuin mennä terveyskeskukseen. Hoitaja kyseli kovasti mahdollisuudesta että olen raskaana, johon vastasin että enhän mä tässä vaiheessa tietäisi vaikka olisin. Kehotti tekemään raskaustestin heti jos ei menkkoja kuulu.
Isänpäivänä vanhempani olivat tehneet ihanaa ruokaa - sain sen hädin tuskin alas. Kun äiti vei kahvikupin ohitseni isälleni, hajusta tuli todella huono olo. Jälkiruokaa, herkkuani, en voinut syödä ollenkaan, oli pakko mennä sohvalle makaamaan etten oksentaisi. Ja nämä eivät olleet mitään lieviä tai mielen teettämiä "oireita" (niistäkin on kokemusta). Tosin luin saamistani antibiooteista, että voivat aiheuttaa pahoinvointia, ja tämän sanoinkin vanhemmilleni, koska en todellakaan halua että he epäilisivät minun olevan raskaana tässä vaiheessa ja yritin siellä käyttäytyä mahdollisimman "terveesti".
Tämän jälkeen mulla oli myös tissit aivan uskomattoman kipeenä. Olen ennen kuvitellut tavallista menkkoja edeltävää aristusta raskauden aiheuttamaksi, mutta tämä on ollut erilaista kipua kuin ennen. Olen myös yrittänyt miettiä vaihtoehtoisia selityksiä. Tuskinpa antibiootit kuitenkaan tätä aiheuttavat? Entä lentäminen? Kuljin lentäen edes takaisin vanhempieni luo...
Eilen illalla oli ihan sellainen rauhallinen, varma olo, että tällä kertaa todella olen raskaana. Sanoin siitä miehellekin. Tätä kirjoittaessa tosin tämä varmuus on hieman hälvennyt, ja tissienkin arkuus tuntuu melko "normaalilta".
Hitsi, 28 kp:n mukaan (kahdet edelliset menkat olleet tasan 28) menkkojen pitäisi alkaa vasta sunnuntaina. Lauantaina oli tarkoitus (mulle tosi harvinaista) juoda, joten pitäisi varmaan tehdä testi?
Himotestaajaksi en kuitenkaan itseäni laske, vaan päinvastoin haluaisin, että kun teen testin, voisin luottaa tulokseen, eikä ainakaan tarvitsisi olla jatkuvasti testaamassa. Tulee kalliiksikin