Hätähousuiset Himotestaajat ja Piinailijat Vol.3

  • Viestiketjun aloittaja mymosa
  • Ensimmäinen viesti
nelHM ,sitä minäkin kovasti toivon, että nyt kävis tärppi! :) Joo, olen testannut jo monta r-testiä.. eilen niihin hieman tuli jtn haaleaa näkyviin. Mut veikkaan, että ne reagoi vahvaan ovikseen. Vieläki jomottelee tuolla kohdun kohdilla (keskellä) tietyt asennot, istumaan meno ja istumasta nousu.
 
Iltaa kaikille. Pitkään sivusta seuranneena päätin taas liittyä joukkoon. Eli nyt on menossa dpo 9-10. Ovista en tässä kuussa testannu. Sanokaa näänkö harhoja ja jos en niin onko noihin pc:n liuskoihin alkanu tulemaan viivanpaikkoja?

menin jotain ihme filttereitä käyttämään ajjaassa ja en saa sitä normaaliks





koneen näytössä se viiva häviää mut kännykällä ihan selkee. Tai sit se on toi aijaa
 
Onnea plussaneille :heart:

ON: dpo 6 (oletetun oviksen mukaan.. En siis tikuttele) jännittää... Eilen alkoi virtsatietulehdus ja tänään sain raskaudelle turvalliset antibiootit sen hoitoon..Nyt jännitellään..

Yemi kp 21/28 yk2
 
Tässä vaiheessa mut voi varmaan laskea omanlaisekseen "piinailijaksi". Eikä sitä paitsi ole eka kerta kun pelkään olevani raskaana, joten se tunteiden vuoristorata on pariin kertaan koettu.

Taustana siis, että lopetin noin vuosi sitten pillerit, jonka jälkeen kierto on ollut 25-30 päivää. Jokaisten menkkojen alkamispäivän olen merkannut kalenteriin. Ehkäisynä on ollut käytössä keskeytetty/varmat päivät (kp 21-> kunnes menkat alkaa), tai kumi jos haluaa laueta sisään muuten. Ajatuksella, että ei olisi katastroofi vaikka lapsi tulisi. Mutta ei siis ole näkynyt, joten olen miettinyt että joko toimii tai olen maho (miehellä on yksi lapsi) :p

Nyt otettiin kuiten tietoinen riski kp 10. Nauroin jälkeenpäin miehelle kun puhuttiin asiasta, että harvapa kerrasta tulee raskaaksi. Sillä mielellä myös olin...

Kunnes, iski elämäni ensimmäinen virtsatietulehdus kp 21. Jatkuva pissahätä heti aamusta. Olin vielä vanhempieni luona toisella puolella maata viettämässä viikonloppua, mutta ei siinä auttanut kuin mennä terveyskeskukseen. Hoitaja kyseli kovasti mahdollisuudesta että olen raskaana, johon vastasin että enhän mä tässä vaiheessa tietäisi vaikka olisin. Kehotti tekemään raskaustestin heti jos ei menkkoja kuulu.

Isänpäivänä vanhempani olivat tehneet ihanaa ruokaa - sain sen hädin tuskin alas. Kun äiti vei kahvikupin ohitseni isälleni, hajusta tuli todella huono olo. Jälkiruokaa, herkkuani, en voinut syödä ollenkaan, oli pakko mennä sohvalle makaamaan etten oksentaisi. Ja nämä eivät olleet mitään lieviä tai mielen teettämiä "oireita" (niistäkin on kokemusta). Tosin luin saamistani antibiooteista, että voivat aiheuttaa pahoinvointia, ja tämän sanoinkin vanhemmilleni, koska en todellakaan halua että he epäilisivät minun olevan raskaana tässä vaiheessa ja yritin siellä käyttäytyä mahdollisimman "terveesti".

Tämän jälkeen mulla oli myös tissit aivan uskomattoman kipeenä. Olen ennen kuvitellut tavallista menkkoja edeltävää aristusta raskauden aiheuttamaksi, mutta tämä on ollut erilaista kipua kuin ennen. Olen myös yrittänyt miettiä vaihtoehtoisia selityksiä. Tuskinpa antibiootit kuitenkaan tätä aiheuttavat? Entä lentäminen? Kuljin lentäen edes takaisin vanhempieni luo...

Eilen illalla oli ihan sellainen rauhallinen, varma olo, että tällä kertaa todella olen raskaana. Sanoin siitä miehellekin. Tätä kirjoittaessa tosin tämä varmuus on hieman hälvennyt, ja tissienkin arkuus tuntuu melko "normaalilta".

Hitsi, 28 kp:n mukaan (kahdet edelliset menkat olleet tasan 28) menkkojen pitäisi alkaa vasta sunnuntaina. Lauantaina oli tarkoitus (mulle tosi harvinaista) juoda, joten pitäisi varmaan tehdä testi?

Himotestaajaksi en kuitenkaan itseäni laske, vaan päinvastoin haluaisin, että kun teen testin, voisin luottaa tulokseen, eikä ainakaan tarvitsisi olla jatkuvasti testaamassa. Tulee kalliiksikin :p
 
Unohdin vielä, että viime yönä en saanut unta, kun vatsa tuntui oudolle. Sama jatkui tänään kun yritin käydä nukkumaan. Sellainen painon tunne alavatsassa, ihan kuin vatsa pömpöttäisi ja olisi tiellä. Auttaa vähän kun laittaa käden päälle ja "pitää kiinni vatsastaan". Kun nousee ylös ja lähtee liikkeellekin, niin tuntuu hassulta kävellä... Tuli taas ihan 100% olo, että kyllä mä raskaana olen. Eipä ole koskaan ennen ollut mitään vastaavaa...

Ja oikeastihan olen alipainon ja normaalipainon välimaastossa, joten mulla on tämän "pömpöttävän vatsan" (no siltä se tuntuu!) kohdalla kuoppa ja sivuilla törröttävät lonkkaluut. Eikä edes vatsa millään lailla sekaisin tai kaasua :D Sinänsä painon tunne voisi ehkä liittyä tuon virtsiksen jälkimaininkeihin, mutta eipä mulla tällaista ollut silloin aiemmin, ja nyt on antibioottikin jo syöty ja virtsiksen oireet muuten poissa.
 
Tänään dpo 11-14 ja testi nega. Ainakin pikku hiljaa alkaa hahmottunut milloin on ollu tuo ovis :) jotenkin vaan nuo davidin liusketestit ei vakuuta mua... Ehkä toivon raskautta vaan niin paljon etten hyväksy negaa :D no pe ostan tarvittaessa apteekin oman :) oireet voi olla kumpaa vaan...

Adel ja ninja: en nää teidän testeissä mitään. Sori.
 
kyllä ne viivat taitaa vahvistua, jos nyt näkyisi tietokoneellakin katsottuna. Tuossa muuten yksi testeistä first response, kaikista paras testi mun mielestä. Ikinä ei ole turhia haamuja antanut, toisin kuin pc. Viiva tosin näkyi pcssä ja apteekin omassa ensin selkeämmin, mutta first responsessa vahvistuu nopeiten. Huh... jospa tää testien vertailu sais nyt riittää. :D

Minni1 mä näen harmaan viivan, tuliko testiajalla? Ei muuta kuin uutta testiä putkeen! ;) ninjan, adellin ja leonellan testeissä en näe mitään..

vähintäänpuolikas: kyllä sä aika hyvin voit testin tulokseen luottaa jos la testaat ja su pitäis menkat alkaa. Jos et halua himotestata! :D mulla ei ovistestit näyttäneet ihan plussaa tässä kierrossa ollenkaan joten mulla dpo hieman hukassa... veikkaan et nyt on 11. Ja nuo sun oireet voi olla sitä ittiään, tai alitajuisesti kuvittelet ne, (mä ainakin harrastanu sitä). Ja antibiootit kyllä aiheuttaa etomista ym oireita. Tuuhan tänne sit laittaan kuva testistä! :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: sarasofia
Mitä tuumaatte, en voi tietää ennen ensi viikkoa, olenko raskaana (kuukautisia odotan alkavaksi ti-ke välillä). Tänä viikonloppuna on kemut, joissa alkoholin käytön välttäminen on hyvin vaikeaa. Ainahan sanotaan, että ei voi vahingoittaa raskautta ennen kuin se on tiedossa, mutta uskallanko oikeasti "olla normaalisti"?
 
Kaisa uskosin että voit juoda, mutta kannattaa varmaan ottaa vähän vähemmän ku normaalisti. Itellä kävi niin että oli häät rv3+1 ja heti perään häämatka ja alkoholia meni reippaasti. Lisäksi altistuin töissä liuottumille. Terve lapsi tuli kuitenkin. En odottanut siinä kierrossa tärppiä ja pitkään harmittelin kyllä että miten tulee käymään.
 
mimmi92, maltillisesti ajattelinkin ottaa jos nyt uskallan ollenkaan. Se vaan on niin, että jos ikäiseni nainen on juomatta tilanteessa, jossa se yleisesti on tapana niin raskaustoive tulee käytännössä julkiseksi tiedoksi, enkä haluaisi siitä vielä kaikille kuuluttaa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: kaalimaaankakara
kaisa27, voitko vedota olevasi autokuski tms? Migreenilääkkeet ettei saa ottaa alkoholia? Heh. Itse en ottaisi jos olis mahdollista että on raskaana mutta mulla tähän ei ole mitään tieteellisiä perusteita, vaan fiilis. Voithan vedota siihen että alkoholi voi tappaa aivosoluja tjsp. Toivotaan että menee hyvin ja on hauskat juhlat :)
 
Kaisa27 Voit ihan huoletta juoda! Eihän elämästä tulisi mitään jos pitäisi elää aina joka kk. että "jos olen raskaana". Joku oli ihan huolella juonut ja tehnyt plussan muutaman päivän päästä, oli lääkäri sanonut että ei ole mitenkään voinut vahingoittaa. Ennen plussaahan se sikiö on vielä ihan solutasolla kehittymässä. Elä normaalia elämää ja sit kun plussaat elä raskauden mukaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: kaalimaaankakara
sohvi35
Kaisa27 minä en juo kun raskaus on hartaasti toiveissa. Lasin tai kaksi voin maksimissaan ottaa mutta en enempää. Jotenkin itse vain en itselleni anna periksi, sejasama mitä muut tekee. En vain halua mokata ovulaatiota tai kiinnittymistä tms :)
 
UmmIman, olen miettinyt kaikki mahdolliset huijauskonstit ja tässä yhteydessä ne eivät mene läpi. Myös seura on sellaista, että arvaavat kyllä. :D Itselläni kyllä on ihan tosiasiallisena tietona, että ennen kuin raskaudesta tietää, niin sitä ei voi vahingoittaa, mutta tosiaan tuo kuvailemasi "fiilis" tässä kuitenkin sotii tietoa vastaan. :)

eläinystävä, kiitos vastauksesta, uskon että normaali elämä on tässä vaiheessa sallittua.
 
  • Tykkää
Reactions: eläinystävä
Ja voihan sitä ottaa vaan lasillisen tai pari viiniä tai siideriä.. ja sanoa ettei vaan maistu nyt. Ellei sitten ole joku superjuoppo joka joka bileissä vetää pään täyteen :D
Ei oo ikinä kukaan ihmetellyt juomattomuutta kun en juo muutenkaan paljoa. Eikä kyllä vaikka oisinkin juonut ja bilettänyt aiemmin.
 
Viimeksi muokattu:
Jep, tuo muutaman annoksen linja sopii kyllä minulle eikä herätä kohdallani ihmetystä muissa, mietin vaan, että onko sekään "ok", vaikka tieteen näkökulmasta tiedän sen olevan. :)
 
Suoraan omaan napaan. Lopun alkua on täällä tänään tehdyn testin jälkeen. Viiva on selkeesti haalistunut eiliseen verrattuna ja melkoiset alaselkäkivutkin on päällä. Eli eiköhän se vuoto sieltä ala kohta..Toisaalta helpotus, eipähän tarvi stressata. Sen tämä opetti et ehkä me se pikkukolmonen halutaan jonakin päivänä. Mutta ei ny ihan vielä. :) 4. keskenmenon saa pian lisätä mun "ansioluetteloon". Täytyy vaan toivoa ettei näitä tulis sitten kun oikein yrittämällä yritetään vauvaa. :heart:
Tässä tuo eilinen testi yläpuolella ja alla tämänpäiväinen.
20141112 154045

Plussatuulia kaikille!!! :heart:
 

Yhteistyössä