Heippa kaikille! Olen seuraillut tätä ketjua aktiivisesti, vaikken juuri mitään oo kirjoitellutkaan. Ajattelin nyt kuitenkin osallistua keskusteluun tuosta kohdunkaulasta.
mur-mur aika villi nettisivusto. Eipä ole kyllä mikään kovin sievä toi meidän lisääntymisvehje
Itse luin myös kohdunkaulan muutoksista joskus silloin kun raskautta alettiin yrittämään. Esikoista siis yritetty jo yli vuosi, tuloksena vain yksi kohdunulkoinen. En ole mitenkään aktiivisesti ruvennut sitä kohdunnapukkaa seurailemaan. Olen tullut siihen tulokseen, että tulen vaan hulluksi ja stressaan entistä enemmän jos rupean tarkkailemaan lämpöjä, limoja tai kohdunkaulaa... Mutta aina välillä ihan uteliaisuuttani koeilen sitä nipukkaa ihan vaan huomatakseni jotain eroja kierron eri vaiheissa. Joskus kun esim. suihkussa olen kokeillut niin se on niin ylhäällä ettei meinaa ylettyä. Tuntuu että koko käsi pitäisi tunkea sinne toosaan jos haluaa päästä tunnustelemaan. Eilen taas kun pesin pytyllä alapäätäni käsisuihkulla niin kokeilin ja sehän oli niin alhaalla ettei istuma-asennossa tarttenut kun laittaa sormi emättimen puolelle ja siinähän se heti oli! Lisäksi se oli ihan pehmeä ja "auki" keskeltä, ja tänään aamulla sitten sainkin plussan ovistestiin. Oli ihan kiva huomata, että kyllä tosiaan muutoksia tapahtuu. Jos ei huomaa sellaisia, niin tulee helposti sellanen olo että paikat ei toimi, mussa on jotain vikaa tms. Mutta tuskinpa se kovin hyväksi olis jos sitä rupeis joka päivä sormin sörkkimään
Noista hiusväreistä tuli myös mieleen... äitipuoleni on myös kampaaja ja hän ei tykkää värjätä raskaana olevien hiuksia kestoväreillä. Kyllä värjää kuulemma, mutta sanoo aina asiakkaalle ettei välttämättä ole hyväksi ja suosittelee mielummin raitoja. Onhan se varmaan tosi harvinaista, että siitä väristä jotain haittaa olisi sikiölle, mutta onhan se ymmärrettävää että näissä asioissa moni pelaa mielummin varman päälle. Tässä muuten mielenkiintoinen kirjoitus aiheesta
Kemikaalikimara: Hiusväribisneksessä leikitään kuluttajien ja ammattilaisten terveydellä