Iltatähti täällä moi! Kolme ekaa kiertoa piinailin, hermoilin ja jännitin, tunsin vahvoja oireita ja petyin. Nyt neljäs kierto oli ihan erilainen. Minua ei jotenkin kiinnostanut koko asia, lähipiirissä sattui yksi surullistakin surullisempi asia, joka sai minutkin murheelliselle haikealle tuulelle. Aloitin laihduttamaan VLCD-dieetillä ja viisi kiloa ehti pudota. Olin töissä kiireinen ja lähdin ulkomaille työreissuun. Ennen lähtöä koin parina päivänä (kp25-26) menkkamaista jomotusta. Odotin menkkoja alkavaksi työmatkalla. Testasin varulta samana päivänä kun menkkojen piti alkaa, kp 26, RFSU:n digitestillä "ei raskaana". Lähdin reissuun, en ehtinyt jännittää, samat hieman omistuiset menkkakivut tai alavatsanippailut jatkui, menkkoja ei kuulunut. Vatsa meni sekaisin jo menomatkalla, samoin tuli sellaisia "kuumia aaltoja" tai tuskanhikikohtauksia. Tässä vaiheessa aloin aavistella, etten ollut reissussa yksin
Edellisillä kahdella kerralla myös eka raskausoire oli ripuli... Mies osti sitten r-testin (PC liuskat) valmiiksi kun tulin pe-iltana kotiin, selvä viiva piirtyi, ei ihan testiviivan vahvuinen, mutta ei jättänyt arvailun varaan. Aamulla vielä varmistin, edelleen viiva piirtyi testiajan puitteissa ja eilen tein huvikseen ovistestin, siihen tuli tasavahvat viivat
Eli raskaana ollaan, laskettu aika elokuussa
Viikkoja nyt 4+5 =) Ripuli on jo helpottanut, rinnat on kosketusarat ja eilen aamulla vessanpesu meinasi alkaa yökittämään.
Eli summa summarum, oireet plussakierrossa ennen plussaa:
- vatsa sekaisin
- tuskanhiki välillä, muutenkin kuuma
- alavatsassa jomotteli usean päivän (jomottelee edelleen välillä), mutta ei niin kovaa kun menkkakivuissa, enemmän semmoista nippailua, painontunnetta
- ei tehnyt mieli suklaata kuten yleensä ennen menkkoja
- muutama päivä laskennallisen oviksen jälkeen turposi rinnat. En tiedä nyt oliko ovis laskennallisesti oikeassa paikassa vai tuolloin kun rinnat turposi. Vai oliko rintojen turpoaminen merkki kiinnittymisestä. Olivat vain päivän turvoksissa. Tässä kuussa en siis tikutellut ovista.
- olin "masentunut", näin pahoja unia, olin hyvin ahdistunut, mutta tämä voi johtua myös tuosta surutapauksesta joka sattui (poikani ikäinen lapsi kuoli tapaturmaisesti)
- hyvin runsas valkovuoto, jota ei yleensä loppukierrosta
Plussan jälkeen:
- nippailut jatkuu
- rinnat on kosketusarat
- iho hehkuu, posket punoittaa, pari hormooninäppyä tuli nenään ym minne ei yleensä tule
- runsas valkovuoto
Olisiko noin 5 kg painonpudotus sitten edesauttanut, muita vippaskonsteja ei tässä kuussa ollut käytössä.
Plussatuulia kaikille! MInä lähden kasvattamaan masua ja toivon että saan tämän pienen elokuussa syliini <3