Häpeätkö duuniasi?

• Viestiketjun aloittaja jenny
  • Ensimmäinen viesti
En häpeä. En osaa hävetä edes sitä, etten ole tehnyt koulutustani vastaavaa työtä sitten kesän 2002 :xmas:

Nyt opiskelen toista ammattia.

Eka tutkinto liiketalouden & matkailun alalta, toka tulee olemaan röntgenhoitaja.

Suzyanne
Voisi niinkin sanoa. Tai enemmän kuin työtäni, häpeän sitä etten ole käynyt kouluja ihan omaa laiskuuttani, vaikka älliä olisi enempäänkin ollut. Nyt "joudun" tekemään raskasta ja huonopalkkaista työtä, jota ei oikein kroppa meinaa kestää. (tosin nyt vanh. vapaalla, kohta hoitovapaalla)Tosin työ sinänsä on ehdottoman tärkeää työtä, vaikkakin aliarvostettua.

Sairaalassa olen laitoshuoltajana. Opiskelu on ollut vuosia mielessä, mutten ainakaan vielä ole keksinyt sopivaa alaa, kun ei tällä iällä enää viitsisi kovin montaa vuotta opiskella.

No joo
Olen merkonomi. Olen tehnyt hommia laidasta laitaan; kassana, postityöntekijänä, siivoojana, puhelinasiakaspalvelijana. Nyt opiskelen sairaanhoitajaksi. Nyt opiskellessa huomaa ettei ala kiinnosta mua pätkääkään. Huoh... Jotain kuitenkin täytyy tehdä. Kotiäidiksikään en halua, tykkään kuitenkin töissä käydä ja ansaita rahaakin.

siivooja
En. Leikkaussaleja siivoan työkseni.
Se jos häiritsee, kun joku kysyy, että missä olen töissä. Sitten kun vastaa, että sairaalassa, niin heti kysytään, että oletko hoitsu. Sen takia yleensä vastaan, että sairaalassa laitoshuoltajana, mutta ylpeänä.

Suzyanne
Alkuperäinen kirjoittaja siivooja:
Se jos häiritsee, kun joku kysyy, että missä olen töissä. Sitten kun vastaa, että sairaalassa, niin heti kysytään, että oletko hoitsu. Sen takia yleensä vastaan, että sairaalassa laitoshuoltajana, mutta ylpeänä.
Ootko mun työkaveri? :D No, kollega ainakin. =)

Taica
Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Miksi olla sellaisessa työssä, jota joutuu häpeämään? No tietysti jos ei mitään muuta vaihtoehtoa ole ollut.

Ja itse olen nuohooja ja ylpeä siitä (jos vaan enää ikinä uskallan katolle kiivetä )
Kyllä toisinaan häpeän, minulla on korkea koulutus ja siitä huolimatta olen toistaiseksi saanut (vain) myyjän töitä, joita jo opiskeluaikana tein. Koitan asennoitua niin, että täytyy olla onnellinen tällaisena aikana mistä tahansa duunista.

Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Alkuperäinen kirjoittaja Yainaba:
En häpeä, mä olen linja-autonkuljettaja
Palkka?Bussin ajo houkuttaa enemmän kuin puoliperän =)
Riippuu varmaan firmasta ja siitä saako tessin mukasta palkkaa vai jotain muuta.
Mulla on tällä hetkellä vaan osittaista ajoa ja tuurailua...kun olen hoitovapaalla samalla. Mut kyllä muakin houkuttaa enemmän kuin puoliperän ajo ( tosin bussissa on sit välillä ne ikävät matkustajat XD )

siivooja
Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Alkuperäinen kirjoittaja siivooja:
Ootko mun työkaveri? :D No, kollega ainakin. =)
Kollega kyllä, työkaveri en ;)
Pitäisikö toivottaa veretöntä, paskatonta ja eristyksetöntä Uutta Vuotta :)

hohhoijaa
Alkuperäinen kirjoittaja Niisku:
Sairaanhoitaja. En todellakaan häpeä. Häpeän ainoastaan tätä minimaalista palkkaa, jolla pitäisi pärjätä... Mutkun mun työ on niin mukavaa!
mistä johtuu että suurituloisimmat valittavat eniten? tässäkin ketjussa hoitajat ovat suunnilleen parhaiten ansaitsevia koko ketjusta, ja ainoat jotka nurisevat. (joukossa oli kokkia, siivoojaa, myyjää, nuohoojaa)

Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:
Sairaanhoitaja. En todellakaan häpeä. Häpeän ainoastaan tätä minimaalista palkkaa, jolla pitäisi pärjätä... Mutkun mun työ on niin mukavaa!
mistä johtuu että suurituloisimmat valittavat eniten? tässäkin ketjussa hoitajat ovat suunnilleen parhaiten ansaitsevia koko ketjusta, ja ainoat jotka nurisevat. (joukossa oli kokkia, siivoojaa, myyjää, nuohoojaa)
Koska sairaanhoitajan palkka ei vastaa työn vaativuutta. Eikä kyllä siivoajienkaan...

hohhoijaa
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:
Koska sairaanhoitajan palkka ei vastaa työn vaativuutta. Eikä kyllä siivoajienkaan...
höpöhöpö. tottakai vastaa siinä kuin muidenkin.

Yhteistyössä