vierailija
5.9.2021 en vielä aavistanut mitä on edessä seuraana vuonna.On vierähtänyt viikko edellisestä postauksestani.
Tämän palstan vakiokirjoittaja on nimennyt minut elämäntarinatädiksi, jos oikein muistan.
Mitään ei ole tässä maailmassa pakko lukea. Hyppää vain yli epämieluisat jorinat.
Luin eilen Anna-lehden nettisivuilta Jyrki Lehtolan kolumnin. Hän on kirjoittanut kirjan.
Olen samaa mieltä. Tunteista jauhetaan nykyään liikaa. Olen aina pitänyt suurimman osan asioistani ja tunteistani visusti ominani.
Katsoin eilen Areenalta elokuvan Jäähyväiset aseille. Tarinan lopulle oli kirjoitettu useita versioita.
Pelko ja rohkeus. Ne olivat tarinan pääsanomat. Ei kuolemaansa tarvitse pelätä.
Jos tällä palstalla ei ole soveliasta kertoa mistä on kiinnostunut, jutun aiheet kuivuvat kokoon.
Moni on käynyt tällä palstalla vain kääntymässä.
jäähyväiset aseille herätti paljon ajatuksia. Kirjailijan tyyli puhua asioista suoraan ja kaunistelematta viehättää.
Oli mukava kuunnella radiolähetys Kuopiosta. Sisareni on käymässä pk-seudulla ja hänellä on murre säilynyt puheessa.
Eipä minulla muuta ole mielen päällä. Elämäntarinaani en aio kirjoittaa kansien väliin.
Laura Malmivaaran kirja Vaiti on seuraavana lukulistalla. Minä ja moni muu tässä maassa on todennut,
että parempi antaa pölyn laskeutua. Myöhemmin asioita voi tarkastella objektiivisesti.
Aamun uutisissa puhuttiin Gazan aselevosta. Myös Ukrainaan toivotaan rauhaa.
Lueskelin Häpeä-ketjuani, enkä enää muistanut oikeastaan mitään lukemistani kirjoista. Vaiti-kirjan muistan hyvin. Laura Malmivaara on nykyään paljon mediassa suositun tv-sarjan takia.
Aamun uutisissa näytettiin videopätkää Narinkkatorilta, jonka väkijoukossa olin viime kesänä. Tilaisuudessa puhui Sanna Marin, joka osallistuu tänään käräjäoikeuden istuntoon saadakseen elää rauhassa häntä ikävästi usein lähestyneeltä mieheltä.
Vuoden 2021 mekkogateni, ja tämän talven välisellä aikajanalla olen saanut olla rauhassa ulkonäkökommenteitä yleisillä paikoilla. Sitten tapautui liukuporrasgate postireissun jälkeen ennen joulua. Sain kehut hyvistä tisseistäni, mutta ikää minulla on ulko-ovella remunneen kaljalössin mielestä liikaa. Jos paksun toppatakkini vetoketju olisi ollut kaulaani asti kiinni, olisin säästynyt ns. kehuilta. Tapaus herätti monenlaisia tunteita, joiden kirjo on värikkäämpi kuin sateenkaaren värit.
Tällä palstalla olen saanut syksystä 2020 lähtien hyvin erikoista palautetta lähinnä kirjautuneilta henkilöiltä. Heistä naisoletettu persu on ollut kaikistä ärhäköin. Hän jopa ivasi ulkonäköni Ylen uutiskuvan väkijoukosta.
Suomi on tilastojen mukaan maailman onnellisin kansa. Eikö alle kuuden miljoonan populassa ole sijaa kaikenlaisille yksilöille? Vain osa heistä ottaa osaa somekeskusteluihin. Katsoin näetistä videon, jossa radiossa ja tv:ssä esiintyvä nuori naisjuontaja kertoi miksi hän on lopettanut täysin nettikommenttien lukemisen. Hän kertoi esimerkkinä asioinnin kaupan kassalla, jossa kukaan ei hyökkää häntä vastaan ikävillä kommenteilla. Elävä elämä on onneksi mukavaa verrattuna somepalstojen kirjoituksiin. En pelkää astua kotiovesta ulos, ja kohdata ihmisiä.
Kun suljen netin, käyn asioilla. Leivoin kaurakeksejä, ja heitin taikinaan viimeiset leivinjauheet. Suolakin on lopussa. Suolaa suolaa enemmän suolaa kaikki onnistuu sanoi fakiiri lapsuuteni Papukaija-ohjelmassa. Nykytiedon mukaan liika suola ei ole terveellistä.
Kirjojen lukemista aion jatkossakin vähentää reippaasti. Yle Areenalta olen katsonut kaksi jaksoa brittisarjasta Neiti Scarlet ja herttua. Pääsen sarjan avulla 1800-luvun Lontooseen. Lontooseen minulla on jatkuva ikävä vaikka yritän maadoittaa tunteeni katsomalla brittien aamuohjelmaa. Elåmä siellä ei ole herkkua maan kurjan taloustilanteen vuoksi. Varsinkin brittieläkeläiset ovat ahtaalla.
Olin kirjoittanut tässä ketjussa, että korvakoruni tarttuvat koronamaskiin.
Selvisin koronavuosista. Olen saanut herkutteluni kuriin, ja kiristän lähes joka päivä legginsieni kuminauhaa. Jos joskus vielä saan edes yhden kivan ja ystävällisen kommentin joltain persulta tällä palstalla, elämäni on täydellistä.
Tokkopa sellaista koskaan tapahtuu. Se olisi erittäin suuri häpeä arvonsa tunteville persuille.
Näillä mennään, ja jatketaan häpeälinjalla maailman onnellisimmassa maassa lainausmerkeissä. Purran saksista en tohtinut kirjoittaa sanaakaan. Ehkä Riikka on jo siirtynyt paperisilppurin käyttöön.