Häpeä YLE!!!

Jos jotain on tällä saatu aikaiseksi niin provosoitua oikein kunnolla kansan syviä rivejä joiden joukosta suurin osa osaisi kirjoittaa Mannerheimista korkeintaan yhden rivin jos sitäkään jos olisi pakko. Nostan hattua.
Sillähän minä tässä inisen, kun paljon olen sodista lukenut/kuullut ja jotenkin tuntuu, että ne jotka sodassa olivat, ansaitsevat pikkuhiljaa kiitoksen.
 
Sillähän minä tässä inisen, kun paljon olen sodista lukenut/kuullut ja jotenkin tuntuu, että ne jotka sodassa olivat, ansaitsevat pikkuhiljaa kiitoksen.
Mun isoisä oli ja tulee aina olemaan sotaveteraani ja olen tavannut lukuisia muita ja en voisi kunnioittaa mitään enempää kuin niitä jotka ovat isänmaata aikanaan puolustaneet ja antaneet sen edestä henkensä. En myöskään voi enempää halveksia sinun kaltaisiasi jeesustelijoita tai provosoijia jotka meuhkaavat jossain saatanan internetpalstoilla jonkun täysin merkityksettömän taidepätkän innoittamana aiheesta ja vetävät siihen jotenkin veteraanit mukaan perusteeksi. Lue enemmän historiaa ja vähemmän roskamediaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia ja as if
---
Sillähän minä tässä inisen, kun paljon olen sodista lukenut/kuullut ja jotenkin tuntuu, että ne jotka sodassa olivat, ansaitsevat pikkuhiljaa kiitoksen.
Jaa että leffallako se kiitos osoitetaan? Tekemällä joku paatoksellinen kiiltokuvaelokuva Marskista? Niitä muutamaa jäljelläolevaa veteraania varten, joista puolet ovat kuuroja ja sokeita ja loput puolikuuroja ja puolisokeita? Niinkö me osoitamme arvostuksemme heitä kohtaan?

Luulen että he arvostaisivat enemmän esimerkiksi vapaaehtoistyöläisten seuraa.
 
Mun isoisä oli ja tulee aina olemaan sotaveteraani ja olen tavannut lukuisia muita ja en voisi kunnioittaa mitään enempää kuin niitä jotka ovat isänmaata aikanaan puolustaneet ja antaneet sen edestä henkensä. En myöskään voi enempää halveksia sinun kaltaisiasi jeesustelijoita tai provosoijia jotka meuhkaavat jossain saatanan internetpalstoilla jonkun täysin merkityksettömän taidepätkän innoittamana aiheesta ja vetävät siihen jotenkin veteraanit mukaan perusteeksi. Lue enemmän historiaa ja vähemmän roskamediaa.
Roskamediaa en yleensä lue, otsikot iltalehdestä/iltasanomista huomaa kaupassa käydessään.
Minä en jeesustele, en provosoi, vaan kerron rehellisen mielipiteeni, mikä ei näköjään monelle sovi..
Otin sen riskin, kun aloituksen teen, että tulee vaikka minkälaista kommenttia. Ainakin ihmiset puhuu aiheesta..
Ja tottakai tulee ristiriitoja, jokaisen mielipide on oikea-tottakai minunkin on se oikea.
Mutta kaikki riippuu siitä, miten tähän leffaan suhtautuu ja minun mielestä näyttelijä on väärä-ihan ihonvärin takia. Ollaan sitten vaikka rasisti tms.
Olisihan se ollut ihme, että tällä palstalla saisi oikean keskustelun aikaiseksi-tämä menee vaan toisten haukkumiseksi
 
  • Tykkää
Reactions: päätön
keskustelua
Roskamediaa en yleensä lue, otsikot iltalehdestä/iltasanomista huomaa kaupassa käydessään.
Minä en jeesustele, en provosoi, vaan kerron rehellisen mielipiteeni, mikä ei näköjään monelle sovi..
Otin sen riskin, kun aloituksen teen, että tulee vaikka minkälaista kommenttia. Ainakin ihmiset puhuu aiheesta..
Ja tottakai tulee ristiriitoja, jokaisen mielipide on oikea-tottakai minunkin on se oikea.
Mutta kaikki riippuu siitä, miten tähän leffaan suhtautuu ja minun mielestä näyttelijä on väärä-ihan ihonvärin takia. Ollaan sitten vaikka rasisti tms.
Olisihan se ollut ihme, että tällä palstalla saisi oikean keskustelun aikaiseksi-tämä menee vaan toisten haukkumiseksi
Tästä on jauhettu jo ties kuinka monta sivua tänään, etsi se ketju!
 
"vieras"
Sillähän minä tässä inisen, kun paljon olen sodista lukenut/kuullut ja jotenkin tuntuu, että ne jotka sodassa olivat, ansaitsevat pikkuhiljaa kiitoksen.
Eiköhän sitä ole noin miljoona parempaa tapaa kiittää veteraaneja kuin vetää herneet nenään jostain elokuvasta. Eikös ne veteraanit taistellut juuri sen takia, että tässä maassa olisi mm. ilmaisunvapaus?
 
[QUOTE="vieras";26928938]Eiköhän sitä ole noin miljoona parempaa tapaa kiittää veteraaneja kuin vetää herneet nenään jostain elokuvasta. Eikös ne veteraanit taistellut juuri sen takia, että tässä maassa olisi mm. ilmaisunvapaus?[/QUOTE]

Oman osuuteni olen tehnyt veteraanien auttamikseksi.
Turha tästä on tappelua tehdä, mulla on vankat mielipiteet, sulla toisenlaiset.
 
"vieras"
Kysy tuota niiltä, jotka elivät sota-aikana.
Mä en myöskään ymmärrä niitä, jotka luulevat puhuvansa veteraanien suulla. Veteraanitkaan eivät ole yksi kasvoton massa, jotka ovat kaikesta samaa mieltä. Toiset veteraanit varmasti kauhistuvat tästä ja toiset ovat sitä mieltä, että se on yks paskan hailee, kyllä tähän maailmaan aina elokuvia mahtuu.
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
[QUOTE="vieras";26929000]Mä en myöskään ymmärrä niitä, jotka luulevat puhuvansa veteraanien suulla. Veteraanitkaan eivät ole yksi kasvoton massa, jotka ovat kaikesta samaa mieltä. Toiset veteraanit varmasti kauhistuvat tästä ja toiset ovat sitä mieltä, että se on yks paskan hailee, kyllä tähän maailmaan aina elokuvia mahtuu.[/QUOTE]

Ja samoin mahtuu mielipiteitä.
 
"vieras"
Kysy tuota niiltä, jotka elivät sota-aikana.
Sota-aikana eläneet ihmiset eivät olleet mitään yksimielistä massaa. Isoisoäitini joutui nuorena evakkoon rakkaasta Viipuristaan ja hän ei todellakaan ollut mikään Mannerheim-fani.

Toiseksi, sota-aika ja siitä toipuminen olisi voinut olla suomalaisille helpompaa ja maksanut vähemmän ihmishenkiä jos Mannerheim ei olisi ollut innolla ajamassa Suomea uuteen sotaan.
 

Yhteistyössä