häntäluu

haluaisin kysyä että onko kellään muulla ollu tämmöstä vastaavanlaista tilannetta!!
eli kun esikoistani synnytin,ponnistusvaiheessa kuului häntäluustani napsahdus(jota mieheni kutsui PAUKAHDUKSEKSI)joka ei silloin käynyt kipeää koska mulla oli epiduraali puudutus,eikä kätilökään silloin vielä tienny mistä se edes kuului..sanoi vain että enpä oo ennen tuommosta kuullu!!myöhemmin tajusin että se kuului häntäluusta koska se oli niin kipeä että en pystynyt istumaan enka meinannu sängystä päästä ylös!kesti kauan ennen kuin se parantui,enkä vieläkään tiedä mitä sille häntäluulle siinä synnytyksessä tapahtui..en oo käyny röntgenissä vaikka olis kyllä pitäny!onko kenelläkään ollu vastaavanlaista!??
 
mulla kans ihan sama juttu kävi synnytyksessä!! paukahti ja ihmettelin et mikä oli ja kerkesin sen unohtaa, mut sitten ku epiduraali loppu ni kyllä sattu!! tyttö synty marraskuun lopulla ja vieläkin hankalaa istua saatikka nousta seisomaan..onko tietoa kauako tää viel sattuu? pitää jälkitarkastuksessa kysästä..
 
mä jo luulin et oon ainut ja jotenki poikkeus ;) meidän poitsu synty tammikuun lopuss 2005 ja muistaakseni en vielä huhtikuussakaan pystyny istumaan kunnolla.kävin just lääkärissä ja kysäisin asiasta..se vaan sano et eipä sille voi mitään tehdä..kyllä se siitä paranee ajan kanssa!mut mulla on vieläki kipee jos istun jossain "väärässä"asennossa kauan!
 
ai ai ai
Mulla oli sama juttu.
Ja nyt pelottaa ihan sairaasti mennä synnyttämään jos se taas murtuu :eek:
Eikö sille tosiaan voi tehdä mitään?
Mulla la maaliskuussa.Millonkas sulla?
 
Minulla ei ole synnytyksessä murtunut häntäluu vaan kerran rullaluistellessa keväällä 2001 ja voin sanoa, että vieläkin välillä oireilee. Esikoista kun odotin niin pelotti kovasti, että kivut taas tulevat takaisin, mutta ei oikeastaan tullut kuin ihan parin viimeisen viikon aikana eikä onneksi kovin kovina.
 
joo..näin lääkäri ainaki mulle sanoi ettei asialle mitään voi tehdä!mut se oliki vaan tavallinen neuvola lääkäri joka ei tienny mitään!mua pelottaa myös!ei kai voi ku toivoa ettei niin kävis uudestaan!!mullaki laskettu aika maaliskuussa!! =) jos jotaki kiinnostaa jutella enemmän niin laittakaa sähkäriä..anna.ypparila@luukku.com =)
 
Mulla on myös joskus murtunut häntäluu,ei kylläkään synnytyksen yhteydes.
Mutta pelottaa kovasti mennä synnyttämään,kun kaikki ovat pelotelleet että se siitä jotenkin paukahtaa :(

Onko muilla mennyt häntäluu uudestaan synnytyksessä?
 
AuteroAhkera
Mä satutin häntäluun penskana lumilaudan kanssa. En koskaan käyny lääkärissä tms, koska varmasti jos olis murtunu tms, niin olis kyllä ollu kippeempi ja lääkärissä käynti pakollinen. Nyt kun olen toista kertaa raskaana, häntäluu on välillä #&%£$!* kipeä! \|O :ashamed:
 
Mulla murtu häntäluu synnytyksessä heinäkuussa 2004. Kauan aikaa oli TOSI kipee ja on sitä edelleen. Ens kuussa ois uuden tulokkaan laskettu aika ja kyllä vaan synnytys jännittää.
Oon kuullu,et jos häntäluu on joskus murtunu,ni sillon paras synnytysasento ois jokin pystyasennoista.
 

Yhteistyössä