Tyttäreni on pienehkön ala-asteen kakkosluokalla. Ensimmäinen vuosi oli minusta tarpeettoman "hurja" 1-3 oppilaan toimesta: huutelua, haistattelua, juoksemista, lyömistä, pientä kiusaa, tavaroiden heitttelyä ym. viihdettä niin tunnilla kuin välitunnillakin. Keskustelin asiasta opettajan ja rehtorin kanssa ja todettiin asia olevaksi ja jotain tarpeen tehdäkin.
Kakkonen alkoi ja tilanne jatkuu jokseenkin samana eikä mitään muutosta asioissa. Samat sällit edelleen luokalla, ei avustajaa eikä muuta ylimääräistä kapasiteettia.
Miten tällaiset asiat yleensä otetaan käsittelyyn, jotta jotain saaadaan muutettua? Onko vain näiden vilkkaiden lasten vanhempien käsissä hankkia lausuntoja tahi muuta vastaavaa, jotta rahaa ja resursseja saadaan jonkin tekemiseen? Eikö tässä pelaa minkäänlainen demokratia? Kertokaa joku, jos tiedätte, mitä tehtävissä ja mitä kautta. Tympäsee, millainen aloitus opintielle muilla on täydessä hulinassa ( opettajan luonnehdinta tunnin kulusta.......), eihän se tuollain pidä mennä! Kieltämättä vaikea samaistua pikku häiriköihin, mutta ei tämä heillekään voi paras tilanne olla.
Kakkonen alkoi ja tilanne jatkuu jokseenkin samana eikä mitään muutosta asioissa. Samat sällit edelleen luokalla, ei avustajaa eikä muuta ylimääräistä kapasiteettia.
Miten tällaiset asiat yleensä otetaan käsittelyyn, jotta jotain saaadaan muutettua? Onko vain näiden vilkkaiden lasten vanhempien käsissä hankkia lausuntoja tahi muuta vastaavaa, jotta rahaa ja resursseja saadaan jonkin tekemiseen? Eikö tässä pelaa minkäänlainen demokratia? Kertokaa joku, jos tiedätte, mitä tehtävissä ja mitä kautta. Tympäsee, millainen aloitus opintielle muilla on täydessä hulinassa ( opettajan luonnehdinta tunnin kulusta.......), eihän se tuollain pidä mennä! Kieltämättä vaikea samaistua pikku häiriköihin, mutta ei tämä heillekään voi paras tilanne olla.