Häihin menossa: otetaanko lapset mukaan vai ei?

  • Viestiketjun aloittaja Iiris
  • Ensimmäinen viesti
Iiris
Eli lapset on 1- ja 3-vuotiaat. Vaihtoehtona on, että otetaan lapset mukaan ja tullaan ajoissa pois, eli lähdetään viim. klo 19 kotiin.
Tai jätetään lapset kotiin hoitajalle ja mennään miehen kanssa kaksistaan, jäädään yöksi ja tullaan seuraavana päivänä pois.
Pienempi lapsista ei ole ollut vielä hoidossa juuri yhtään.
Kun ei osata päättää kumminko tehtäisiin.

Kaikki sukulaiset ei ole nähneet tätä pienempää lapsista ollenkaan eikä lapsia muutoinkaan pitkään aikaan. Jos ottaisi lapset mukaan niin tulis sekin vaiva samalla hoidettua....Toisaalta lapsien kanssa juhlissa on rankkaa eikä saada itse juhlittua/relattua ollenkaan.

Mielipiteitä, miten tekisit??!

Ja vaihtoehtona ei ole sitä, että ottaisi lapset mukaan ja joku hakisi ne ajoissa pois. Ihan käytännön syistä tämä ei onnistu.
 
en taatusti ottais
en ottais lapsia mukaan,menee vahtimiseksi ja ei muutkaan vieraat tykkää huutavia kakaroita
juhlatunnelmaa pilaamassa.häät on morsiusparin eikä rääkyvien ja kiukuttelevien ölinä.
 
Meille tuli kanssa kutsu ja jos menemme niin emme ota poikaa mukaan. Kutsussa ei ollut maininta, mutta tähän asti on oletettu pojan osallistuvan vaikkei kutsujille ole tullu mieleen mainita hänetkin kutsussa. Enää en viitsi ihmetellä ja mennään kaksin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja en taatusti ottais:
en ottais lapsia mukaan,menee vahtimiseksi ja ei muutkaan vieraat tykkää huutavia kakaroita
juhlatunnelmaa pilaamassa.häät on morsiusparin eikä rääkyvien ja kiukuttelevien ölinä.
Aivan. Siksi en ota minäkään kun siitä ei mitään tulisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja en taatusti ottais:
en ottais lapsia mukaan,menee vahtimiseksi ja ei muutkaan vieraat tykkää huutavia kakaroita
juhlatunnelmaa pilaamassa.häät on morsiusparin eikä rääkyvien ja kiukuttelevien ölinä.
jos morsiuspari ei itse oo kokenut tarpeelliseks kieltää lastentuloa häihin,niin tuskinpa heitä sitten haittaakaan ne "huutavat,rääkyvät kiukuttelevat kakarat".
 
tytönjapoikienmamma
Jättäisin lapset hoitajalle. Tosin mua häiritsee hääjuhlassa huimattavasti enemmän ne örveltävät aikuiset. Ja meidän tyttö 6v. esim. osaa käyttäytyä takuulla fiksummin kuin moni aikuinen...
 
helena
jättäisin lapset kotiin, ihan itseni takia, ihana joskus juhlia ilman lasta ja miehen kanssa kaksistaan.

Kyllä ne lapset pääsee sitten vähän vanhempana mukaan kun on helpompi niiden kanssa olla. Sitä paitsi klo 19 aikaan juhlista lähtiessä taitaa olla vielä paljon ohjelmaa näkemättä.
 
Vieras
Mä ottaisin lapset mukaan. Just tuo, ettei sukulaiset ole nähneet jne. vaikuttaisi mun päätökseeni. Ja jos ne kerran ovat sukuhäät, niin kyllä ainakin meidän suvussa yleensä kaikki tulee lasten kanssa. Sekin siis vielä. Kyllä sukulaiset meillä ihmettelisi, jos mentäisiin häihin ilman lapsia.
 
Sindi
Meillä on kahdet häät kesällä ja lapset jää hoitajille vaikka toinen on vielä pieni vauva. Tosin tullaan yöllä kotiin mut kuitenkin. Mä en jaksais kokoajan vahtia lapsia ja koittaa saada niitä käyttäytymään niin ettei olis häiriöksi, ei itse pystyis nauttiin juhlista ollenkaan. Imetyksen takia en mitään isommin voi alkoholia juoda joten se ei ole motivaationa jättää lapsia kotiin vaan pelkästään se että haluan itse nauttia juhlasta ja kun tietää että pienille lapsille tuollaiset tilanteet on useimmiten vain stressaavia niin siksi näin.
 
ap
Kiitoksia mielipiteistä.Tosi vaikea päätös, kun toisaalta haluaisi, että miehen sukulaiset näkisivät lapsia. Toisaalta haluaisi juhlia rauhassa. ja toisaalta toi meidän kolmen vanha prinsessa on niin menossa juhliin ja tanssimaan :)
 
Kyy
Minä päättäisin sillä kuinka läheisiä hääpari on. Jos ovat läheisiä, haluaisin toki juhlia kunnolla myöhään heidän kanssaan. Jos taas vähän kaukaisempia, niin ottaisin lapset mukaan ja lähtisin ajoissa. Ja kait nyt tuostä klo 19 lähtöajasta voi joustaa tunnin pari? Vaikka sit olisikin vasta yöllä kotona?
 
x
Lähtisin kahdestaan miehen kanssa. Saisi itse olla rauhassa häissä: syödä, kahvitella ja jutustella tuttujen ja sukulaisten kanssa. Jos lapset ovat mukana, niin aika menee enemmän tai vähemmän niiden perässä juoksemiseen, tai ainakin pitää vuorotella miehen kanssa "syö sä nyt, mä syön sit kohta, mä haen kakkua vanhemmalle, ota sä nyt nuorempi..." jne. Yksi ilta ilman lapsia tekee terää!
 
ap
Niin, sulhanen on ollut miehellä läheinen lapsuus- ja osittain nuoruusvuosina. Enää eivät juurikaan pidä yhteyttä, nähdään heitä ehkä kerran vuodessa. On siis mieheni serkku tämä sulhanen. tuleva vaimo ei ole meille läheinen eikä tuttu paremmin, nähty hänet ehkä n. 3 kertaa.
Tuo meidän 1-vuotias ei kyllä jaksa valvoa pidempään, sitten se vaa kiukkuaa loppuilaan, joten klo 19 poislähteminen on pakko.
 
Alkuperäinen kirjoittaja en taatusti ottais:
en ottais lapsia mukaan,menee vahtimiseksi ja ei muutkaan vieraat tykkää huutavia kakaroita
juhlatunnelmaa pilaamassa.häät on morsiusparin eikä rääkyvien ja kiukuttelevien ölinä.
Aijaa. Mä ainakin toivoisin että meidän häihin tulis mahdollisimman paljon lapsivieraita! Lapsethan sitä tunnelmaa nimenomaan tekee. Perhejuhlassa.
 

Yhteistyössä