Häävalssista

  • Viestiketjun aloittaja TominMami
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2007 klo 14:38 tässä kirjoitti:
Akselin ja Elinan häävalssi on hyvä,varsinki jos Timo Rautiainen sen esittää(takorautaa cd:llä) Se on semmonen nuorekas valssi.
Ja toinen hyvä on :Tiedän määränpään Saija Varjuksen biisi. Siinä sanat on tosi kauniit!!!!

Ja,eikun tanssiaskelija hiomaan :flower:
Meillä tulee pian 2 vuotta täyteen siitä, kun tanssittiin Akselin ja Elinan häävalssia Timo Rautiaisen tulkitsemana.

Ihanan perinteikäs häävalssi ja silti nuorekasta sävyä tulkinnassa. On sen verran hidaskin, et tosi helppo tanssia!
 
TominMami: En tiedä minkä tyylistä häävalssia etsit, mutta olin yksissä häissä jossa nuori hääpari tanssi Ismo Alangon Elokuun Häävalssin. Vieläkin nousee iho kananlihalle.. Itse tanssittiin (tai huojuttiin, miten vaan) Nuoruustango Nylon Beatin esittämänä Takorautaa levyltä. Tykättiin siitä tosi paljon vaikka en mikään Naikkarifani olekaan. Se oli perinteikäs mutta nykyaikainen nuorelle hääparille ja saatiin kiitosta tosi paljon onnistuneesta valinnasta.
Ps. Ilmottele sitten täällä kun olette päätöksen tehneet! Ja intoa häävalmisteluihin Ü
 
kesämorsian
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2007 klo 22:51 pilke82 kirjoitti:
Mä en halunnut mitään noista ihan perinteisistä ja helppo tanssittavakin piti olla, ni päädyttiin Yölinnun "Sinun kanssasi". Meillä oli kans ihan laulettuna, kun ne sanat sopi meille. Ihastuin noihin sanoihin ennen kuin olin ees kuullut ton laulun :D

Toi löytyy Yölinnun levyltä Pienen pojan haaveet.

"Aamuaurinko säteensä niitylle luo,
päivä tärkeä meille kun koittaa.
Luonto kauneimman huntunsa meille nyt suo,
kellot kun kutsuen soittaa.
Kirkon portaille johdattaa rinnalles tie,
sieltä yhteinen onnemme alkaan,
jälkeen aamenen kulkumme juhlaan se vie,
valssin tään todeksi muuttaa.

Sinun kanssasi tahdon mä kulkea ain,
sinut tuntea tahdon mä ain rinnallain,
päivä jokainen lahjamme yhteinen on,
kulku kahden on voittamaton.
Sinun silmiisi katson ja tiedän mä sen,
sinun kanssasi vain olen onnellinen,
tule virelläin kulkemaan elämän tie,
meidät onnehen suurimpaan vie.

Sinun kanssasi tahdon mä kulkea ain.....
...........suurimpaan vie.

Tule vierelläin kulkemaan elämän tie,
meidät onnehen suurimpaan vie. "
Löysin kaupasta tuon pienen pojan haaveet -levyn, mutta tuon nimistä kappaletta ei siinä ollut... :\|

Haluisin kyllä tuon kappaleen...
 
naimisissa
Meillä oli häävalssi, jonka nimi on ytimekkäästi häävalssi. Levyttänyt sen on ainakin Tapio Rautavaara aikoinaan. Siinä on tosi kaunis melodia. ....Nyt valssi soi ja kahden oomme maailmassa. Mulle ainaisiks jäät. Saan vihdoinkin häävalssiin rakkaimman johtaa, nyt meillä on häät....jne
 
Meillä oli häävalssina Irwinin kappale Juhlavalssi. En kyllä tiedä alkuperästä kappaleen tekijää. Ei tahdottu mitään perinteistä joka soi joka toisissa häissä vaan jotain oman näköstä ja semmonen se kyllä oli.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 12:12 kesämorsian kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2007 klo 22:51 pilke82 kirjoitti:
Mä en halunnut mitään noista ihan perinteisistä ja helppo tanssittavakin piti olla, ni päädyttiin Yölinnun "Sinun kanssasi". Meillä oli kans ihan laulettuna, kun ne sanat sopi meille. Ihastuin noihin sanoihin ennen kuin olin ees kuullut ton laulun :D

Toi löytyy Yölinnun levyltä Pienen pojan haaveet.

"Aamuaurinko säteensä niitylle luo,
päivä tärkeä meille kun koittaa.
Luonto kauneimman huntunsa meille nyt suo,
kellot kun kutsuen soittaa.
Kirkon portaille johdattaa rinnalles tie,
sieltä yhteinen onnemme alkaan,
jälkeen aamenen kulkumme juhlaan se vie,
valssin tään todeksi muuttaa.

Sinun kanssasi tahdon mä kulkea ain,
sinut tuntea tahdon mä ain rinnallain,
päivä jokainen lahjamme yhteinen on,
kulku kahden on voittamaton.
Sinun silmiisi katson ja tiedän mä sen,
sinun kanssasi vain olen onnellinen,
tule virelläin kulkemaan elämän tie,
meidät onnehen suurimpaan vie.

Sinun kanssasi tahdon mä kulkea ain.....
...........suurimpaan vie.

Tule vierelläin kulkemaan elämän tie,
meidät onnehen suurimpaan vie. "
Löysin kaupasta tuon pienen pojan haaveet -levyn, mutta tuon nimistä kappaletta ei siinä ollut... :\|

Haluisin kyllä tuon kappaleen...
Kesämorsian: Toivottavasti löydät sit ton kappaleen. Tarvi vielä tarkistaa Yölinnun sivuilta, että kyllä se pitäis löytyä Pienen pojan haaveet -levyltä. Viiminen kappale. Ja perässä voi lukea omistettu Annelle ja Villelle.
 
kahden äiti
En muista meidän ensimmäisen häävalssin koko nimeä :ashamed: Nimessä kuitenkin sana häävalssi (Ei Maijan ja Jannen) Toisen häävalssin nimi oli suvivalssi.

Siis häävalssejahan on etiketin mukaan kaksi kappaletta. Ekan tanssii morsiuspari yksin ja seuraavaan tulee sukua mukaan.

Akselin ja Elinan häävalssi on kaunis, mutta hitaan rytminsä vuoksi vaikeahko tanssia.
 
ku ei nimi muistu
...suvituuli kun oksissa soittaa....

..tää valssi kun soi,
sinut rakkahin vierellein toi,
tää päivä meidät yhdistää,
sun luokses nyt mä jään...

Reijo Taipale muistaakseni levyttänyt.

oliks toi just se suvivalssi, jotenkin mun mieleen jäänyt nimi kesäillan valssi. en muista, mutta tuo on ainakin helppo tanssia. Ja sanat on aivan ihanat ja ehdottomasti kesähäihin sopivat.

Kandee harjotella etukäteen, mikä on sopiva teidän "jaloille". Hidas valssi on hankala tanssia, mun mielestä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2007 klo 20:47 ilona kirjoitti:
Meillä oli sellanen kun minä rakastan sua.. matti ja teppo sen ainakin esittää.. meillä oli laulu siinä kanssa kun on niin ihanat sanat.. kannattaa hankkia joku cd missä on paljon häävalsseja.. voin suositella sellasta kun kauneimmat häävalssit.. siinä on 40 häävalssia..
Meilläkin oli tämä. Ja syitä oli parikin: ensinnäkin meillä oli talvihäät, niin ei haluttu sitten mitään kevään kukkia ym. :D Ja toiseksi, tämän valssin tahdissa opeteltiin tanssikurssilla tanssimaan. Silloin oltiin kurssilla siksi kun miehen veli meni naimisiin, mutta se oli silloin sanattomasti päätetty että se olisi myöhemmin meidän häävalssi. :heart:

Toisaalta mietittiin, jos ei ois ollut valssia, niin sitten häätanssi ois ollut Finlandersin Oikeesti. Nyt oli valssi, ja kakkosvaihtoehto saatiin kuulla myöhemmin illan aikana. :heart:

Onnea kaikille tuleville (ja vanhoillekin :D ) morsiammille, sitä päivää tulee nopeammin ikävä kuin luulettekaan... ;)
 
Suosittelen valitsemaan jonkin henkilökohtaiselta tuntuvan kappaleen. Tosin monet yleisesti käytetytkin - esim. Akselin ja Elinan häävalssi - ovat mielestäni hyvin kauniita. Meillä oli Kummisetä -valssi, kun tykätään molemmat tosi paljon elokuvasta ja se on kaunis kappale. Tosin yksi äidin tuttava piti sitä pahaenteisenä, mutta hyvin on mennyt toistaiseksi! :)
 
meillä oli Tapio Rautavaaran tulkitsema Häävalssi, mutta Matin ja Tepon Orvokkiseppele on myös aivan ihana, tai Akselin ja Elinan häävalssim tai suvivalssi..onhan noita ihania vaikka millä mitalla =)
 

Yhteistyössä