häätö.

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
ilkeä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras (ap):
eivät kuulema myönnä enää avustusta rästivuokriin:(mitäs nyt kannattais tehdä?
Oikeasti ihmisten pitäisi alkaa ajattelemaan ajoissa, että ei voi vaan olla maksamatta laskuja vaikka olisi mikä vaikea vaihe! Ei Suomikaan nyt sellainen maa ole, mistä saa kaiken sormeaan napsauttamalla kun vaan sattuu olemaan vaikeaa. Varsinkin kun on lapsia, niin tuollaista tilannetta ei vaan SAA tulla. Pyytäkään vuokranantajalta armon aikaa!
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja ilkeä:
Oikeasti ihmisten pitäisi alkaa ajattelemaan ajoissa, että ei voi vaan olla maksamatta laskuja vaikka olisi mikä vaikea vaihe! Ei Suomikaan nyt sellainen maa ole, mistä saa kaiken sormeaan napsauttamalla kun vaan sattuu olemaan vaikeaa. Varsinkin kun on lapsia, niin tuollaista tilannetta ei vaan SAA tulla. Pyytäkään vuokranantajalta armon aikaa!
Puhut asiaa, mutta ymmärrän oikein hyvin, että joskus elämässä voi olla tilanteita, joissa ei edes ajattele sellaista asiaa kuin vuokranmaksu.

 
vieras (ap)
Alkuperäinen kirjoittaja ehdotus:
Ota ystävä luoksesi asumaan!
ottaisin jos mahduttais olemaan:)
mäkin oon yh ja asun lapseni kans pienessä kaksiossa.mut välitän ystäväni tilanteesta kuitenkin ja yritän parhaani mukaan auttaa.ikävä kyllä enempää minulla ei ole lainata kun 50e.eikä se riitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ystävälläni on vuoria rästissä ja nyt uhkaa häätö.sossusta oli tullut tänään päätös jossa jää rästit itselle maksettavaksi,hän oli lyhentänyt rästiä mutta sitä on edelleen jäljellä. voiko sossu tosiaan antaa äidin ja lapsen mennä kadulle asumaan?mitä ystäväni pitäisi tehdä kun ei saa mistään lainaankaan rahaa?
Ystäväsi pitää ottaa vastuu asioistaan. Niin hänen pitää tehdä. Oikeustoimikelpoinen suomen kansalainen tietää laittaessaan nimensä vuokrasopimukseen, että kuukausittainen summa on vuokranantajan tilille siirrettävä.


Mikäli vuokralaisella on väliaikaisia taloudellisia vaikeuksia, hänen tulee ilmoittaa niistä viipymättä vuokranantajalle ja sopia käytännön järjestelyistä. Eikä suinkaan jättää kaikkea herran haltuun ja kuukausien kuluttua alkaa itkemään, että olis lapsikin että mitäs nyt?

Näitä ihmisiä on niin paljon. Hän menettää luottotietonsa, ja sosiaalitoimisto todennäköisesti ohjaa hänelle ja lapselle jonkin kaupungin vuokra-asunnon ehtonaan, että asumistuki menee suoraan vuokranantajalle. En kamalasti jaksaisi sääliä enkä lainaisi penniäkään jos olisi minun tuttavani. Kenellekään ei tule yllätyksenä, että jos ei asioitaan hoida, tulee lunta tupaan. Eikä kukaan voi olettaa, että yhteiskunta maksaa kaiken kun on kerran lapsiakin. Miksei sitten maksaisi myös alkoholisteille ja narkkareille, kun ne on niin sairaitakin? Kotiäidin sentään luulisi pystyvän huolehtimaan perusasioista, jos kerran lapsestaankin, vai?
 
Huh huh
Siis sinä selvittelet näitä asioita? Mitä ihmettä se kaverisi tekee, jonka pitäisi olla puhelin kourassa ja etsimässä itselleen uutta asuntoa tai hoitamassa lapselleen kattoa pään päälle. Hyvä, että huolehdit ystävästäsi, mutta hänen pitäisi kyllä ryhdistäytyä jos on lapsenkin maailmaan punkenut!!!! Eikö osaa itse hoitaa asioitaan???
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Huh huh:
Siis sinä selvittelet näitä asioita? Mitä ihmettä se kaverisi tekee, jonka pitäisi olla puhelin kourassa ja etsimässä itselleen uutta asuntoa tai hoitamassa lapselleen kattoa pään päälle. Hyvä, että huolehdit ystävästäsi, mutta hänen pitäisi kyllä ryhdistäytyä jos on lapsenkin maailmaan punkenut!!!! Eikö osaa itse hoitaa asioitaan???
Entäs, jos se ystävä on vaikeasti masentunut? Mä kiitän onneani, että 21 vuotta sitten, kun koko maailmani hajosi tuhansiksi sirpaleiksi, mulla oli tukiverkosto, joka piti huolen siitä, ettei elämäni kadonnut kokonaan. Eli oli niitä ihmisiä, jotka ottivat ohjat käsiinsä käytännön asioiden hoitamisessa. Kiitos heille :flower: Mun mielestäni on hienoa, että ap toimii ystävänsä apuna.
 
vieras(ap)
Alkuperäinen kirjoittaja pömppis:
mutta jos on sossuntuella niin kyllähän sossu maksaa vuokran eli miten se on voinut jäädä maksamatta
ei ole sossun tuella.nyt vasta kysyi apua sossusta.
ja en mä näitä asioita yksin hoitele.hän on soitellut ja minä kaverina.ja täältä netistä kyselen neuvoja kun hänellä ei ole konetta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tarmoerkale:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ystävälläni on vuoria rästissä ja nyt uhkaa häätö.sossusta oli tullut tänään päätös jossa jää rästit itselle maksettavaksi,hän oli lyhentänyt rästiä mutta sitä on edelleen jäljellä. voiko sossu tosiaan antaa äidin ja lapsen mennä kadulle asumaan?mitä ystäväni pitäisi tehdä kun ei saa mistään lainaankaan rahaa?
Ystäväsi pitää ottaa vastuu asioistaan. Niin hänen pitää tehdä. Oikeustoimikelpoinen suomen kansalainen tietää laittaessaan nimensä vuokrasopimukseen, että kuukausittainen summa on vuokranantajan tilille siirrettävä.


Mikäli vuokralaisella on väliaikaisia taloudellisia vaikeuksia, hänen tulee ilmoittaa niistä viipymättä vuokranantajalle ja sopia käytännön järjestelyistä. Eikä suinkaan jättää kaikkea herran haltuun ja kuukausien kuluttua alkaa itkemään, että olis lapsikin että mitäs nyt?

Näitä ihmisiä on niin paljon. Hän menettää luottotietonsa, ja sosiaalitoimisto todennäköisesti ohjaa hänelle ja lapselle jonkin kaupungin vuokra-asunnon ehtonaan, että asumistuki menee suoraan vuokranantajalle. En kamalasti jaksaisi sääliä enkä lainaisi penniäkään jos olisi minun tuttavani. Kenellekään ei tule yllätyksenä, että jos ei asioitaan hoida, tulee lunta tupaan. Eikä kukaan voi olettaa, että yhteiskunta maksaa kaiken kun on kerran lapsiakin. Miksei sitten maksaisi myös alkoholisteille ja narkkareille, kun ne on niin sairaitakin? Kotiäidin sentään luulisi pystyvän huolehtimaan perusasioista, jos kerran lapsestaankin, vai?
Ei voi kuin peesata.
 
vieras (ap)
saakohan palkka ennakkoa kysyä miten paljon?tai saahan sitä kysyä mut antaakohan ne miten paljon? jos sais ennakolla korvattua noi rästit ja murehdittas sitten miten maksetaan ens kuussa vuokra?
 
kerran häädetty
Alkuperäinen kirjoittaja vieras (ap):
Alkuperäinen kirjoittaja ehdotus:
Ota ystävä luoksesi asumaan!
ottaisin jos mahduttais olemaan:)
mäkin oon yh ja asun lapseni kans pienessä kaksiossa.mut välitän ystäväni tilanteesta kuitenkin ja yritän parhaani mukaan auttaa.ikävä kyllä enempää minulla ei ole lainata kun 50e.eikä se riitä.
Kaksiossa mekin majailimme ystävän luona kuopukseni kanssa.
Koko episodi sai alkunsa kun isot lapset muuttivat kotoa ja jäimme ison asunnon vangiksi ja asumistukea ei enää tullut.
Sopi sijaa antoi minun ystävän luona ja olen ikuisesti kiitollinen.
 
vieras
meillä oli viime keväänä vuokria rästissä ja saatiin jo häätö päivä,mutta sovittiin että maksetaan rästit ja sen kuun vuokra ennen häätöpäivää niin purkaavat sen.sanottiin että voi maksaa vielä häätöpäivänä.meillä oli vaikea tilanne viime syksynä ja jäi 3kk.n vuokrat maksamatta.en kehdannut soittaa vuokranantajalle ja sopia asiaa ajoissa.
 
Kati
Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
silloin kun meidan talosta yksille vuokralaisille tuli haato. Ottivat ulosotosta lastensuojeluun yhteytta, koska heilla oli alaikainen lapsi. eli kaupunki kuulemma olisi jarjestanyt heille asunnon
Ei tullut aamulla tämä mieleen ja päivän aikana en ehtinyt käydä katsomassa keskustelun edistymistä. Ootteko yrittäneet lastensuojelun sossun kautta?
 
hyvät ihmiset, miksi soimaatta jos joku kantaa ystävästään huolta??!!?? SITÄ VARTEN HAN JUURI YSTÄVÄT OVAT ETTÄ AUTTAVAT KUN ON VAIKEAA!!! :flower: sinulle kun olet ystäväsi tukena!!
Ajattele JOS sinä olisit ystävän tilanteessa...(tai mikä vain kun tarvitset tukea) ja ystäväsi kääntäisivät sinulle selkäsi ajatuksella, et itehän hoidat sotkusi?!?!
 
vieras
onko kaupungin asunto kyseessä?Kaupungeilla on yleensä siellä asuntovirastossa sosiaalinen asuntosihteeri,hoitaa juuri tälläisiä ja sen kanssa voi saada sovittua maksuaikaa,soita ja kysy.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Jos mä olisin vuokranantaja antaisin potkun persuksiin jos jäis yhdeltäkin kuulta vuokra maksamatta.
Aika karua puhetta.Kuvastaa nykyistä aikaamme jolloin ei vaikeuksissa olevia ymmärretä jos itsellä ei ole koskaan vaikeuksia ollut.Aina ei ole kysymys siitä että ihminen tieten tahtoen sotkee raha-asiansa.Voi sairastua vakavasti,menettää työpaikkansa(ilman omaa syytä) tai esim.ero-tässä eräitä syitä jolloin jokaisen talous varmasti menee sekaisin.
Ajatelkaa ystävät hyvät hieman ennenkuin suustanne tällaisia päästätte.Koskaan ei tiedä milloin omalle kohdalle jotain sattuu.Sitten kyllä viimeinkin ymmärtää.

 
summer07
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
palkka jää verojen ja muiden kulujen jälkeen alle 800e.on saanut maksettua rästejä nyt jonkin verran pois eli jälellä on enää tuo yhden kuun vuokra.
kun palkkaa jää se 800e, sanoit aiemmin saa vielä hieman asumistukeakin, yh-korotukset ja varmaan siis elatuksetkin.. niin miten muka ei pärjää??? paremmin saa rahaa kun minä yh:na ja vuokrat tulee aina maksettua..

öö tottakai sosku voi tehä niin, luulettekos että kukaan soskun asiakas maksais mitää jos aina hätään tulisivat??? varmaan on neuvoteltavissa sitten uuden asunnon takuuvuokra, ehkä.. onneksi on firmoja jotka antaa silti asuntoja, on yksityiset asuntomarkkinat ja suosittelisin et jatkossa pistäs asumistuen sinne vuokranantajalle ja vuokranki maksais joka palkast eka.. koska kyl nuil tuloilla ON VARAA maksaa vuokra!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pitäisi tulla laki joka määrää Kelaa maksamaan jokaisessa tapauksessa asumistuet suoraan vuokranantajalle eikä niin että tuen saaja saa itse päättää mihin raha menee. Ja kyllä sossu voi noin tehdä, ystäväsi on täytynyt elellä normaalia leveämmin ettei ole pystynyt maksamaan vuokriaan. Kyllä me yh:tkin saadaan ihan riittävästi tukia jotta niillä saa katon pysymään pään päällä ja leivän pöytään. Älä nyt ainakaan paapo ystävääsi vaan laita hänet ojennukseen. Eka soittamaan NÖYRÄNÄ vuokranantajalle ja keskustelemaan hänen kanssaan luvaten että soittaa heti perään Kelalle josta siirtää asumistuet suoraan vuokranantajalle. Jos vuokranantaja ei enää jousta, matka kohti seurakuntaa ja sieltä asuntotoimistoon hakemaan halvempaa luukkua.

tuo on totta mitä kirjoitat. Joskus olen jopa miettinyt (ei koske tätä tapausta!) että joillekin sen rahan sijaan pitäisi olla josskin paikassa soppaa jaossa ja paikanpäällä syötävä ettei "ruokarahoja" voi esim viinaan käyttää
 
Voi v.ttu,että rupesi keittämään,kun luin tästä ketjusta ihmisten kommenntteja!!Hienoa,että teillä arvostelijoilla on asiat niin hyvin,että on varaa heittää täällä jälkiviisaita kommentteja tyyliin:"hanki parempipalkkainen työ,niin saat laskusi hoidettua ajoissa" .Maksuvaikeuksiin voi joutua monesta eri syystä,ei aina tarvitse olla juoppo sosiaalipummi tai muuten vaan työtävieroksuva siipeilijä!!
Itse olin keväällä vastaavassa tilanteessa,häätöuhka päällä,mutta sain vuokranantajan ja soskun kanssa sovittua asiat.Edelleen elän "kädestä suuhun",mutta parempaan päin ollaan menossa;itselläni rahavaikeudet tulivat vastuuttoman ex-miehen toilailujen seurauksena eli tässä tietysti teille täydellidet kanssasisaret taas kommentoitavaa eli mitäs olit niin idiootti,että otit niin epäluotettavan miehen!!
 

Yhteistyössä