Häät, talo ja lapsi, missä järjestyksessä?

Olen 24 vuotta ja nyt tuntuu, että olisi oikea aika lapselle ja omakotitalolle. Ongelmana on vain, että olen aina ajatellut, että haluaisin olla naimisissa ennen kuin tulen raskaaksi. Kuinka paljon aikaisemmin häät pitää päättää ja niitä alkaa järjestämään, jos haluaa "perinteiset häät". Ei siis mitään valtavia prinsessahäitä, mutta minulla on melko iso suku, joten häihin tulisi väkisin n.100 henkilöä. Onko järkeä alkaa järjestämään häitä ensi kesäksi (ilman kohtuutonta stressiä) vai pitäisikö luopua tuosta ajatuksesta, että ensin häät ja sitten lapsi?
 
"vieras"
Ehdottomasti romanttisin vaihtoehto on tosi rakkaus-odottaa tyyliin ei esiaviollista seksiä, vaan pamautetaan kihlattu paksuksi ivf:llä ennen häitä. Ja sen jälkeen sitten odotellaan lasten syntymää ja pidellään vaan kädestä romanttisesti. Todella outoa. :D
 
"vieras"
Isot häät saa kyllä ilman stressiäkin. Kirkon varaaminen, pitopalvelun varaus, kuulutukset, hääpuvut, sormus ja kutsut. Ei kai tuollaisten järjestelyyn viikkotolkulla aikaa mene.
 
"mama"
Ensin häät ja sitten lapsi ja talo siinä järjestyksessä kun nyt sattuvat tulemaan :) Häistä ei tarvitse tehdä suuria, kutsutte läheisimmät ihmiset jotka vaikuttavat elämässänne jos ei päivittäin niin ainakin viikottain.
 
"vieras"
Siis aivan siinä järjestyksessä kun tulevat luonnostaan, sen kummemin mitään suunnittelematta, stressaamatta jne. Meillä järjestys oli 10 vuotta yhdessä, sitten omakotitalo, sitten lapset ja sitten naimisiin :) Hyvin menee edelleen :)
 
voeras
Meillä oli talo ensin, tokana häät ja sitten kaksi lasta parin vuoden ikäerolla. Toimii noinkin päin... Talon osto ja naimisiin meno tapahtui 3 kk:n sisällä toisistaan. Juridisesti helpompia nuo perintö ja omistus jutut naimisissa ollessa, mutta oli meillä testamentti toistemme hyväksi sille ajalle kun asuttiin yhteisesti omistetussa asunnossa avoliitossa.
 
  • Tykkää
Reactions: lörppö
"pim"
Mä olen niin vanhanaikainen että halusin lasten syntyvän avioliittoon.
Olimme tosin asuneet yhdessä lähes viisi vuotta kun menimme naimisiin. Meillä molemmilla oli myös vakituiset työsuhteet. Olin 24- vuotias avioituessani.
Siten ostimme talon ja saimme lapset.
 
juuh
Ensin talo, sitten lapsi jos vaan taloa ei joudu kauaa odottamaan. Tai talo valmiina. En t iedä miten olisin jaksanut koliikkivauvan kanssa jos mies olisi raksaillut. Yhdessä oli kiva rakentaa. Tarpeeksi tylsää oli raskausaikana vaivojen takia yksin odotella miestä kotiin. Silloin tuntuu ettei raksalla tapahdu mitään, kotona ei saa apua jne. Ei ihme että lapsiperheitä eroaa talounelman takia.

Ne häät ehtii ensi kesänä hyvin! Ruuat pitopalvelulta, ei stressaa koristelujen takia turhaa, kortteja voi tilata valmiina. Kiireisin on varara juhlapaikka ja kirkko.
 
morsian23v.
Me mentiin kihloihin 2007, ostettiin oma asunto 2009, lapsi syntyi 2011 ja ensi kesänä 2013 on häät. Enkä tunne itsenäni mitenkään oudoksi :D Asioita pitää tehdä silloin kun ne tuntuu oikealta.
 
minnee
Noista kolmesta meillä on vaan se lapsi. Häät ehkä joskus ja taloa ei ikinä. Mutta olen siinä käsityksessä, että järjestyksellä ei ole väliä kunhan ei kaikkea yhtäaikaa.
 
Mies olisi valmis lapsen tuloon jo nyt, häillä ei hänelle ole niin väliä, mutta minä olen tiukasti aina sanonut, ettemme voi _tietenkään_ tehdä lasta, kun ei olla naimisissakaan. Eihän sitä sitten voisi myöhemmin morsiammena enää käyttää huntuakaan ;) Ei se nyt niin isolta asialta nyt tunnu, sitä lähinnä mietin, että jääkö se vaivaamaan, jos emme olisikaan naimisissa ennen lapsen tuloa, kun olen aina niin kaavaillut.
 

Yhteistyössä