Hääruoka Budjetti!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hitsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hitsi

Vieras
Paljo teillä meni/menee rahaa hääruokiin?meillä häät elokuussa ja meillä on laskettu 19e /henkilö mutta kun täällä meillä päin vanhemmat maksaa ruoat, ja he ovat sitä mieltä että tuo on liian suuri summa.. Onko se todella??

Toisaalta tuntuu kamalalta jos laitetaan vanhemmat ahdinkoon sillä että ruoat ovat liian kalliita, mutta toisaalta nämä on mun ainoat häät. Meillä itellä ei oo varaa maksaa ruokia, kaikki muut saadaan maksettuakin.

vieraita on luultavasti tulossa 80-100henkilöä.

no maksakaa itse osa niistä kuluista... ja tuo 19eur per henki on todella vähän, meillä oli edullisin pitopalvelu täältä paikkakunnalta ja ruoan hinnaksi tuli 24eur henki, meillä oli buffet pöytä missä oli kaikenlaisia edullisia ruoka aineita tarjolla, ja tuohon kuului myös hääkakku

no, kyllä se esim. pääkaupunkiseudulla oli viime vuonna vähintään se 20 euroa per nuppi mitä pitopalvelu kehotti varaamaan hääruokiin.

riippuu niin paljon että mitä haluaa ja mimmosia ruokia. alkuruuat (mitä, salaatteja, tapaspöytä, kuinka montaa eri sorttia), pääruuat (kuinka montaa sorttia) ja jälkkäri (muita ku kakku). ja että onko mahollisuus tehä ite mitään (esim. kaverini häissä tekivät ite lihapullat, salaatit ja karjalanpiirakat).

Alkuperäinen kirjoittaja Frank:
Ei kai toi paljoa ole! Itse olen ollut häissä joissa ruoka maksoi 25e ja toisissa 35 euroa. Maksakaa itse, niin kukaan ei voi purnata laskusta!

no mun niin tekis mieli maksaakin itse hääni kokonaan! tuntuu kauhealta olla muiden lompakolla. mutta ollaan molemmat opiskelijoita joten ei oikein jää rahaa enempää kuin mitä saatiin opintolainasta säästettyä.. meiltä itseltä rahaa menee häihin 1500e-2000e mutta noi ruoat tekee kuitenki vielä 1000-2000e lisää siihen jos itse maksetaan...

En enää muista, ku markka-aikana mentiin naimisiin, mutta kyllä tuo mun korvaani aika isolta summalta kuulostaa. Itse pienennettiin häiden ruokakuluja tekemällä halvempaa pääruokaa (maku tärkeämpää kuin se, että se olisi jotain ihmeen hienoa), vähentämällä lisukkeita ja viemällä kakku itse, tuttu kokki teki sen meille lahjaksi.

Tuttujen häissä oli paljon hienoja salaatteja, mutta makeana tarjottavana pelkkä kakku. Osoittautui hyväksi ratkaisuksi, kakku oli hyvää eikä muuta kaivannutkaan. Niitä keksejä, pullia ja kuivakakkuja saa muuten laskeskella unissaankin, miten paljon mitäkin pitäisi olla ja sitten kuitenkin joku laatu loppuu kesken ja toista jää kilokaupalla kun ihmiset eivät syö yhden joka laatua niinkuin on laskettu.

ei 19e hlö ole paha, meillä tuli maksaan 40e/henki ja juomat laskutettiin kulutuksen mukaan siihen vielä päälle. kahvin ja alkoholittomat toi summa sentään sisälsi, niin ja ku oli buffa niin hääkakun tietty kans..

maksakaa itse ees osa? kysykää paljo ne vanhemmat sit vois maksaa ja maksakaa erotus ite!? tai sit jos ei ole varaa mennä naimisiin niin pitäiskö kutsua vähemmän väkeä?

Alkuperäinen kirjoittaja hitsi:
Ei kai toi paljoa ole! Itse olen ollut häissä joissa ruoka maksoi 25e ja toisissa 35 euroa. Maksakaa itse, niin kukaan ei voi purnata laskusta!

no mun niin tekis mieli maksaakin itse hääni kokonaan! tuntuu kauhealta olla muiden lompakolla. mutta ollaan molemmat opiskelijoita joten ei oikein jää rahaa enempää kuin mitä saatiin opintolainasta säästettyä.. meiltä itseltä rahaa menee häihin 1500e-2000e mutta noi ruoat tekee kuitenki vielä 1000-2000e lisää siihen jos itse maksetaan...

Kannataisiko sitten siirtää häitä tai järjestää semmoiset häät joihin rahat riittää...?

Paljo teillä meni/menee rahaa hääruokiin?meillä häät elokuussa ja meillä on laskettu 19e /henkilö mutta kun täällä meillä päin vanhemmat maksaa ruoat, ja he ovat sitä mieltä että tuo on liian suuri summa.. Onko se todella??

Toisaalta tuntuu kamalalta jos laitetaan vanhemmat ahdinkoon sillä että ruoat ovat liian kalliita, mutta toisaalta nämä on mun ainoat häät. Meillä itellä ei oo varaa maksaa ruokia, kaikki muut saadaan maksettuakin.

voi jösses, kamalaa laittaa vanhemmat ahdinkoon mutta toisaalta nää on sun ainoot häät... voi vitura, tuollaisia en ymmärrä, yleensä jos haluaa naimisiin nykypäivänä niin pari sääsätää itse rahat kaikkeen mitä häissä tarvitaan, ja jos sukulaiset tarjoavat avutusta niin kiva juttu, mutta muutoin kyllä edetään sen oman varallisuuden mukaan eikä laiteta toisia maksumieheksi sillä verukkeella että ne on sun ainoot häät..

ei ole ollenkaan liian suuri, sellainen keskiverto hinta. Meillä oli muistaakseni 18 euroa per hlö.
Ja meidän häät oli varmaan halvimmat joissa olen ikinä ollut. Serkun häissä ruoat maksoi 26e/hlö ja sitä oli puolet vähemmän kuin meillä! Mutta kun kaikki oli niiiiin hienoa. Meillä oli 5x1,5 metrin kokoinen pöytä täynnä ruokaa, lisäksi erillinen yöpala.

Onneksi itselleni se maku on tärkein!

Alkuperäinen kirjoittaja perkule:

voi jösses, kamalaa laittaa vanhemmat ahdinkoon mutta toisaalta nää on sun ainoot häät... voi vitura, tuollaisia en ymmärrä, yleensä jos haluaa naimisiin nykypäivänä niin pari sääsätää itse rahat kaikkeen mitä häissä tarvitaan, ja jos sukulaiset tarjoavat avutusta niin kiva juttu, mutta muutoin kyllä edetään sen oman varallisuuden mukaan eikä laiteta toisia maksumieheksi sillä verukkeella että ne on sun ainoot häät..

itse tarjoutuivat maksamaan, siis mun vanhemmat ja miehen vanhemmat maksaa puoliksi. eivät vaan ilmeisesti olleet ajatelleet minkä verran se voi tulla maksamaan. He lupasivat siis ennen kuin kirkko varattiin, koska ovat maksaneet jokaiselle muullekin häät kokonaisuudessaan, meillä siis vaan ruoat.

Alkuperäinen kirjoittaja hitsi itäsuomesta:
Alkuperäinen kirjoittaja perkule:

itse tarjoutuivat maksamaan, siis mun vanhemmat ja miehen vanhemmat maksaa puoliksi. eivät vaan ilmeisesti olleet ajatelleet minkä verran se voi tulla maksamaan. He lupasivat siis ennen kuin kirkko varattiin, koska ovat maksaneet jokaiselle muullekin häät kokonaisuudessaan, meillä siis vaan ruoat.

ja lisään vielä että edelliset heidän maksamat häät oli markka-aikaan.

tässä taas yksi esimerkki, kauhee kiire avioon vaikka rahaa ei ole ja mielellään vielä hemmetin isolla vierasjoukolla höystettyna niin varmasti saa sukulaiset perikatoon.. menkää maistraattiin ja pitäkää juhlat sitten kun on varaa maksaa niistä ruuista. ja kysymys MKSi menette nyt naimisiin? eikö olisi voinut vielä vuoden kaksi säästäää??

me säästettiin miehen kanssa häärähät ja saatiin sitten vielä häälahjaksikin aikatavalla rahaa, mutta tosiaan meillä oli rahat koossa jo ennen kun kirkko ja paikat varattiin, ja järjestettiin sen kokoiset häät mihin oli varaa, ei ole mitään järkeä kutsua kaikkia siskon kummin kaiman kissan veljen mummoja tätejä ja setiä ja kavereistakin on helppo karsia vain ne läheisimmät.

Yhteistyössä