Hääruoka Budjetti!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hitsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Meillä makso 10?/hlö..tilattiin ruuat ammattikoululta

tämä on erinomaisen hyvä vaihtoehto!!!

ja yks kaverini meni markka-aikana naimisiin, ruuat tuli pitopalvelun puolesta ja hintaa oli 75 markkaa/hlö, turun seutu.

eli eipä se markka-aikanakaan niin hirveen halapaa lystiä ollu tuo pitopalavelu...

Välillä tosiaan tuntuu siltä, että tärkeintä on ne isot hienot juhlat päivä prinsessana meiningillä ja unohdetaan se asian todellinen tarkoitus...kaksi ihmistä lupautuu toisilleen loppuelämäksi, ei siihen välttämättä tarvitse tuhansia euroja upottaa, etenkään jos ei todellisuudessa ole varaa!

Alkuperäinen kirjoittaja hitsi:
Alkuperäinen kirjoittaja hitsi itäsuomesta:
Alkuperäinen kirjoittaja perkule:
Alkuperäinen kirjoittaja hitsi:
Paljo teillä meni/menee rahaa hääruokiin?meillä häät elokuussa ja meillä on laskettu 19e /henkilö mutta kun täällä meillä päin vanhemmat maksaa ruoat, ja he ovat sitä mieltä että tuo on liian suuri summa.. Onko se todella??

Toisaalta tuntuu kamalalta jos laitetaan vanhemmat ahdinkoon sillä että ruoat ovat liian kalliita, mutta toisaalta nämä on mun ainoat häät. Meillä itellä ei oo varaa maksaa ruokia, kaikki muut saadaan maksettuakin.

vieraita on luultavasti tulossa 80-100henkilöä.

voi jösses, kamalaa laittaa vanhemmat ahdinkoon mutta toisaalta nää on sun ainoot häät... voi vitura, tuollaisia en ymmärrä, yleensä jos haluaa naimisiin nykypäivänä niin pari sääsätää itse rahat kaikkeen mitä häissä tarvitaan, ja jos sukulaiset tarjoavat avutusta niin kiva juttu, mutta muutoin kyllä edetään sen oman varallisuuden mukaan eikä laiteta toisia maksumieheksi sillä verukkeella että ne on sun ainoot häät..

itse tarjoutuivat maksamaan, siis mun vanhemmat ja miehen vanhemmat maksaa puoliksi. eivät vaan ilmeisesti olleet ajatelleet minkä verran se voi tulla maksamaan. He lupasivat siis ennen kuin kirkko varattiin, koska ovat maksaneet jokaiselle muullekin häät kokonaisuudessaan, meillä siis vaan ruoat.

ja lisään vielä että edelliset heidän maksamat häät oli markka-aikaan.

teillä siis VAAN ruuat, kyllä se kuule niin on että häissä saa menemään suurimman osan kuluista siihen ruokaan, kaiken muun voi saada ilmaiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
me säästettiin miehen kanssa häärähät ja saatiin sitten vielä häälahjaksikin aikatavalla rahaa, mutta tosiaan meillä oli rahat koossa jo ennen kun kirkko ja paikat varattiin, ja järjestettiin sen kokoiset häät mihin oli varaa, ei ole mitään järkeä kutsua kaikkia siskon kummin kaiman kissan veljen mummoja tätejä ja setiä ja kavereistakin on helppo karsia vain ne läheisimmät.

kavereista kutsuttiin vain ne joiden kanssa ollaan oltu tekemisissä viimeisen parin kuun aikana ja ainoatakaan serkkua ei tuohon kuulu. kutsuttu siis vaan tädit ja sedät/enot. meillä on molemmilla vaan aikas iso suku.

jos teille on kerta luvattu maksaa ja vielä vanhemmat puoliksi, niin eihän siitä tule kauhean paljon per suku. Ja jos muiden lasten häät on kustannettu kokonaan...

Meillä ruokailu maksoi n. 10 000 markkaa ilman a-juomia vuonna 2000

Alkuperäinen kirjoittaja hitsi vie:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Meillä makso 10?/hlö..tilattiin ruuat ammattikoululta

ohhoh, tuohan kuulostaa hyvältä idealta? saiko sieltä sitten sen verran alennusta jos opiskelijat teki? enpä tullut ajatelleeksikaan.

No tuon hinnan se opettaja laski kun kerroin mitä haluttiin...
Meillä oli perunoita, kastiketta, kasvisgratiini, paisti, 2-3 salaattia, kotijuusto, homejuusto, leivät+levitteet,
sitten erikseen hankittiin graavi ja savustettu kala..niin ja kakku
muoks. ja vielä yöpalaksi ruokaisa salaatti

Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
jos teille on kerta luvattu maksaa ja vielä vanhemmat puoliksi, niin eihän siitä tule kauhean paljon per suku. Ja jos muiden lasten häät on kustannettu kokonaan...

Meillä ruokailu maksoi n. 10 000 markkaa ilman a-juomia vuonna 2000

no tätä mäkin mietin. että kun ei oo yksin mun vanhempien kustannuksella vaan myös miehen vanhemmat ottaa osaa.

ja sitten niille jotka sanovat että mun pitäis perua häät ja muuta sellasta niin sanonpa heille että en pyytänyt noita kommentteja vaan kysyin paljon teidän hääruoat maksoi. vaikka arvasin että noita kommentteja tulee, on ne silti ärsyttäviä.

Mutta on täällä tullut tosi hyviä säästöideoitakin!! mä taidan soitella tonne ammattikouluun ja kysellä miten tuo toimis! :)

Alkuperäinen kirjoittaja hitsi vie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
me säästettiin miehen kanssa häärähät ja saatiin sitten vielä häälahjaksikin aikatavalla rahaa, mutta tosiaan meillä oli rahat koossa jo ennen kun kirkko ja paikat varattiin, ja järjestettiin sen kokoiset häät mihin oli varaa, ei ole mitään järkeä kutsua kaikkia siskon kummin kaiman kissan veljen mummoja tätejä ja setiä ja kavereistakin on helppo karsia vain ne läheisimmät.

kavereista kutsuttiin vain ne joiden kanssa ollaan oltu tekemisissä viimeisen parin kuun aikana ja ainoatakaan serkkua ei tuohon kuulu. kutsuttu siis vaan tädit ja sedät/enot. meillä on molemmilla vaan aikas iso suku.

jo on iso suku niin siitäkin voi ihan hyvin karsia vain ne läheisimmät, ei meidänkään häihin koko sukua kutsuttu vain ne joiden kanssa ollaan tekemisissä paljon ja usein. ei meitäkään kaikkien häihin kutsuta ja hyvä niin muuten rupeisi olemaan kesät pelkää hääjuhlissa ravaamista. ja kyllä kannattaa kysellä niitä hintoja koululta ja muilta ja vaikka miettiä mitä voisi itse tehdä sukulaisten avustuksella. lihpullat on tosi helppo tehdä isollekkin porukalla samoin salaatit.

Onko tuohon summaan laskettu mitään alkoholijuomia?Niistä tulee aivan mieltön kustannus.Siis ainakin jos hääpäikka on ravintolassa,mihin ei tietty saa viedä omia juomia vaan kaikki pitää sieltä ostaa.

Onko tuohon summaan laskettu mitään alkoholijuomia?Niistä tulee aivan mieltön kustannus.Siis ainakin jos hääpäikka on ravintolassa,mihin ei tietty saa viedä omia juomia vaan kaikki pitää sieltä ostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja muistitko?:

ei oo alkoholijuomia.

Noh, pitopalveluita on monen hintaisia. Tunnetut pitopalvelut vetävät kyllä hurjia summia tarjottavistaan, mutta toki myös menu vaikuttaa. Meiän häissä ruoka maksoi 15e/nuppi, mutta meiän ruoka oli tavallista (perunoita, lihakastiketta, kasviskiusausta ja monenlaista salaattia) ja kalat tehtiin itse. Kahvipöydässä oli kakut, pullat, pikkuleivät. Itse tuotiin alkoholipitoiset ruokajuomat, muut juomat ja leivät sekä levitteet toi pitopalvelu. Ja toi meille vielä lahjaksi hääkakun koristeen :) Meiän pitopalvelu ei ollut mikään kaupungin tunnetuin, vaan pyydettiin pientä yksityistä pitopalvelua pienestä vieruskunnasta. Ja kyllä kannatti!

Onko teidän hääpaikkanne ykstityisessä paikassa vai siis ravintolassa?Jos on yksityisessä niin sitten pääsee halvallakin.Itse käytiin hankintareissulla siis risteilyllä Virossa ja ostettiin juomat sieltä.Sitten juhlapaikalla oli baari.Booli on helppo ratkaisu.Eikä ruokajuomana ole todellakaan pakko tarjota viini ym.Kyllä olut,siideri,limut riittää.Toki voisi laittaa juomabaariinkin lippaan johon voi laittaa juomakolehtia.Ei ole toki kiva jos itse menee konkurssiin häistä tai makselee velkoja pari vuotta...Paljon onne teidän hääjärjestelyille ja toki häillekin:)

Menimme markka-aikana naimisiin ja oli monipuolinen pitopöytä; kaloja, lihaa, salaatteja, kakut ym. kuulu niihin ja yöpalakin. Astiat ja servetit ja pöytäliinatkin. Maksoi siis 72 mk/hlö. Tuttavani toiseltapuolelta Suomea meni naimisiin joku vuosi sitten ja kyseli että onko 16,5? kallis hinta. Minä siihen ettei oo. Heillä sillä rahalla sai siis keittoa ja sämpylää!!! Oli vähä pettymys, kun meillä päin oli tapana syödä kunnon pitopöydästä ja sai tyytyä keittoon....

Alkuperäinen kirjoittaja muistitko?:
Onko teidän hääpaikkanne ykstityisessä paikassa vai siis ravintolassa?Jos on yksityisessä niin sitten pääsee halvallakin.Itse käytiin hankintareissulla siis risteilyllä Virossa ja ostettiin juomat sieltä.Sitten juhlapaikalla oli baari.Booli on helppo ratkaisu.Eikä ruokajuomana ole todellakaan pakko tarjota viini ym.Kyllä olut,siideri,limut riittää.Toki voisi laittaa juomabaariinkin lippaan johon voi laittaa juomakolehtia.Ei ole toki kiva jos itse menee konkurssiin häistä tai makselee velkoja pari vuotta...Paljon onne teidän hääjärjestelyille ja toki häillekin:)

kiitos paljon :)

meillä häät pidetään yksityisessä paikassa joka vuokrataan. emäntä tulee ilmeisesti "talon mukana" eli ruokien hintoihin on laskettu myös emännän palkkio.
Tuota mietinkin että onkohan tässä tilanteessa mahdollisuus tilata ruoat esim. ammattikouluilta koska emäntä kuitenkin varmasti valvoo samalla että kaikki on kunnossa kun häät loppuu jne ja tosiaan hän tekee ruoat. siellä ei ole ketään muuta paikan ihmistä kuin se yksi emäntä.

kysymys kuului että: Paljo teillä meni/menee rahaa hääruokiin? Niin miks pitää alkaa heti kommentoida jotain asian vierestä.. eikös se ole jokaisen oma asia millon naimisiin menee ja kuka ne maksaa. katkeruuttako?

Meillä maksoi yhteensä n 400- 450e hääjuhlan ruoka, 6 vuotta sitten.
Vieraita oli n 20- 25.
17 e hlö + alkumalja 1 e hlö

Viimeksi muokattu:
En tilais häihin ruokia ammattikoulusta, jos oppilaat ne tekee. Nimittäin olen itse ammattikoulussa leipuri linjalla opiskelemassa ja usein tulee tilauksia. Joku menee vähän pilalle niin koko ruoka on pilalla. Sitte pitäis äkkiä keksiä mistä ruuat. Ei ne opiskelijat vielä ammattilaisia oo.

Yhteistyössä