Hääpuvuista ja hääohjelmista... Miten valitsitte hääpukunne?

Oon taas tässä kevään / kesän tuijotellut hääohjelmia. Nyt viimeisenä häät sulhasen tapaan. Mä oon alkanut ihmettelemään, kun valitsevat sitä hääpukua morsiamelle. Menevät kauppaan, jossa roikkuu kymmenittäin lähes samannäköisiä kolttuja ja niistä sitten hirveällä vaivalla valitsevat ensin muutamia samannäköisiä, joista sitten valitsevat yhden. Yleensä kaikki vielä valitsevat mun silmiin ihan samannäköisen puvun. Itse olen vissiin vähän turhankin suurpiirteinen, koska itselleni olisi ihan yksi hailee onko kangas centin sinne tänne vai muutamasta koristeesta miten ovat.

Ja toinen on se. Kun suurin osa kovaan ääneen toitottaa, että haluaisivat erikoiset häät, ei mitään tavallista ja perinteistä. Niin miksi ihmeessä kuitenkin kaikki valitsevat samanlaiset koltut?

Miten te valitsitte hääpukunne? Oliko helppo löytää se oma? Niin ja itse olen aikanaan ommellut omani, joten koskaan en ole hääpukuliikkeissä käynyt.
 
"Neiti"
Kävin muistaakseni 4-5 paikassa sovittamassa pukuja, yhteensä noin 20 pukua. Mieluisista otettiin valokuvat ja kotona sitten vertailtiin.

Tosin vertailu oli turhaa, koska vikassa paikassa tuli vastaan "se oikea" puku. Täydellinen siis minun vartalolleni. Kyllä niissä puvuissa on paljonkin eroja leikkauksissa ym. ja varsinkin jos ei ole missin mitoissa. Kaikkiin pukuihin ei onnistu muutostenkaan teko järkevästi.
 
Ensimmäisen puvun ostin huuto.netistä. Hinta ei päätä huimannut ja jotenkin oli vaan pakko saada se. Ostin puvun reilu vuotta ennen hääpäivää.

Alkuvuodesta selailin hääpukuja "vahingossa" ja sitten näin sen. Puvun ylitse muiden. Mittailin itseäni, otin yhteyttä myyjään ja ostin puvun. Nyt se puku odottaa vielä 18 päivää käyttöänsä. Ja on muuten huomattavasti parempi kuin tuo ensimmäisenä ostamani pukuni. Nyt kun mietin, niin en tajua, mitä oikein näin tuossa ekassa puvussa...

Ja hääohjelmasta minulla ei oikeastaan ole hajuakaan, sillä kaasot hoitavat sen :D
 
helppoa kuin heinänteko!
Helppo oli. Kahden ja puolen viikon varoajalla kaupungin kolmesta morsiuspukuliikkeestä kahteen pääsi sovittamaan ilman hervotonta jonotusta, molemmista niistä löytyi tällä aikataululla tasan yksi harkitsemisen arvoinen puku, eli vaihtoehtoja oli kaksi ja toinen niistä oli imartelevampi.
 
"vieras"
Kokeilin useita eri malleja ja vaitsin sopivimman.

Usein hääpuvuissakin jokin muotiaalto menossa, selittänee samnannäköiset puvut. Ainakin äidin v. 1965 hääpuku oli kovin erilainen malliltaan kuin ne joita kokeilin vuonna 1998.
 
[QUOTE="Neiti";26608512]Kävin muistaakseni 4-5 paikassa sovittamassa pukuja, yhteensä noin 20 pukua. Mieluisista otettiin valokuvat ja kotona sitten vertailtiin.

Tosin vertailu oli turhaa, koska vikassa paikassa tuli vastaan "se oikea" puku. Täydellinen siis minun vartalolleni. Kyllä niissä puvuissa on paljonkin eroja leikkauksissa ym. ja varsinkin jos ei ole missin mitoissa. Kaikkiin pukuihin ei onnistu muutostenkaan teko järkevästi.[/QUOTE]


Noihin ohjelmiin tuntuu valikoituvan vain sieviä hoikkia naisia, jotka näyttäisivät kauniilta vaikka jätesäkit päällä. Mutta totta, kaikkiin vartaloihin ei kaikki sovi.
 
[QUOTE="vieras";26608543]Kokeilin useita eri malleja ja vaitsin sopivimman.

Usein hääpuvuissakin jokin muotiaalto menossa, selittänee samnannäköiset puvut. Ainakin äidin v. 1965 hääpuku oli kovin erilainen malliltaan kuin ne joita kokeilin vuonna 1998.[/QUOTE]


Sitä olen mittinyt, että jos haluaa erikoiset häät, niin eikös edes vaikka se äidin -65 puku olisi erikoisempi kuin ne muotikoltut, jotka kaikki noissa tuntuu valitsevan.
 
HippuTAR
Mulla oli tosi helppo valinta: käytin siskon vanhaa :D
Sattu oleen just sopivan kokoinen muuten paitsi liian pitkä. Mun täti lyhensi sen sopivaksi.

Me mentiin kirrkoherranviraston kappelis naimisiin ja juhlat oli kotona, vieraita n. 10. Ilman tota siskon pukua olisin ostanu jonku taviskoltun.
 
Mulla oli tosi helppo valinta: käytin siskon vanhaa :D
Sattu oleen just sopivan kokoinen muuten paitsi liian pitkä. Mun täti lyhensi sen sopivaksi.

Me mentiin kirrkoherranviraston kappelis naimisiin ja juhlat oli kotona, vieraita n. 10. Ilman tota siskon pukua olisin ostanu jonku taviskoltun.
Ainakin noista hääohjelmien puvuista voisi minkä vain laittaa siskon vanhana, vaikka samana kesänä, eikä kukaan huomaisi olevan sama puku. Siis jos vain se sopii omaan kroppaan.
 
Katselin paljon kuvia netistä ja seurasin hääpukukirppisten ilmoituksia. Sitten tuli sopiva vastaan ja kävin ostamassa sen. En käynyt yhdessäkään liikkeessä sovittelemassa, en halunnut käyttää mitään 1000€ pukuun. Löysin todella kauniin puvun, kerran käytettynä ja maksoin vain 1/3 sen alkuperäisestä hinnasta. Oikein tyytyväinen olin hankintaani ja oli ihan perinteisen tyylinen hääpuku.
 
"erilainen"
Mä olen jotenkin niin erilainen kyllä että en mitään perus hääpukua päälleni mistään hinnasta laittaisi! Värikään ei saisi olla valkoinen. Voisin hankkia jostain kaksiosaisen puvun ja muutella sitten sitä. Mekko ei saisi olla pitkä, noin polveen asti ja mieluiten sellainen rock henkinen mekko/hame, niinkuin kantajansakin :)
 

Yhteistyössä